1
Vraag
2
Reacties
LeoGraper

Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Wifi AR App om je dekking te bekijken wil mijn MAC adressen?

Las ergens dat deze App een goed inzicht zou kunnen geven over de Wifi dekking in je huis.
Alleen zag ik dat Ziggo wat informatie van mij wil, ik neem aan voor de werking van de App.

Alleen wat ik niet snap is waarom men mijn Mac adressen daarvoor nodig heeft.

Om precies na te kunnen gaan welke hardware (vendor) wifi spullen ik gebruik ?
Ip adressen lokaal voor de App zouden moeten volstaan lijkt mij.

Ik heb de App dus gelijk verwijderd, is er iemand die mij kan vertellen waarom dit nodig is ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Kaspertje ,

 

Deze app is niet van Ziggo, toen U hem installeerde heeft U toch wel even goed gekeken naar de voorwaarden? Toegang nodig tot opslag, locatie, bestanden, camera dan gaat het dus niet alleen over wifi. Weg met die app!

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Kaspertje ,

 

Deze app is niet van Ziggo, toen U hem installeerde heeft U toch wel even goed gekeken naar de voorwaarden? Toegang nodig tot opslag, locatie, bestanden, camera dan gaat het dus niet alleen over wifi. Weg met die app!

 

LeoGraper
Topicstarter
Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Hoi Sparco, zeg maar je hoor, we schelen maar 4 jaartjes 😉
Ik denk dat ik nog niet zo ver was gekomen ?
Kan me dit niet herinneren of ik heb het echt niet gezien, normaal blijft dit me wel bij.
Je ziet bij steeds meer apps deze wildgroei aan persmissies, de camera wellicht om een mooi (3D) plaatje van je huis te hebben ?
Locatie ? Het is Wifi, en dat is idd van jezelf, ik heb ook geen villa dus veel verschil zal die locatie niet uitmaken lijkt me.
Opslag en bestanden is idd ook lekker globaal, ipv foto's.
Al zouden ze het maar eens uitleggen, het hoe en waarom.
Hadden ze het beter de Wifi Datacollector kunnen noemen.
Maar Sparco, het geeft maar weer eens aan hoe makkelijk mensen tegenwoordig apps er op gooien, heb nog nergens iemand gezien die zich dit alles afvroeg...

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Kaspertje ,

Kijk eens op:

https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/wifi-kanaal-veranderen-met-de-beste-wifi-analyzers/

En altijd goed lezen wat programma's en apps willen doen om te kunnen werken.

Succes.

LeoGraper
Topicstarter
Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Dank voor de link @Sparco1955 , ik heb zelf analyzers van Netspot Doubledot en Farproc er op, de laatste was volgens mij de beste.
Zal die andere ook eens bekijken.
Heb ook geen wifi klachten, was meer benieuwd.
Eigenlijk hebben ik en andere alleen maar 'last’ van die wifi bakken die op het wettig maximum zitten te blerren.

Ciao, Leo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Deze is wel van Ziggo: Ziggo Wifi Assistant

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ziggo.wifiassistant&hl=nl

 

Ik gebruik deze om het Wifi netwerk te zien: WiFiman

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ubnt.usurvey&hl=nl

joepwillemsen

Level 1
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Gelukkig kan ziggo de MAC s bij 90% van de klanten gewoon uitlezen als men wilt denk ik zo ( bij modem in router modus). Op mijn netgear nighthawk moest ik na nieuwe firmware ‘data sharing/analytics ’ actief uitzetten..

 

Maar de app die je had installed lijkt indeed een app met kwade bedoeling , consumer info is goud waard, zelfs de layout van je huis, zo ver gaat het inmiddels

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic