Sinds het thuis werken is de verbinding via Wifi slechter en slechter geworden. Ik kan niet precies zijn wat er aan de hand is, ik gebruik een standaard modem van Ziggo (Arris)
Ook heb ik af en toe wat meldingen dat DNS niet, of niet goed bereikbaar is. Ik heb twee netwerk drives staan en deze waren beide over de DNS servers aan het klagen. Gebruik daar nu de DNS servers van Google, helaas kan ik dat niet iinstellen op de DHCP op het Arris modem.
In het modem, de Arris vind ik een aantal meldingen.
Deze T3 melding komt vrijwel elke dag voor
critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:0e:60:c3;CMTS-MAC=00:27:90:fe:21:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Deze T4 melding komt ook wel voor
critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:0e:60:c3;CMTS-MAC=00:27:90:fe:21:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
| |