espel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi spots certificaat verwijderen van Android

Enkele weken geleden op advies van klantenservice het wifispots certificaat geinstalleerd, maar heb het niet nodig en krijg voortdurend meldingen over netwerkcontrole. Wil het verwijderen, maar kom er niet uit hoe dat werkt. Klantenservice weet het ook niet en verwijst naar het forum …. Dus ik hoop op jullie! 

3 Reacties 3
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @espel, welkom hier!

De hoop is op ons gevestigd begrijp ik, spannend! Als ik me niet vergis, kun je je geïnstalleerde certificaten hier terugvinden in Android (10): Instellingen > Biometrie & Beveiliging > Andere beveiligingsinstellingen. Je hebt daar onder andere ‘Beveiligingscertific. weergeven’ , ‘gebruikerscertificaten’ en ‘vertrouwde agents’. Daar zou ergens die van ons moeten staan die je vervolgens kunt wissen.

Je geeft aan dat je overigens meldingen krijgt over netwerkcontrole. Je kunt er ook voor kiezen het ‘Ziggo’-netwerk(en) te vergeten bij je wifi-overzicht.

espel
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank! Inderdaad, onder ‘Beveiligingscertificaten weergeven’ zie ik wat. Twee tabbladen. ‘Systeem’ heeft tientallen bestanden, beginnend met iets van Türktrust’ en eindigend bij Xramp security services. Tabblad ‘Gebruiker’ vermeldt alleen Ziggo. 

Geen idee welke bestanden nu bij Ziggo horen. Moet ik ze allemaal stuk voor stuk verwijderen? Alleen de ‘gebruiker’ ziggo? Of het algemene ‘aanmeldgegevens wissen’, waarbij staat ‘alle certificaten verwijderen'. Dat laatste vind ik wat angstig, omdat ik geen idee heb wat het Ziggo certificaat is en wat misschien wat anders. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Bij systeem moet je niets aanpassen. En bij ‘aanmeldgegevens wissen’ ook niet. Ik denk dat ‘gebruiker’ > ‘Ziggo’ is waar je moet zijn. Die heb je handmatig geïnstalleerd 

Je kunt ook controleren of mijn tweede stukje het probleem oplost, zonder daar aan de slag te gaan.

Je geeft aan dat je overigens meldingen krijgt over netwerkcontrole. Je kunt er ook voor kiezen het ‘Ziggo’-netwerk(en) te vergeten bij je wifi-overzicht.

Uitgelicht topic