iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Storingsmelding en terugmelding

Afgelopen dinsdag 15 januari 2019 was er hier een storing van Ziggo. Rond 17.00 uur is het internetsignaal onderbroken. Digitale TV deed het nog wel, maar wel met veel korte signaalonderbrekingen.

Via het mobiele internet kon ik op de website van Ziggo zien dat er een storing was in ons postcodegebied. Dat is vervelend maar dat kan wel eens gebeuren. Ik kon me ook aanmelden voor een terugmelding via SMS wanneer de storing verholpen zou zijn.
Om 18.30 uur kreeg ik een SMS dat de verwachting was dat de storing de volgende dag zou zijn opgelost. (Rond 22.30 uur werkte het internet weer.) De volgende ochtend om 09.26 kreeg ik pas een bericht dat de storing was opgelost.

Ik stel het op prijs dat Ziggo een dienst heeft die een SMS'jes stuurt wanneer er een storing is. Maar op deze manier heeft het niet zo veel zin. Ik zie het nut niet van het sturen van een bericht zo'n 10 uur nadat de storing al was opgelost.
3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey iMark . Logische tekst. Je hebt weinig aan zo'n melding, in eerste instantie.

Hierbij zit echter wel wat meer uitleg. Als een storing in een wijk/straat speelt, wordt dit vaak stukje bij beetje opgelost. Het kan dus heel goed zijn dat jouw verbinding alweer eerder werkte, maar de algehele storing van de wijk nog niet opgelost was. Per adres wordt dit helaas niet bijgehouden, dus ook niet geSMSt.
iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Bedankt voor de reactie met uitleg.

Helaas wordt dat niet duidelijk gemaakt op de storingspagina waar je kunt aangeven dat je een SMS wilt ontvangen wanneer de storing is opgelost. Ik raad aan op doel en inhoud van de SMS-berichten waarvoor je je opgeeft duidelijker op de pagina te zetten. Dan worden geen valse verwachtingen gewekt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Er staat dat je een SMS krijgt wanneer de storing is opgelost. En dat gebeurt ook. Maar het kan zijn dat voor de volledige storing opgelost is, jij alweer diensten hebt.

Hoe dan ook; ik ga de suggestie voor meer duidelijkheid hierover doorgeven aan de afdeling die hierover gaat :-).

Uitgelicht topic