JulienMargot

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke voedingsadapter heb ik nodig voor mijn Cisco 3928 modem?

Voor een nieuwe voedingsadapter. Moet ik perse de standaard cisco adapter kopen of mag dit ook een goedkopere versie voedingskabel/adapter zijn die naar het modem leid
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je kunt contact opnemen met de helpdesk, telefonisch of per chat. en vragen om toezending van een nieuwe.

Bekijk in context

10 Reacties 10
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je kunt contact opnemen met de helpdesk, telefonisch of per chat. en vragen om toezending van een nieuwe.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt ook een eigen adapter gebruiken, mits hij 15 Volt / 1.5 A levert en de juiste plug heeft.
De originele voedingen die erbij geleverd worden (en ik weet niet zeker of Ziggo die nog heeft) zijn bij bepaalde series maar 1 A en eigenlijk net even te krap voor het modem.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ter aanvulling op Nick999 ;

moet je er zelf een kopen (zou eerste de helpdesk bellen) mag de stroom ook hoger zijn als 1.5 Amp. De spanning dient wel absoluut te kloppen. Maar het aangekoppelde apparaat zal niet meer stroom trekken dan nodig, dus een (iets) zwaardere voeding kan nooit kwaad.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Nick999 wrote:
Je kunt ook een eigen adapter gebruiken, mits hij 15 Volt / 1.5 A levert en de juiste plug heeft.
De originele voedingen die erbij geleverd worden (en ik weet niet zeker of Ziggo die nog heeft) zijn bij bepaalde series maar 1 A en eigenlijk net even te krap voor het modem.



Nick999
Weet je wel zeker dat het 15 Volt is en geen 12 Volt?

Willem-A wrote:
De spanning dient wel absoluut te kloppen.


Ter aanvulling op Willem:
Maar let wel op de polariteit (= aan welke kant van de plug plus en min zit.)

Willem-A wrote:
..., dus een (iets) zwaardere voeding kan nooit kwaad.


Een zwaarder voeding kan geen kwaad voor het aangesloten apparaat. Wel is het zo dat de tegenwoordig veel toegepaste schakelende voedingen, die juist gekend zijn om hun gunstige rendement (=geringe verliezen), deze eigenschap niet meer kunnen waar maken als deze zéér over gedimensioneerd is t.o.v. de verbruiker.
Met andere woorden: als je nog een 2 A voeding hebt kan dat een primavervanger zijn voor een 1,5A exemplaar, maar overdrijf niet met 7 A exemplaar. Die kan je natuurlijk wel (tijdelijk) gebruiken, maar kijk liever uit naar een exemplaar die meer in de richting komt van de oorspronkelijke.
N.B.: Size matters.:wink:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
DennyW Het is inderdaad 15 volt. (ik heb hier zowel de Cisco's als de originele voedingen liggen)

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is een goeie inderdaad v.w.b. de spanning... Heb het eigenlijk zo overgenomen. En natuurlijk moet er geen zwaar overbemeten trafo aan qua stroomlevering, maar ik wilde ermee zeggen dat iets zwaarder geen kwaad kan.

Hmmm. 15 Volt dus zie ik net.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ach, mocht Ziggo ze niet meer hebben en bereid zijn mij tegemoet te komen in de verzendkosten...*wink-wink* :grin:
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Nick999 wrote:
DennyW Het is inderdaad 15 volt. (ik heb hier zowel de Cisco's als de originele voedingen liggen)


Nick999
Ja, ik zie het! Helaas is dan kans dan groot, dat Ziggo eerder een hele nieuwe modem-router zal sturen (Connectbox) dan een vervangende voeding. Niet iedereen wil van zijn Cisco af. Aan de (huidige) Connectbox kleven toch wel een paar dingetjes (gezien de berichten in dit forum).
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
DennyW wrote:

Nick999 wrote:
DennyW Het is inderdaad 15 volt. (ik heb hier zowel de Cisco's als de originele voedingen liggen)
Nick999
Ja, ik zie het! Helaas is dan kans dan groot, dat Ziggo eerder een hele nieuwe modem-router zal sturen (Connectbox) dan een vervangende voeding. Niet iedereen wil van zijn Cisco af. Aan de (huidige) Connectbox kleven toch wel een paar dingetjes (gezien de berichten in dit forum).

Voedingsadapter voor een 3928 is prima na te sturen hoor 🙂
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hey JulienMargot. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Welkom op de Ziggo Community!

Onhandig dat jouw voedingsadapter de geest heeft gegeven, want nu ben je niet meer online in deze digitale wereld. Naar aanleiding van je vraag zie ik dat je ontzettend veel tips hebt gekregen. Inmiddels heb je één van mijn collega's via de chat gesproken en is een nieuwe voeding voor jouw Cisco 3928 kosteloos nagestuurd. Deze wordt vandaag door Post NL bezorgd. :blush:

Uitgelicht topic