toosjemeijer

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ultra HD foutmelding Netflix LG TV

Ik heb goed beeld en de analyse van signaalsterkte en UltraHD zijn 100%. Maar als ik Netflix films kijk krijg ik een melding:Om een geoptimaliseerde beeldkwaliteit te bieden wordt Ultra HD Deep colour ingeschakeld voor de huidige HDMI poort. Tijdens de instelling werken beeld of geluid mogelijk niet goed. Als het probleem zich blijft herhalen zet dan de instellingen terug of herstart het gekoppelde externe apparaat.
Ik heb de Mediabox Next opnieuw gestart maar het probleem blijft. Ik heb ook geprobeerd om de resolutievan de HDMI te verhogen maar helpt ook niet. De melding blijft komen. Het gekke is dat op een andere (oudere) TV met een extra Media box next er geen probleem is.
Graag je advies voor een oplossing.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
toosjemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoera. Toch zelf opgelost. Ik moest op de TV bij instellingen algemeen de Ultra HD aanzetten op de poort. dus gelukkig opgelost en hoop dat een ander er iets aan heeft.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Netflix op de Next geeft ook UHD signaal naar je TV en daar zal je TV mee om moeten kunnen gaan.

Even hardop gedacht, is het een Samsung TV?

Het kan ook zijn dat de verschillende HDMI ingangen verschillende kwaliteiten signaal aan kan.

Staat in de TV Ultra HD Deep colour daar ook op aan, want dan kan de TV hier pas iets mee doen.

toosjemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

het is een LG. ik heb een ander HDMI kanaal en een andere kabel geprobeerd, maar de melding blijftterugkomen.

 

toosjemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

ook geprobeerd om HDMI resolutie op 4k te zetten maar dan start Netflix geen films meer op, blijft hangen op 25 of 50%

 

toosjemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoera. Toch zelf opgelost. Ik moest op de TV bij instellingen algemeen de Ultra HD aanzetten op de poort. dus gelukkig opgelost en hoop dat een ander er iets aan heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.

Uitgelicht topic