William80

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo sport (kanaal 14) storing

Hoi,

Ik heb zo nu en dan een hele vervelende storing op kanaal 14, Ziggo Sport. Het valt me op dat wanneer ik deze storing heb de rest nergens last van heeft. Als ik hem op laat staan komt zelfs kanaal 15 (Comedy Central) soms gewoon ineens door het haperende beeld heen. Het beeld hapert en maakt soms een vreemd knetterend geluid.

Ik heb meerdere malen mijn aansluitingen gecontroleerd maar aangezien dit probleem ook ineens weg is voor soms 2 weken en de rest van de zenders nergens last van heeft lijkt dat me niet het probleem. Ook valt me op dat dit meestal is wanneer er Formule 1 op is.

Waar kan dit aan liggen?

Met vriendelijke groet,

William Brugman
9 Reacties 9
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik begrijp dat je over een aantal uren ongestoord naar de verrichtingen van Max wilt kunnen kijken. Ik lees uit je verhaal dat deze storing zich al vaker heeft voorgedaan.
Welk modem en welke mediabox gebruik je?
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Wat meer info zou wenselijk zijn.
Welke apparatuur?
Al eens andere kabels geprobeerd?
William80
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb een media XL box en andere kabels heb ik een paar maanden geleden ook al aangesloten. Aan de kabels heb ik overigens de Ziggo gecertificeerde stekkers zitten. Het vreemde van alles is dus dat op dit moment de storing weg is, en de storing heb ik dus echt alleen op Ziggo Sport (kanaal 14). Dit kan dan toch niet met bekabeling te maken hebben?

Ik weet dus helemaal of het kan wat ik nu zeg, maar op dit moment is er basketbal op kanaal 14, beeld is perfect en nergens last van. Hier kijken dus minder mensen naar, zo dadelijk begint de F1 weer en dan kan ik al voor 90% zekerheid zeggen dat de storing ook weer begint. Kan het zijn dat op de een of andere manier dit met elkaar te maken heeft?

Nogmaals ik weet helemaal niet of dit überhaupt mogelijk is maar ik dacht ik geef het even aan. Nogmaals super bedankt voor jullie snelle reacties!

Groetjes,

William
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Het kan zijn dat alleen de frequentie van kanaal 14 verstoord raakt en de rest niet.

Wat je kan doen als oplossing en test ineen is om de replay stream van kanaal 14 te starten. Dat gaat over een andere frequentie. Werkt dat wel dan lijkt het erop dat er toch ergens storing meekomt in die frequentie.

Om dat op te lossen, zoek dan het stappenplan blokken in beeld op
William80
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks, zal ik doen. Op dit moment geen storing maar zodra ik die wel weer heb zal ik dat eens testen.

Groetjes,

William
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik maak op uit je omschrijving dat je mogelijk zelf stekkers aan de kabels hebt gemonteerd? Of zijn het wel complete kabels met ziggo keur met af fabriek gemonteerde verbindingen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
William80
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Be rt,

Dank je voor je reactie! Ik heb er op dit moment helemaal geen last van, zondagochtend was tot nu toe de laatste keer dat ik er last van had. Ik heb een Horizon box, zodra de storing weer komt meld ik me weer. Maar dit is dus het vreemde wat ik bedoel, hoe kan het zo zijn dat je een hele tijd nergens last van hebt en dan ineens begint het weer, als er iets niet goed zou zijn op het gebied van kabels zou je toch constant deze storing moeten hebben?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat is niet helemaal waar, het is ook afhankelijk van instraling van één of andere zender in je omgeving, kan van alles zijn zoals 4G of amateurzender of allerlei apparatuur wat iets uitzend.

Dan kan je signaalkwaliteit ook nog op het randje te zwak, te sterk kunnen zijn en af en toe wat storing veroorzaken.

En is de Mediabox XL verbonden met een modem, dat kan ook dan wel en dan niet storingen opleveren.

En het is afhankelijk of de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt hedendaags is of een oudere en je splitters en kabels, zijn deze ook hedendaags of van eerdere tijd.
Als de eerste plaats een oudere is wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur zo nodig samen met een splitter en korte kabels.

Vandaar al mijn vragen.

Uitgelicht topic