Muziek60

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo webmail exporteren naar *.PST bestand

Hoe kan ik mijn webmail exporteren naar een *.pst bestand zodat ik deze in outlook kan importeren?
9 Reacties 9
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Waarom niet gewoon een IMAP Ziggo mail account toevoegen in Outlook.
Dan krijg je alle mails zowel in je webmail als mailbox in Outlook.
Heb je dus overal hetzelfde.

Zie het stappenplan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
En vanuit de IMAP kun je een .pst bestand maken van al deze mail, volg de volgende stappen:

https://support.office.com/nl-nl/article/een-back-up-van-uw-e-mail-maken-e5845b0b-1aeb-424f-924c-aa1c33b18833

Kies in het scherm Selecteer de map welk account of mappen je wilt exporteren naar .pst en dit kan ook een IMAP zijn.
Muziek60
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Omdat er submappen zijn op mijn webmail worden deze niet mee genomen, en heb ik dus niet alles als bestand.
Of heb ik dit mis? daar ik zowel een mac als Windows pc heb wil ik alles hierop zetten locaal en op de webmail behouden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als alles in je Outlook met IMAP is te zien, dan zou dat moeten lukken.

Alle eigen gemaakte mappen kun je aanmelden in Outlook en dan ook zien en exporteren naar een .pst

Als je met je rechtermuis klikt onder het IMAP mailadres op Postvak In, in Outlook, dan komt er een menu, klik daar op IMAP-mappen en Queri, dan worden alle mappen zichtbaar, klik de eerste aan met de shift ingedrukt, houdt de shift ingedrukt en klik op de onderste, ze zijn dan allen geselecteerd en klik op Aanmelden.
Alle zelf gemaakte mappen in webmail onder Postvak in en Mijn mappen, worden dan zichtbaar in Outlook en kun je ze exporteren naar een .pst bestand.
Muziek60
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik denk dat de vraag niet helemaal duidelijk is:

Mijn email staat op webmail en ik wil dit dus naar een computer overdragen inclusief alle submappen en verzonden items vanuit webmail.

Hopelijk is de vraag nu duidelijk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt niet vanuit webmail exporteren en/of naar een computer overdragen.

Je kunt het alleen ophalen op een computer op de hierboven omschreven manier.
Muziek60
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Goede avond,

Dan worden de submappen niet mee overgenomen?
Of wel?

PS Imap verzenden werkt niet......

Groeten Rien.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Volgens mij zie je de sub mappen ook als je die zichtbaar maakt in Outlook.
Als je de sub mappen in je Outlook gevuld ziet met mails met IMAP, dan komen ze ook in de .pst bij het exporteren.

Maar alles altijd even controleren achteraf, check / dubbelcheck.

"Alle eigen gemaakte mappen kun je aanmelden in Outlook en dan ook zien en exporteren naar een .pst

Als je met je rechtermuis klikt onder het IMAP mailadres op Postvak In, in Outlook, dan komt er een menu, klik daar op IMAP-mappen en Query, dan worden alle mappen zichtbaar, klik de eerste aan met de shift ingedrukt, houdt de shift ingedrukt en klik op de onderste, ze zijn dan allen geselecteerd en klik op Aanmelden.
Alle zelf gemaakte mappen in webmail onder Postvak in en Mijn mappen, worden dan zichtbaar in Outlook en kun je ze exporteren naar een .pst bestand."
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Muziek60, heb je nog een oplossing gevonden voor je probleem waar je tevreden mee bent?

Uitgelicht topic