Kevin St

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen tot trage wifi-verbinding via Ziggo Connectbox (Arris) en Wifiboosters via de kabel

Hallo allemaal,

ik heb voor mij in ieder geval een heel vreemd fenomeen.

Ik heb de Media box van Ziggo, maar omdat mijn huis goed geïsoleerd is heb ik een Connectbox in de meterkast aangesloten en 2 Ziggo wifiboosters in op twee andere plekken in huis. Tot zover geen probleem maar nu komt het.

Wifi via de connectbox werkt niet goed. Wat gebeurt er nl sommige willekeurige websites zijn niet te benaderen, vooral op onze telefoons. BV de Nu.nl app. Die laad wel de teksten niet de plaatjes. Doet dit ook nog eens erg traag. Dit terwijl ik pal naast de connectbox sta! Het allerraarst is nog dat als ik verbinding maak met dezelfde Connectbox maar dan als gast dan werkt alles perfect!!! Daar snap ik echt niets van.

Dan als ik naar de 2 wifi boosters ga (die verbonden zijn via een kabel aan de connectbox) dan is de ene booster doet het redelijk goed (dat wil zeggen het werkt, maar is echt wel aan de trage kant) op de laptop, maar op onze mobiele telefoons werkt het weer helemaal niet! De andere wifi booster heeft ook weer het probleem dat ie af en toe wel een site kan openen op de laptop, maar meestal niet en op de telefoon doet ie het helemaal niet.

Jullie snappen dat ik er geen touw aan vast kan knopen en het is behoorlijk frustrerend dat wij veel geld betalen voor internet, maar het werkt op veel plekken slecht en het aller raarst vind ik nog dat de Connect box het alleen goed doet als ik het Gast account gebruik.

 

Iemand enig idee waardoor deze rare problemen veroorzaakt worden? Nog één ding de wifi op de Media Box is uitgeschakeld, zoals voorgeschreven.

 

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

3 Reacties 3
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Kevin St 
Een kleine vraag, zijn het allemaal Apple producten of gaat het hier om een ander merk? Er gaat rond dat Ziggo niet zo lekker gaat met Apple en dat meer mensen daar soms problemen mee hebben. 

Soms is het ook goed om je Wifi andere namen te geven, je kan het natuurlijk altijd eens proberen. Je hebt al veel gedaan en wie weet ligt het daar aan of aan de kanalen. Misschien moet je die eens aanpassen?

Het blijft rommelen natuurlijk, wat niet altijd even fijn en prettig is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

OK, de herkenbare wifi problemen, hier ook ondervonden, mogelijk helpen de volgende tips:

Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kevin St wrote:

….. Nog één ding de wifi op de Media Box is uitgeschakeld, zoals voorgeschreven.

 

Heeft uw mediabox wel een netwerkverbinding? Geadviseerd wordt die te deactiveren en niet alleen de Wifi.

Uitgelicht topic