RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Weer inlog problemen. Mijn Ziggo

Gisteravond kon ik voor de tweede keer op rij weer niet inloggen, zowel op dit forum als in Mijn Ziggo. Ik blijf een omleiding krijgen naar Vodafone, dit ondanks het ontkoppelen van de twee omgevingen. Of het nu mis gaat door een ontwerpfout van Insided of dat het zo hoort geen idee, het is ronduit vervelend, blijkbaar moet ik voor het forum niet de Mijn Ziggo inlog optie kiezen, maar een los staande gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Kortom hoort dit zo is Mijn Ziggo aan Vodafone verificatie servers gekoppeld, alles is Ziggo oranje, maar de adresbalk zie ik constant veranderen in Vodafone. Zo ook vandaag waarom zie ik hier het Vodafone logo en adres wat klopt er niet, of wat gaat er fout?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dat klinkt weinig positief, @RoWi. Wat speelt er concreet nu nog met je klantnummers? Aangezien je aangeeft dat de chat medewerkers het nooit goed hebben opgelost, ben ik benieuwd wat we in deze nog voor je kunnen betekenen. 

Voor wat betreft je vraag. Mijn Ziggo is inderdaad gemigreerd naar de My Vodafone server. Dit als gevolg van onze samenwerking. Als de server plat ligt, ondervind je dus problemen met beide portals. 

Bekijk in context

38 Reacties 38
RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zojuist de optie die @Be rt hier heeft genoemd uitgeprobeerd.

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/praktische-vraag-met-betrekking-tot-de-community-...

Dat gaf geen verbetering. Met alleen de profiel naam kreeg ik nergens een herstel link binnen ook niet in de spambox.

Met het emailadres kreeg ik wel een herstel link echter daarna werdt het nieuwe ingevoerde wachtwoordt niet herkend.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Inloggen op de community loopt om een of andere reden via Vodafone, Vodafone had vannacht onderhoud .

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Steefb wrote:

Inloggen op de community loopt om een of andere reden via Vodafone, Vodafone had vannacht onderhoud .

Dat onderhoud is me bekend dit deed me de vorige keer ook de das om vandaar Mijn Vodafone en Mijn Ziggo losgekoppeld helaas voor piet snot.

Ik weet niet of iedereen hier last van had het komt op mij over dat alleen de Mijn Ziggo optie daar last van heeft. 

Dat we dan niet op de community kunnen inloggen prima, maar dat we dan zelfs niet in Mijn Ziggo kan inloggen is ronduit idioot te noemen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. het hangt erg af van waar je vandaan komt, als je in wilt loggen in Mijn Ziggo.

Ga je naar Mijn Ziggo via een link in Google, dan kom je op een andere pagina bij Ziggo binnen, waar ook Vodafone gekoppeld is, als dat je via www.ziggo.nl rechts bovenin op Mijn Ziggo klikt.

Probeer maar eens, er zijn nog meer varianten, heel lastig, het is bekend, eerder ging het nog verder mis, maar dat kom ik nu niet meer tegen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Be rt Gisteravond geprobeerd in te loggen via https://community.ziggo.nl/. Dan wordt je omgeleid naar een Vodafone pagina. Gebeurt nu overigens ook (altijd)

Ik heb persoonlijk nog nooit iets van Vodafone afgenomen of heb ik ooit ingelogd bij een Vodafone dienst.

 

 

Dit is overigens het adres van de inlogpagina.

https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=community

 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Be rt ik tik regel recht ziggo.nl in en kies daar Mijn Ziggo.

Ook open ik direct community.ziggo.nl en kies Mijn Ziggo als login optie 

Geen Google omwegen of wat dan ook.

Dit is of as designed opgedragen aan insided of een domme fout. Het word wel behoorlijk irritant. Al is het 'pas' twee keer voorgekomen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb het hangt er dan ook nog vanaf hoe je inlogt, met Mijn Ziggo of met je community naam.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Be rt wrote:

@Steefb het hangt er dan ook nog vanaf hoe je inlogt, met Mijn Ziggo of met je community naam.

Dat gaat dus ook niet bij mij. Ik heb je tip toegepast zonder succes.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @RoWi. , @Be rt  en @Steefb.

Zoals jullie hebben gemerkt, ging het afgelopen dagen niet helemaal lekker met het inloggen.
Zowel aan de kant van Mijn Ziggo als MyVodafone waren problemen.
Dit inmiddels gefikst; als het goed is, kunnen jullie inmiddels weer probleemloos inloggen.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Erik P Ziggo De volgende keer dat erbij  Vodafone onderhoud is merken we daar dan niks van? Want dit is nog geen antwoord op mijn vraag is dit zoals het hoort, dan had ik net zo goed Mijn Ziggo en My Vodafone niet hoeven te ontkoppelen.

En kan ik voor de community beter niet via Mijn Ziggo aanmelden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Ik hoef nooit in te loggen als ik op de volgende manier mijn inlog ingesteld heb.

Er is een gewijzigde login sinds februari vorig jaar met de mogelijkheid om ingelogd te blijven: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/nieuwe-community-login-24444 

Optie 2 (aangeraden):

  • Klik op de knop Inloggegevens vergeten
  • Hier zie je de volgende tekst staan: Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
  • Vul hier je gebruikersnaam of e-mail in en druk op de knop Verstuur
  • Check je inbox of spamfolder en klik op de meegestuurde link
  • Voer nu je oude of gewenste wachtwoord in met minimaal 6 tekens en bevestig deze nogmaals
  • Ga terug naar het inlogscherm
  • LET OP: vul hier je profielnaam in, en niet je "Mijn Ziggo gebruikersnaam"
  • En dan nog je wachtwoord
  • Vink ook "Onthoud mijn gegevens" aan.
  • Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community. Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen en bij terugkomst ben je nog ingelogd.
RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Be rt Zoals eerder aangegeven dat werkt voor mij niet zoals hier wordt gesteld. Vul ik RoWi in ontvang ik nergens een email. Gebruik ik het email adres wat ik wil gebruiken kan ik een ander wachtwoord maken, en wordt er meteen ingelogd, log ik dan uit krijg ik zowel met de gebruikersnaam RoWi en het nieuwe wachtwoord als met het emailadres en het nieuwe wachtwoord een foutmelding.

Het is een goeie workaround als het werkt maar beantwoord niet de vraag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. OK, duidelijk, dat was niet meer in beeld bij me.

Dan moet een Ziggo moderator maar eens dieper kijken wat er misgaat bij je en waarom je geen mail krijgt als je RoWi invult bij inloggegevens vergeten.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Be rt

Die moderator zal schrikken er is teveel fout gegaan van begin af aan de overstap service bleef hangen in het bestel systeem ik heb dan ook een Mijn Ziggo met een ander email adres en klant nummer. Dit omdat ik een nieuw abonnement moest laten inschieten, en zelf bij de vorige provider moest opzeggen. Blijkbaar heeft niemand een controle uitgevoerd want al was mijn huidig abonnement draaiend werdt ineens het andere abonnement ook gereed gemeld. Met de nodige moeite kunnen stoppen.

Helaas hebben de chat medewerkers de zaken nooit goed recht gezet omdat ze blijkbaar niet goed begrepen wat er aan de hand was.

De eigenlijke vraag van dit topic is nog steeds.

......hoort dit zo is Mijn Ziggo aan Vodafone verificatie servers gekoppeld, alles is Ziggo oranje, maar de adresbalk zie ik constant veranderen in Vodafone. Zo ook vandaag waarom zie ik hier het Vodafone logo en adres wat klopt er niet, of wat gaat er fout?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dat klinkt weinig positief, @RoWi. Wat speelt er concreet nu nog met je klantnummers? Aangezien je aangeeft dat de chat medewerkers het nooit goed hebben opgelost, ben ik benieuwd wat we in deze nog voor je kunnen betekenen. 

Voor wat betreft je vraag. Mijn Ziggo is inderdaad gemigreerd naar de My Vodafone server. Dit als gevolg van onze samenwerking. Als de server plat ligt, ondervind je dus problemen met beide portals. 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Vincent Ziggo of het wel of niet goed is opgelost durf ik eerlijk gezegd niet meer met zekerheid te zeggen, ik kan nog wel inloggen met een eerder gemaakte Mijn Ziggo account die nergens aan is gekoppeld. Mogelijk is het andere klantnummer dan wel losgekoppeld of geheel verwijderd.

Wat voor de community speelt is waarom ontvang ik met mijn community naam geen herstel email. 

Het e-mailadres van het andere Mijn Ziggo account kan ik desnoods doorgeven.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Laten we eens kijken! Wil je het Mijn Ziggo account wat aan een niet-actief abonnement ook verwijderd hebben? Zo ja, wil je de username in een privébericht sturen? 

Ten aanzien van je Community username. Doel je op een herstelmail om je wachtwoord te herstellen? Dan moet er een e-mail verstuurd worden naar het e-mailadres wat onder je Community profiel hangt. Dat communiceer ik uiteraard niet openbaar, maar daar kunnen we in ons privébericht op terugkomen, uiteraard.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik doel inderdaad de door Be rt genoemde optie.

Ik zou inderdaad graag dat andere Mijn Ziggo account zien verdwijnen.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een deel van mijn problemen is met de hulp van @Vincent Ziggo  opgelost nu nog de community naam aan het gewenste email adres koppelen, zodat ik niet de Mijn Ziggo optie hoef te gebruiken.

Uitgelicht topic