RemcoVanEwijk

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wel wifi geen internet

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? JA, WERKT WEL
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? MOMENTEEL MAAR 1 MAAR SOMS OP MEERDERE
- Speelt het probleem constant of af en toe? VRIJ REGELMATIG
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? ALLE WEBSITES
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? NEE, HEEFT NIETS MET BEREIK TE MAKEN.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? NEE
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? JA
- Andere bijzonderheden? IK HEB HET BERUCHTE WITTE MODEM. hEEFT NOOIT GOED GEWERKT. ALLEEN TERUG NAAR FABRIEKSINSTELLINGEN WERKT. DOE DIT NU ELKE MAAND.
4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Beste RemcoVanEwijk welkom op de community,

Dit is een klant helpt klant forum en we hopen je hier zo goed mogelijk te helpen, maar gebruiks van Caps staat als schreeuwen en dat wil je toch niet.

Wat voor modem gaat het en waar komt het internet signaal binnen, in de woonkamer, of de meterkast. Kan je hier foto van plaatsen.

Heb je het modem al een keer herstart door 30 seconde van de stroom te halen.

Misschien een harde reset proberen door de fabrieksinstelling te doen.

We zien je reactie graag.
RemcoVanEwijk
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Dave,

De caps lock was alleen om het verschil tussen de vraag en het antwoord te geven. Volgende keer beter cursief dan.:upside_down:

Het modem staat in de meterkast, daar komt ook het internet binnen.
Ik kan natuurlijk niet zeggen dat, ondanks dat ik bij een elektrotechnisch installatiebedrijf werk, alles perfect is maar het is aardig op orde. Ondanks dat ben ik er vanavond achter gekomen dat mijn patchkabel vanaf mijn vaste pc naar de wand slecht was. Een verschil van 95 naar 205 Mbps.:grin:

Het probleem met het modem gebeurd al vaker. Ook een compleet nieuw snoerenset gekregen maar dat mocht niet baten. Als er geen internet verbinding met wifi mogelijk is dan helpt alleen het modem terug zetten naar fabrieksinstelling.

Mijn vrouw heeft met haar Alcatel jaren de wifi uitgelaten omdat de wifi wel verbond bij binnenkomst maar niets doorliet. Nadat ze de wifi aan en uit zette kwamen alle apps binnen. Een ander vaag verschijnsel maar hier hebben we het niet meer over.

Nee, het probleem blijft ongrijpbaar. Ik heb nu de SISSID van de 5G een andere naam gegeven. Misschien dat dit helpt.

Als je nog een foto wil dan hoor ik het wel.

gr. Remco van Ewijk
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Oke helder, maar wat voor modem heb je, merk en gegevens misschien wel handig. Mag ook een foto zijn van je modem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Je hebt al veel uitgevoerd zoals regelmatig naar de fabrieksinstellingen en ik begrijp dat je de Connect box hebt.

Er kunnen nog wat andere oorzaken zijn, als er met een Android toestel verbindingsproblemen zijn die te maken hebben met de verbinding en IPv6:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Probeer deze stappen eens, mocht dit nog niet gebeurd zijn?

Uitgelicht topic