Hoi,
Activatiekosten worden in rekening gebracht wanneer er op verzoek van ons als klant andere apparatuur gestuurd wordt. Dus wanneer een apparaat vervangen moet worden, omdat die stuk is, hoeven we die activatiekosten niet te betalen.
De activatiekosten zijn een vergoeding voor alles met betrekking tot het activeren van de nieuwe apparatuur, het verzenden, het retourzenden van de oude apparatuur etc etc.
Activatiekosten moesten altijd al betaald worden. Echter, deze konden weggehaald worden en blijkbaar werd dat te vaak en onterecht gedaan. Daarom kan Ziggo die activatiekosten nu niet meer eraf halen.
Blij ben ik er ook niet mee, maar aan de andere kant ook weer wel. Blijkbaar moeten de kosten gedekt worden. Gaat het niet via activatiekosten, dan gaat het wel met een extra verhoging van de vaste maandlasten. Ik heb dan liever een eenmalig bedrag, omdat je daar altijd, zeker op de lange termijn, voordeliger mee uit ben dan met hogere maandlasten. Bovendien heb ik weinig zin om meer te moeten betalen voor mensen die nieuwe apparatuur willen van Ziggo.
En bedenk ook, de Mediabox Next is stukken zuiniger dan de Mediabox XL. Per maand bespaar je daarmee al gauw een euro of 2/3 aan energiekosten 🙂
Groet,
Evert