Welkom op de Ziggo Community! Zo werkt het.

• 28 juni 2019
  • 0 reacties
  • 9080 keer bekeken

Kennis van andere klanten, productervaringen, discussies en nieuwe updates; je ontdekt het hier allemaal!

Leuk dat je langskomt om je kennis en ervaringen te delen of juist wat kennis op te doen. Samen leren we enorm veel van elkaar. Om de goede sfeer, het overzicht en de kwaliteit van de gedeelde kennis te waarborgen, hebben we een aantal huisregels opgesteld. Neem deze goed door, voor je hier aan de slag gaat.

Wat is een community?
Heb je nog nooit eerder op een forum of community rondgekeken, dan beginnen we bij de basis.
De Ziggo Community is bedoeld voor iedereen die graag kennis opdoet of zijn ervaringen deelt over het gebruik van bijvoorbeeld internet of televisie. Of je nou klant bij ons bent of niet, praat gezellig mee! Hier vind je antwoord op je vragen 💪🏼

Hoe werkt de Ziggo Community?
Kijk in onderstaande topics voor een uitleg over de werking van de Community.
- Registreren
- Zoeken naar topics
- Een eigen topic aanmaken
- Een reactie plaatsen
- Je profiel aanpassen
- Moderators
- Poll aanmaken
- Beste antwoord markeren
- Ik wil anderen waardering geven
- Privéberichten

Welke informatie vind ik hier?
Tijdens het installeren van bijvoorbeeld een printer, je nieuwe router of geluidsset loop je wel eens ergens tegenaan. Vaak ben je niet de eerste. Check daarom eerst of er al een topic over bestaat om je antwoord te vinden. Hier ben je aan het juiste adres voor allerhande onderwerpen. Topics gaan bijvoorbeeld over een uitgebreide uitleg van de Mediabox XL, de gratis zender van de maand of IPv6. Op de Community is er voor ieder wat wils. Staat het er niet bij, begin dan zelf een topic.

Veel gebruikte woorden op de communityTopic= Dit betekent 'onderwerp' of 'vraag'. Dit woord wordt gebruikt voor een onderwerp/vraag waar antwoorden onder hangen. Voorbeeld: Een community lid plaatst een vraag/onderwerp om hier reacties op te krijgen. Wij zeggen, een community lid plaatst een topic om hier reacties op te krijgen. Nog een voorbeeld: Je kunt het beste dit topic (vraag/onderwerp) over tv's volgen.

(ge)
Post(s) = Een reactie op een topic, maar dit woord wordt ook wel gebruikt als vervanging van het woord topic. Bijvoorbeeld: Dat topic heeft al 15 posts (reacties). Nog een voorbeeld: Er heeft nog niemand iets gepost (een topic aangemaakt) over dat probleem.

Moderator= Een lid van de Community die de inhoud, overzichtelijkheid en communicatie bewaakt. Denk hierbij aan taken als het aanpassen en verplaatsen van content en markeren van antwoorden.

Beste antwoord= Het antwoord dat door de topic starter of moderator is gemarkeerd als het beste antwoord gegeven op de gestelde vraag. De moderator controleert de inhoud van dit antwoord op juistheid.

Badges= Een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarde te voldoen. Bijvoorbeeld als je 10 reacties over Tv's heb geplaatst die als beste antwoord zijn geselecteerd en vervolgens de badge, Televisie expert krijgt.

Je hulp wordt gewaardeerd
Lijkt het je leuk om zo nu en dan anderen te helpen en mee te denken over een oplossing? Dat waarderen we zeker! Kijk op dit topic hoe je eigen Eregalerij opbouwt. Zo nu en dan organiseren we uitjes voor onze actieve leden. In het topic over wat we hebben bereikt in 2017 kan je wat over de uitjes teruglezen van 2017.

Even voorstellen?
In het moderator topic lees je wat wij doen op de Community. Hier stelt het team zichzelf voor. We willen jou ook graag beter leren kennen. Stel je daarom even voor aan de rest van de leden en moderators in het voorsteltopic. Zien we je daar?

En nu?
Ik wil mij registreren voor de Community
Ik wil rondneuzen in de bestaande topics
Ik wil zelf een topic beginnen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.