teun.4u

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tv gids en replay (geen info)

Als ik de knop tv gids en replay activeer zie ik vaak “geen info beschikbaar. Nu ook weer bij Nederland 1, 2,3, sbs 6 net 5.

Erg vervelend omdat je dan ook niet het programma kan opnemen.

De zing next box moet dan worden terug gezet naar de fabrieksinstellingen wat ook weer vervelend is omdat ja de internet instellingen enz. Weer opnieuw instellen.

Ziggo vaak gebeld maar die hebben hier geen oplossing voor.

Heeft iemand hier ook problemen mee

 

 

 

 

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Hoe maakt de Next verbinding met het modem?

Als het via wifi is, de 2,4 en 5 GHz een verschillende SSID/wifinaam geven in het modem en dan met de 2,4 GHz verbinding maken.

teun.4u
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert.

De next maakt verbinding met een lan kabel.

Groet,

Teun

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Zit er nog een router of switch tussen de Next en het modem?

teun.4u
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee Bert, gaar rechtstreeks van de box met de lan in het modem.

wat ik misschien nog kan proberen is een nieuwe lan kabel.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Of de Next een keer 30 seconden van de stroom.

Geen effect, dan de fabrieksinstellingen, alles wordt weer opnieuw opgepakt, alleen even de eigen gewijzigde instellingen in Beeld en Geluid nalopen.

teun.4u
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van de stroom help ook niet. Ik heb de next al een paar keer terug gezet Naar fabrieksinstellingen maar dan moet ik ook weer mijn Google account enz instellen. Ik heb in het modem ook nog een lan naar boven lopen op een ziggo router voor mijn zoon, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Als ik de nextterug zet naar fabrieksinstellingen dan moet ik deze kabel er wel uit halen anders heb ik helemaal geen EPG info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@teun.4u schreef: “Ik heb in het modem ook nog een lan naar boven lopen op een ziggo router voor mijn zoon, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Als ik de nextterug zet naar fabrieksinstellingen dan moet ik deze kabel er wel uit halen anders heb ik helemaal geen EPG info”

Vreemd, het lijkt dan wel of de Next een IP adres krijgt van die router, staat daar in die router ook de DHCP server aan?

teun.4u
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb er niet zo veel verstand van maar zou kunnen. Ik zie hem wel in mijn wifi en kan er ook op inloggen, bedoel je dat.?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Nee, niet helemaal, als in de extra router ook een DHCP server aanstaat, dan deelt die router ook IP adressen uit en als de Next eerder een IP adres van de router krijgt, dan van het modem, dan kan de verbinding wel eens lastiger zijn voor de Next.

Maar ik weet niet hoe je hele netwerk precies is opgebouwd, dus ik antwoord deels zonder inzicht en kan de plank zomaar misslaan.

teun.4u
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal de mail doornemen met mijn broer die heeft er meer verstand van. In ieder geval bedankt voor Tips en je hoort van me als dat het probleem was?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @teun.4u, wat irritant dat je telkens deze meldingen krijgt.

Ik zie dat je al wat tips en vragen van @Be rt hebt gekregen, top! Vanaf hier heb ik nog geen opvallende zaken kunnen ontdekken. Hoe staat het er op dit moment voor? Zit er al verbetering in?

teun.4u
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee nog niet, heb de box weer terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Mogelijk kan iemand uit zoeken of de router die boven staat hier invloed op heeft. Ik moet de lan kabel die naar deze router gaat er uit halen als ik de box terug zet naar fabrieksinstellingen. Ik had de kabel er een keer in laten zitten en toen had na het terug zetten op geen enkel kanaal gids info. Tevens is het zo dat als ik op bepaalde kanalen geen info heb het lang duurt voor dat bij omschakeling naar een andere zender, deze ook reageert. Na het veranderen van zender Duur het soms wel 15 sec. voor dat er geschakeld wordt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Alles wijst dan inderdaad op die router. Als je deze dus ontkoppelt werkt alles wél goed? Zowel de fabrieksinstellingen als de gids?

We hebben in het verleden vaker situaties meegemaakt waarbij de Next problemen krijgt als hij verbonden is met een router/accesspoint. De Mediabox is wel rechtstreeks verbonden op je modem? Op welke manier heb je je router geconfigureerd, is het mogelijk dat hij zich alsnog met de DHCP/IP-adressen bemoeit?

Uitgelicht topic