Jagersma1

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Volume-knop op de afstandsbediening van de Mediabox Next werkt niet i.c.m LG Soundbar

Altijd als ik mijn tv aanzet met de afstandsbediening van  de next dan werkt de volumeknop niet. Dit speelt al ruim een half jaar. Na decreet kreeg ik een nieuwe box en ook daarmecwas het probleem niet opgelost. Nu heb ik een soundbar van LG.. heeft het daarmee te maken?
 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Al die details zijn van belang om je te kunnen helpen, het is niet omdat ik het zo graag wil weten. Voor mijzelf is het ook niet zo prettig om vragen te moeten herhalen dus dan staan we quitte.

 

Maar nu zijn we wel een stap verder. Dat is een toslink kabeltje oftewel glasvezel. Dan is het geheel logisch dat je met je Next ab het volume niet kunt regelen. Je zult eerst je audiosysteem moeten koppelen in het Next menu. Nadat je dat hebt gedaan komt er onder “koppel je afstandsbediening” een nieuwe optie die heet “Bepaal je volume”. Die krijg je alleen te zien als je zowel je tv als je audiosysteem hebt gekoppeld. Die moet dan natuurlijk op Audiosysteem worden gezet.

 

Er is nog een hele andere mogelijkheid maar die hangt af van de mogelijkheden van je tv en soundbar. Dus ik zou zeggen, probeer eerst es bovenstaande.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je hier laten weten hoe één en ander aan elkaar aangesloten is?

En of je in instellingen Beeld en geluid “Een knop voor” op aan of uit hebt staan?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Enkele vragen:

  1. De vragen van Bert
  2. Gebruik je de rode of de witte knop?
  3. Heb je in het Next menu je afstandsbediening gekoppeld aan je tv?
  4. Zo ja, klopt het merk nog wat daar staat?
  5. Heb je in het Next menu je afstandsbediening gekoppeld aan je soundbar?
  6. Zo ja, klopt het merk nog wat daar staat?
  7. Waarop staat “Bepaal je volume” ingesteld?
  8. Kun je bovenstaande instellingen eens goed in de gaten houden? Er is een issue bekend dat deze spontaan kunnen veranderen. Moet je bovenstaande koppel instellingen wel es opnieuw instellen?
  9. Als je je tv aanzet met de afstandsbediening van je tv, gaat het dan wel altijd goed?

Mogelijk hoort jouw issue thuis in het volgende topic maar ik weet het nog niet zeker. Je kunt er alvast een kijkje nemen:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-afstandsbediening-raakt-koppeling-met-receiver-tv-...

 

Jagersma1
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hey Bert en Dolff

ik heb de tv met een internetkabel aangesloten op het modem. Mijn tv is met een HDMI kabel op de next aangesloten

ik gebruik de rode knop en heb geen problemen met aan en uit doen.

als ik wil koppelen dan staat daar nog steeds de Samsung 

5 ik heb de soundbar niet gekoppeld

 

7 deze vraag snap ik niet

8

9 geen problemen mee

 

Groet ,

Aschwin

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Jagersma1 wrote:

Altijd als ik mijn tv aanzet met de afstandsbediening van  de next dan werkt de volumeknop niet.

Bedoel je hiermee te zeggen dat je volume regeling wel goed werkt (met Next ab) nadat je de tv hebt aangezet met de tv ab? Eigenlijk wordt uit je verhaal niet duidelijk of het soms niet werkt of helemaal nooit.

Met welke kabel heb je je soundbar aangesloten en op welk apparaat? (tv of Next)

Het was me duidelijk dat je geen problemen hebt met aan / uit maar die vragen zijn toch belangrijk voor de diagnose. Maar dat gedeelte is duidelijk nu.

Jagersma1
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goed dat je doorvraagt.
Ik heb alleen problemen met de volume van de next ab. Die werkt niet of bijna niet.

ik heb de soundbar aan de tv  gekoppeld. 
 

Groet,

 

Aschwin
 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Tja, en ik moet toch vragen herhalen omdat je (met alle respect) geen complete antwoorden geeft.

 

Ik vroeg ook: met welke kabel heb je je soundbar aangesloten?

Ook deze vraag heb je nog steeds niet beantwoord: “Bedoel je hiermee te zeggen dat je volume regeling wel goed werkt (met Next ab) nadat je de tv hebt aangezet met de tv ab?”

Ik wil je graag helpen hoor maar probeer echt wat meer info te geven. Die details zijn allemaal van belang. Herlees mijn berichten 2x of zo en verstuur dan pas je antwoord.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jagersma1 . Zien we je snel terug met meer informatie? 🙂 

Jagersma1
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hey Dollf, Fijn dat je zo kritisch bent hoor, ik snap dat je alles wilt weten om een goede oplossing te willen geven  maar je manier van communiceren ervaar ik wat minder prettig. 
Het is ook zo’n stortvloed van vragen.

 

ik gebruik mijn AB alleen van de next om alles aan en uit te zetten. Met de rode knop en mijn volume werkt dan juist niet goed.

De enige vraag die nu nog onbeantwoord is  welke kabel ik gebruik toch?

 

ik weet niet hoe z’on kabel heet. Maar deze kabel heeft een vierkant uiteinde met een puntje.

 

ik hoop dat je mij verder kan helpen.

 

Groet,

Aschwin

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Al die details zijn van belang om je te kunnen helpen, het is niet omdat ik het zo graag wil weten. Voor mijzelf is het ook niet zo prettig om vragen te moeten herhalen dus dan staan we quitte.

 

Maar nu zijn we wel een stap verder. Dat is een toslink kabeltje oftewel glasvezel. Dan is het geheel logisch dat je met je Next ab het volume niet kunt regelen. Je zult eerst je audiosysteem moeten koppelen in het Next menu. Nadat je dat hebt gedaan komt er onder “koppel je afstandsbediening” een nieuwe optie die heet “Bepaal je volume”. Die krijg je alleen te zien als je zowel je tv als je audiosysteem hebt gekoppeld. Die moet dan natuurlijk op Audiosysteem worden gezet.

 

Er is nog een hele andere mogelijkheid maar die hangt af van de mogelijkheden van je tv en soundbar. Dus ik zou zeggen, probeer eerst es bovenstaande.

Jagersma1
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hey Dolff,

Dank je wel voor je reactie.

ik heb je adviezen opgevolgd en het is gelukt. 

Wat een opluchting. Dank je wel voor je hulp.

 

Groet,

 

Aschwin

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Top! Dat was dan weer wel een prettige ervaring hoop ik.

Jagersma1
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zeker, helemaal omdat het ook opgelost is.

bedankt voor je hulp.

Uitgelicht topic