Hoskam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw abonnement: vast bellen opzeggen

Goeiedag,

ik heb pas geleden een nieuw abonnement afgesloten het gaat hier om de giga 

nu hebben wij duidelijk gezegd dat we geen vaste telefoon willen en gebruiken.

nu worden hier wel

kosten voor gerekend en ikzelf kan deze niet uit zetten…..

nu is ons ook gezegd dat we geen eenmalige kosten €19,95 hoefde te betalen ook deze zijn netjes in rekening gebracht.…

ik zou graag zien dat die wordt opgelost 

mvg Patrick 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Hoskam 

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt als iets niet helemaal goed gaat. Ik zie dat de eerste bestelling (aan de deur) is uitgevallen. Mijn collega heeft toen aangeraden om het pakket even via de website te bestellen, omdat mijn collega de mogelijkheid (nog) niet had om Internet Giga aan te vragen. Je hebt het abonnement zelf aangevraagd via de website inclusief telefonie. Mijn collega's hebben later de korting hier nog aan toegevoegd. Door deze korting heb je een contract van 12 maanden. 

De periode van 14 dagen is inmiddels verstreken, dus officieel zit je nu in jouw jaarcontract. Nu zijn we daar niet super streng op, aangezien het in jouw situatie gaat om een paar dagen. Maar! Als ik telefonie uit je pakket haal, dan komt de korting te vervallen. Deze moet dan opnieuw toegevoegd worden en hier gaat enkele dagen overheen. En eigenlijk wil ik je pakket niet onnodig overhoop halen. Ik wil je dan ook aanbieden om het verschil (6 maanden x € 1,- p/m voor telefonie) + de eenmalige kosten van € 19,95 in één keer te vergoeden. Zo betaal je dus gedurende jouw jaarcontract niets voor de vaste lijn en kun je het na het jaarcontract altijd aanpassen. Lijkt je dat wat? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller contact wilt met Ziggo.
Het chatscherm (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf aan de rechterkant op onderstaande pagina.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

 

Laat SVP hier weten hoe het verdere verloop is, zo nodig kan een Ziggo moderator nog iets voor je betekenen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Hoskam 

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt als iets niet helemaal goed gaat. Ik zie dat de eerste bestelling (aan de deur) is uitgevallen. Mijn collega heeft toen aangeraden om het pakket even via de website te bestellen, omdat mijn collega de mogelijkheid (nog) niet had om Internet Giga aan te vragen. Je hebt het abonnement zelf aangevraagd via de website inclusief telefonie. Mijn collega's hebben later de korting hier nog aan toegevoegd. Door deze korting heb je een contract van 12 maanden. 

De periode van 14 dagen is inmiddels verstreken, dus officieel zit je nu in jouw jaarcontract. Nu zijn we daar niet super streng op, aangezien het in jouw situatie gaat om een paar dagen. Maar! Als ik telefonie uit je pakket haal, dan komt de korting te vervallen. Deze moet dan opnieuw toegevoegd worden en hier gaat enkele dagen overheen. En eigenlijk wil ik je pakket niet onnodig overhoop halen. Ik wil je dan ook aanbieden om het verschil (6 maanden x € 1,- p/m voor telefonie) + de eenmalige kosten van € 19,95 in één keer te vergoeden. Zo betaal je dus gedurende jouw jaarcontract niets voor de vaste lijn en kun je het na het jaarcontract altijd aanpassen. Lijkt je dat wat? 

Hoskam
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

hoe het geregeld wordt maakt ik mij niet druk de makkelijkste weg is altijd de kortste 

snap alleen niet waarom je altijd wel verplicht bent aan dat vaste nummer terwijl

je meerdere keren aangeeft dit niet wilt dit was bij mij vorige abonnement ook zo…

maar goed het voorstel van 6x€1,- plus de 19,95 registratie kosten ga ik wel mee akkoord als ik over 12 maanden wel die vaste telefoon er uit kan halen.

ik gebruik deze namelijk niet en ga dit ook nooit doen…

mvg Patrick 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hoskam Hartelijk dank voor je reactie! Ik neem het stok je even van mijn collega @Cecilia Ziggo even over, ze geniet nu even van haar vrije dag. Ik heb zoals voorgesteld door Cecillia een credit aangemaakt
van € 19,95 plus € 6, Op je volgende factuur wordt dan € 25,95 in mindering gebracht. Na 12 maanden is het dan gewoon weer mogelijk om de vaste telefoonlijn op te zeggen. 
Laat het mij maar weten als we verder nog iets voor je kunnen doen. 

Nog een fijne avond gewenst!
Groeten,

Paul 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoskam wrote:

 

ik gebruik deze namelijk niet en ga dit ook nooit doen…

 

 

Toch wel erg handig. 1200 bellen, al is het 1 of 2 keer per jaar en je hebt die ene € per maand er al uit.

Hoskam
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan moet ik eerst een telefoon gaan kopen om deze aan te sluiten en dan kan ik (gratis) het 1200 nummer bellen ondertussen heeft het me wel €50,- gekost om het te kunnen doen…

zie meer lasten als voordelen 

plus ik heb een onbeperkt abbo bij Vodafone dus bel toch al gratis naar ziggo/Vodafone ...

Uitgelicht topic