RobinH

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi verbinding traag, niet werkbaar. Modem vaak herstarten

Sinds het thuis werken is de verbinding via Wifi slechter en slechter geworden. Ik kan niet precies zijn wat er aan de hand is, ik gebruik een standaard modem van Ziggo (Arris)

Ook heb ik af en toe wat meldingen dat DNS niet, of niet goed bereikbaar is. Ik heb twee netwerk drives staan en deze waren beide over de DNS servers aan het klagen. Gebruik daar nu de DNS servers van Google, helaas kan ik dat niet iinstellen op de DHCP op het Arris modem.

In het modem, de Arris vind ik een aantal meldingen.

Deze T3 melding komt vrijwel elke dag voor

critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:0e:60:c3;CMTS-MAC=00:27:90:fe:21:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Deze T4 melding komt ook wel voor

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:0e:60:c3;CMTS-MAC=00:27:90:fe:21:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

   
2 Reacties 2
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @RobinH en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je problemen constateert met je internetverbinding! Heb je de binnenhuisinstallatie tussen het aansluitpunt (AOP) en het modem al nagelopen?
Zodoende sluit je een mogelijk storingsbron in de binnenhuisinstallatie uit. Plaats anders onder dit topic een overzicht van de waarden van de up- en downstream. Hier lees je hoe je dit zelf kunt achterhalen op je modem.
Plaats daarbij dan ook gelijk een foto van de aansluiting zodat we je hier verder kunnen helpen. Als je jouw profielgegevens aanvult met je postcode en huisnummer, kan ik op afstand ook even een blik op het signaal werpen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Kunnen we je nog helpen, @RobinH ?

Uitgelicht topic