1
Vraag
2
Reacties
Bertphilips

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Storing op tv-signaal, door pc-gebruik en/of stroom schakeling

Ik heb af en toe een sterk verstoord tv-beel (signaal).. De 1e keer kwam ik thuis en deed de tv aan en had zomaar een blokkerig/streperig beeld. Toevallig waren manen voor ziggo aan het werk bij de buren.. maar niemand van de buren hadden een probleem.. EN de mannen zeiden dat ze niks anders dan bij de buren in de straat gedaan hebben.. Ze zijn even bij mij thuis geweest,. Zagen dat het lampje vand e versterker niet brande.. Dus misschien zou die kapot zijn. EN omdat ik alleen 1 tv direct op/bij de hoofdaansluiting had,. + de connectbox.. vroegen ze waarom de versterker er tussen zat.. Geen idee. Dus de man heeft de versterker er tussen uit gehaald en een splitter (braun Telecom POA-31EC-NL) op de hoofdaansluiting  gezet en de coaxkabel van de tv en de data kabel naar de conectbox aangesloten. Ook de connectbox gereset of uit/aan gezet. Een poos later was het probleem opgelost.. Of dit door de reset van de connectbox kwam of door het weglaten van de versterker !> 

Waarschijnlijk niet. Want kort daarna ben ik 4 dagen weggeweest.. EN bij het opstarten van tv en/of (?) internet had ik meteen weer slecht of geen tv-signaal (E48-32).. Ook elke beweging met de muis stoorde de tv..

Buren hadden wel beeld. Dus ik heb de connect-box uit en aan gezet.. En lang daarna had ik weer beeld.

In de dagen erna stoorde het aanslaan van de koelkast wel op het beeld.. even..

Gisteren eerst in de morgen alleen probleemloos geinternet.. De pc in slaapstand gezet en weggegaan. Bij terugkomst tv gekeken.. EEn poos daarna de pc uit slaapstand aangezet. EN bij het opleven van de pc kreeg ik weer enorme storing op tv-beeld en E48 melding..

Ook had ik de dagen ervoor bij aanklikken van een lichtbron soms een streep blokjes beeld op de tv. Of bij het verwisselen van de stand van de afzuigkap.. Dus er is invleod van de stroom op het tv beeld.

De vraag is of dit stroom-effect dan op de connectbox slaat. En of pc-opstarten via de router, via de splitter negatief effect op het beeldsignaal geeft.

Iets anders maar van zelfde effect misschien. Ik kocht vorig jaar een desktop.. (vervanging van laptop) en meteen bij het opstarten elke keer in de morgen vanuit uitstand.. kreeg ik enorme storing op het radio signaal.. Net zolang als het opstarten duurde. Na verloop van tijd werd dit minder.. Maar soms wel aanwezig. 

Nu vraag ik me af… Wat gebeurt hier.. Is toch met de tv altijd goed gegaan en nu gaat dit zo opspelen.. En dat probleem met de pc op de radio speelde wat langer. Ik dacht de pc stoort op de radio.. Maar misshien deed de connectbox dit. Maar waarom storen soms de lichtschakelaar of schakelen van de afzuigkap en aanslaan van koelkast en cv op de tv-signaal.

Wat moet er gebeuren.. Wie moet er komen.. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Bertphilips en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van storing op de diensten! De storing kan veroorzaakt worden door diverse factoren. Het is het belangrijkst dat we eerst een mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik het daarom een setje nieuwe coaxkabels voor TV en modem en een nieuwe POA 1 splitter verstuurd. Ik raad aan alles met deze aansluitmaterialen aan te sluiten en te testen of je nog last hebt van storing.

Lost dit het niet op, dan kan het probleem nog aan het aansluitpunt liggen. In dat geval moet er een monteur komen. Kun je dan aangeven op welke data een afspraak jou schikt?

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je een foto willen plaatsen van het AOP (waar de groene kabel je huis binnenkomt), met de daarop zittende splitter en versterker?

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

is met 1 gat

 

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

TRAS1000/B staat erop. Kan ik zien omdat het klepje eraf is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien kom je hier de oplossing tegen:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/foutmelding-e48-32-oorzaken-en-oplossingen-23660

Omdat diverse apparaten storing veroorzaken, vermoed ik dat je coaxkabels gebruikt, die onvoldoende zijn afgeschermd tegen radiostraling.

Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Foto is voor mij omslachtig omdat ik alleen een digitale camer heb waarvan de batterijen leeg zijn en dan met een kabel de foto moet opladen.. en dat dan nog eens moet uitzoeken heo dat te versturen want dat heb ik met de nieuwe pc nog niet gedaan heb maar ik hoopte dat het type nummer van de splitter voldoende zou zeggen.

Overigens heb ik al 2 x telefonisch contact met ziggo gehad nadat ik de aanwijzingen in je link doorgelopen had.. en gisteren met ziggo deze zaken nog een keer doorgelopen heb nadat de storing weer optrad met het opschakelen van de pc..

En vandaag gaat het weer goed. Al ging gisteren met uitschakelen van licht wel weer een streep door het beeld.

Vanmorgen nog installatie monteur gesproken die het zo ook niet kon zeggen. ik zal nog moeten kijkende komende dagen. EN bedacht dat ik misschien de connect-box op een andere groep van de elektriciteit zou kunnen aansluiten. Los van de pc.. zelf.. Al denk denk ik dat het opstarten van de pc meer invleod via de internetkabel op de connect-box en dan via de aansluiting van de connect-box op de splitter.. naar het tv-signaal/coax-kabel heeft.. 

Om de oude humax5200c te vervangen lijkt me ook niet direct nodig.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik denk dat niet goed afgeschermde coaxkabels en connectors binnenshuis de oorzaak zijn, evenals mogelijk een verouderd AOP.  Maar zonder foto om te kunnen beoordelen blijft het van mijn kant natte vingerwerk en schiet je er niks mee op.

Staan postcode en huisnummer in je profiel?

Dan kan een moderator misschien iets voor je betekenen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Bertphilips en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van storing op de diensten! De storing kan veroorzaakt worden door diverse factoren. Het is het belangrijkst dat we eerst een mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik het daarom een setje nieuwe coaxkabels voor TV en modem en een nieuwe POA 1 splitter verstuurd. Ik raad aan alles met deze aansluitmaterialen aan te sluiten en te testen of je nog last hebt van storing.

Lost dit het niet op, dan kan het probleem nog aan het aansluitpunt liggen. In dat geval moet er een monteur komen. Kun je dan aangeven op welke data een afspraak jou schikt?

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Paul, Bedankt voor je reactie.

De splitter die de mannen die voor zigo toevallig bij de buren bezig hier laats plaatsten  was nieuw.. die ze dus kennelijk tegenwoordig plaatsen..

Ik heb gemeld dat dit, de Braun telecom Poa-31EC-NL was. Lijkt mij up to date splitter ??

Coax-Kabels zijn  geen hele oude..

Dat de pc en stroom zo op het beeldsignaal storen.. EN niet altijd.. Want vandaag gaat het weer  goed… 

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kabels/splitter inmiddels ontvangen.. Omdat het na die drie keer, de laatste keer nu alsnog steeds goed ’blijft’ gaan,. besloten om de kabels/splitter nog even niet aan te sluiten.. 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het is juist de bedoeling om de nieuwe set wél te gebruiken. Als de problemen daarna weer optreden, kan dat stukje netwerk worden uitgesloten als veroorzaker.

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
KBX458 wrote:

Het is juist de bedoeling om de nieuwe set wél te gebruiken. Als de problemen daarna weer optreden, kan dat stukje netwerk worden uitgesloten als veroorzaker.

okay, goede opmerking

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @Bertphilips en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van storing op de diensten! De storing kan veroorzaakt worden door diverse factoren. Het is het belangrijkst dat we eerst een mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik het daarom een setje nieuwe coaxkabels voor TV en modem en een nieuwe POA 1 splitter verstuurd. Ik raad aan alles met deze aansluitmaterialen aan te sluiten en te testen of je nog last hebt van storing.

Lost dit het niet op, dan kan het probleem nog aan het aansluitpunt liggen. In dat geval moet er een monteur komen. Kun je dan aangeven op welke data een afspraak jou schikt?

#Paul Ziggo,.. DIT GAAT NIET GOED !!

Ik kan er niet veel van maken wat deze week opgestuurd is ! Eerst kreeg ik een grote envelop door de brievenbus,.. met 1 kabel. Een 5 meter “Technetix RLA++ Class A++ Compliant 105db/16Hz”. Ik vond dit op internet  https://www.kabelnl.nl/Technetix-coax-kabel-5m-Ziggo-geschikt-gecertificeerd-5055146400394 .

Omdat het sinds de laatste keer gewoon goed ging en geen storing.. Had ik de envelop nog geeneens los gemaakt en even afgewacht.

Een dag later,.. of 2.. kwam er nog een grote envelop in de bus met ook 1 kabel (5m).. Echter een ander merk, “WISI DS37U0500” RF Type IEC Class A++ . Van deze kabel vind ik weinig internet uitleg of,… ?

Inmiddels had ik dus de 2 enveloppen toch losgemaakt omdat ik het advies had gekregen om ondanks geen storingen toch de kabels te vervangen.. omdat als er dan toch een keer een storing was, de kabels + splitter uitgesloten waren als van belang..

Maar geen splitter en wel een mail in mijn emailbox dat er een nog een pakket onderweg was.. niet in de brievenbus..

Die heb ik nu deze zaterdagmiddag met de auto opgehaal bij Karwei, afhaalpunt.. En warempel daar zitten,.. nog 2 kabels in.. van 5m. 2 x dezelfde WISI D37U0500 RF connection.. ??

EN een splitter,.. Echter,.. een Braun Telecom, POA-01-B !!!!!!!!!!! https://www.kabelshop.nl/Braun-Telecom-Coax-splitter-Braun-telecom-Vrouwelijk-naar-2x-mannelijk-9990...

Dus voor 2 televisies aansluiten !!?? Maar daar heb ik toch niet veel aan..

Er zit geen DATA connectie op.. Zoals op de splitter die ik NU heb.. De POA-31EC-NL https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/splitter/braun-telecom-poa-3iec-nl/#.X94hL9hKibg

 

Met de poa-01-B kan ik geen internet aansluiting op mijn connectbox krijgen.. Of moet ik deze splitter op de al aanwezige splitter zetten.. ??

 

Ik snap er niks van de gang van zaken.. Ik heb nu 4 kabels gekregen.. 1 technetix en 3 x WISI

??????????????????????????????????????????????????

 

Graag een antwoord

 

 

 

 

 

 

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Bertphilips wrote:
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @Bertphilips en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van storing op de diensten! De storing kan veroorzaakt worden door diverse factoren. Het is het belangrijkst dat we eerst een mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik het daarom een setje nieuwe coaxkabels voor TV en modem en een nieuwe POA 1 splitter verstuurd. Ik raad aan alles met deze aansluitmaterialen aan te sluiten en te testen of je nog last hebt van storing.

Lost dit het niet op, dan kan het probleem nog aan het aansluitpunt liggen. In dat geval moet er een monteur komen. Kun je dan aangeven op welke data een afspraak jou schikt?

#Paul Ziggo,.. DIT GAAT NIET GOED !!

Ik kan er niet veel van maken wat deze week opgestuurd is ! Eerst kreeg ik een grote envelop door de brievenbus,.. met 1 kabel. Een 5 meter “Technetix RLA++ Class A++ Compliant 105db/16Hz”. Ik vond dit op internet  https://www.kabelnl.nl/Technetix-coax-kabel-5m-Ziggo-geschikt-gecertificeerd-5055146400394 .

Omdat het sinds de laatste keer gewoon goed ging en geen storing.. Had ik de envelop nog geeneens los gemaakt en even afgewacht.

Een dag later,.. of 2.. kwam er nog een grote envelop in de bus met ook 1 kabel (5m).. Echter een ander merk, “WISI DS37U0500” RF Type IEC Class A++ . Van deze kabel vind ik weinig internet uitleg of,… ?

Inmiddels had ik dus de 2 enveloppen toch losgemaakt omdat ik het advies had gekregen om ondanks geen storingen toch de kabels te vervangen.. omdat als er dan toch een keer een storing was, de kabels + splitter uitgesloten waren als van belang..

Maar geen splitter en wel een mail in mijn emailbox dat er een nog een pakket onderweg was.. niet in de brievenbus..

Die heb ik nu deze zaterdagmiddag met de auto opgehaal bij Karwei, afhaalpunt.. En warempel daar zitten,.. nog 2 kabels in.. van 5m. 2 x dezelfde WISI D37U0500 RF connection.. ??

EN een splitter,.. Echter,.. een Braun Telecom, POA-01-B !!!!!!!!!!! https://www.kabelshop.nl/Braun-Telecom-Coax-splitter-Braun-telecom-Vrouwelijk-naar-2x-mannelijk-9990...

Dus voor 2 televisies aansluiten !!?? Maar daar heb ik toch niet veel aan..

Er zit geen DATA connectie op.. Zoals op de splitter die ik NU heb.. De POA-31EC-NL https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/splitter/braun-telecom-poa-3iec-nl/#.X94hL9hKibg

 

Met de poa-01-B kan ik geen internet aansluiting op mijn connectbox krijgen.. Of moet ik deze splitter op de al aanwezige splitter zetten.. ??

 

Ik snap er niks van de gang van zaken.. Ik heb nu 4 kabels gekregen.. 1 technetix en 3 x WISI

??????????????????????????????????????????????????

 

Graag een antwoord

 

 

 

 

 

 

 

 

Goedemiddag @Bertphilips,

Ik snap je verwarring! 
Zo te lezen heb je wat teveel dezelfde soort kabels voor de mediabox gekregen en een splitter zonder uitgang voor internet, excuus!
Ja had eigenlijk een andere splitter moeten ontvangen waarmee je zowel een mediabox als een modem kan aansluiten.

Zo'n geschikte splitter heb ik daarom alsnog naar je toegestuurd.
Ik weet dat je hem al hebt, maar hier zit ook nog een coaxkabel van 1.5 bij voor het modem.


Als de splitter straks binnen is, kun je het best kijken naar de kleur van de uiteindes van de kabels.
Deze passen namelijk maar op één manier: blauw gaat in je Mediabox of TV, groen in de splitters, rood in je modem.

Bertphilips
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het opgeschreven.. en dan gaan we zien of niet..

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Bertphilips wrote:

Ik heb het opgeschreven.. en dan gaan we zien of niet..



Komt goed, houd ons op de hoogte 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic