Eppy

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vertraging of storing bij bewaarde film afspelen

Als ik een bewaarde film of opname afspeel stopt het afspelen. De melding is “ een momentje, de wifiverbinding is (te) traag. De frequentie daarvan neemt toe naar,ate de opname langer duurt. Dit is heel vervelend.

9 Reacties 9
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je speelt een met de MBXL gemaakte opname af. Dat zegt je profiel tennminste.
Ik zie even niet wat Wifi daar mee te maken heeft.

Of gebruik je inmiddels de Next om geplande opnames via een Wireless verbinding af te spelen? Zo ja, hoe verloopt dit bekabeld?

Test eerst de prestaties van de bekabelde verbinding.
Mochten er problemen mee zijn, dan heeft inzoomen op de gegevens van het kabelmodem zin.
Anders moet de Wifi tegen het licht worden gehouden.

Eppy
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik de next. Tv kijken en opnemen gaat prima. Het probleem bestaat alleen bij het afspelen  van de opgenomen items. Ik heb de indruk dat het probleem zich is gaan manifesteren na de update van ca. 4 weken geleden. Kort geleden was er weer een update, maar die heeft dit probleem niet opgelost. Ik wist trouwens niet dat dat afspelen via WiFi ging, tot ik die meldingen op het scherm zag. De tv aansluiting verloopt gewoon via de kabel.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Live TV kijken verloopt via de Coaxverbinding van de Next. Dat gaat goed.
Er is een probleem met uitgesteld/on demand kijken via de Internetverbinding.

Dat gaat nu kennelijk via een Wireless verbinding tussen Next en computernetwerk.
De suggestie was: probeer eerst een bekabelde netwerkverbinding om te bekijken of die in  orde is.

Doe dit met een speedftest. Gebruik: http://www.dslreports.com/speedtest

Wat zijn de bevindingen?
 

Eppy
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met behulp van de ziggo analyse “vastgesteld” dat alle verbindingen zowel bekabeld als draadloos OK zijn. Echter de WiFi. downloadsnelheid varieert gigantisch en volgens mij structureel te laag, nl tussen de 8 mbps en enkele tientallen. Gedaan via zowel ziggo speedtest als rechtstreeks via Ookla.

het WiFi modem is de meest recente die ziggo levert. Ik vermoed dus dat het probleem niet aan mijn kant zit, maar bij Ziggo  wellicht doordat er meerdere andere netwerken in de lucht zijn die de voor mij beschikbare capaciteit afknijpen. En is daardoor de benodigde capaciteit voor het ondemand/bewaard afspelen via WiFi te laag.

Zijn jullie het daar mee eens????
 

 

 

 

 

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Kun je wat duidelijker zijn?

Wat levert een bekabelde speedtest als snelheid op? Voor welke snelheid betaal je?

Je hebt het over enorme snelheidsfluctuaties bij Wireless. Aardig om te weten, maar ik vroeg naar concrete gegevens over de bekabelde snelheid. Zijn daarbij ook fluctuaties aan de orde?

Je schrijft:

Met behulp van de ziggo analyse “vastgesteld” dat alle verbindingen zowel bekabeld als draadloos OK zijn.

Hoezo: alle verbindingen Ok?

Eppy
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou, volgens mijn abo zou de download snelheid 250 mbps moeten zijn. Of dat klopt ga ik nog nakijken en k9m er dan nog op terug.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je kunt het beste geen speedtest uitvoeren via de ziggo wifi assistant app.

Die speedtest is alles behalve accuraat.

 

Heb je het 2.4 en 5ghz netwerk dezelfde naam gegeven of beide een andere naam?

 

Mochten ze dezelfde naam hebben doe dan het volgende: (We gaan eerst het modem optimaal instellen)

 

Vervolgens:

Haal het modem 1 minuut van stroom.

Na ongeveer 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Eppy wrote:

Nou, volgens mijn abo zou de download snelheid 250 mbps moeten zijn. Of dat klopt ga ik nog nakijken en k9m er dan nog op terug.

Hey @Eppy . Wat is de uitslag? 🙂 

Uitgelicht topic