Stoyanov

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing beeld en geluid

Na jarenlang prima gewerkt te hebben, hebben wij sinds een paar weken last van het regelmatig haperen van beeld en geluid.

Het beeld wordt blokkerig en het geluid hapert voor een fractie van een seconde.

Wij hebben NIETS veranderd aan onze set-up en de kabels zitten allemaal goed in de aansluitingen.

Het probleem doet zich voornamelijk voor op SBS6.

Wij kijken enkel ‘s avonds. Wij weten dus niet of het probleem zich overdag ook voordoet.

Andere zenders gaan prima.

Wij hebben geen mediabox, maar zo’n kaart die in de tv gestopt moet worden in een platte houder.

2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Hier een zelfde soort probleem.

Probeer eerst deze stappen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten

https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/signaalsterkte-s-avonds-48544

 

Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

 

 

Waar komen deze stoorsignalen vandaan?

Soms komen deze stoorsignalen van buiten je huis, bijvoorbeeld van een zendmast voor mobiel internet (4G) of digitale tv (DVB-T). Ook kan een stoorbron bij de buren zitten of zelfs in je eigen huis. Stoorbronnen in huis zijn vaak apparaten die zelf ook signalen uitzenden.

Veel voorkomende stoorbronnen

  • smartphones of tablets met 4G
  • draadloze lichtschakelaars
  • babyfoons
  • audiospeakers
  • DECT-telefoons
  • Beveiligingscamera's
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Stoyanov . Welkom hier!

Goed dat je aan de bel trekt, want kijken met verstoord beeld en geluid is natuurlijk super irritant! 

 

@Steefb heeft goede informatie gegeven over mogelijke oorzaken/oplossingen van dit probleem. Mocht je er nog niet uit zijn gekomen, zou je ons eens een foto willen sturen van het aansluitpunt waarop de coaxkabel is aangesloten? Haal voor de zekerheid ook even de kabel los uit de TV en het aansluitpunt om hem daarna weer vast te doen. Soms helpt deze simpele handeling al 🙂 

Uitgelicht topic