Martin1986

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht beeld en zwart beeld met Mediabox XL

Hallo

wij hebben een Mediabox xl / horizon , en sinds een paar dagen heb ik op bijna alle zenders slecht blokerig beeld, en sommige zenders zwart beeld en geen geluid. Alleen dan haal ik de spanning van de box eraf en er weer op en dan is het blokkerige beeld weg, alleen nog wel aantal zenders met zwart beeld maar wel geluid. Waar zou dit aan kunnen liggen? Denk zelf de box omdat het altijd goed is geweest.

mvg martin
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Vrijwel zeker een signaalprobleem.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Martin1986
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi de media box zit bij mij vanaf de hoofdaansluitng rechtstreeks naar een inbouwdoos (4m) en dan met een coax kabel naar de box toe. Normaal heb ik hem via een versterker lopen maar daar had ik het probleem ook al mee dus nu rechtstreeks vanaf hoofdaansluiting.Heb hier een aantal foto’s;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Je signaal lijkt nu gewoon goed.
Zo zou het moeten kunnen werken.
Maar het werkt blijkbaar toch niet goed.

Het is een lastige, je zou dan alle stekkers en verbindingen, ook in de wandcontactdoos moeten controleren of er niet ergens een mantel draadje de kern raakt of een kern die niet goed contact maakt in een stekker of door de tijd afgebroken is.

het enige wat ik nog kan toevoegen is het witte kapje op de splitter in de hoofdaansluiting, als de splitter te diep in het witte kapje zit, kan het zomaar zijn dat de splitter zelf niet diep genoeg in de hoofdaansluiting komt.
Kun je eens proberen de splitter zonder wit kapje in de hoofdaansluiting te doen?
Martin1986
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
sorry voor late reactie maar druk druk, ik heb alle aansluitingen gecontroleerd en opnieuw aangesloten maar het helpt allemaal niks. Nu dacht ik opeen ik probeer het met de CI module van onze tv boven. Dus deze geïnstalleerd in de tv en nu is het beeld op elke zender helemaal top en ze dien het allemaal.

Dus zal het toch de mediabox zijn denk ik of niet ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Het begint er wel op te lijken dat er iets niet helemaal goed is.
Maar dat is lastig met zekerheid te zeggen hiervandaan.

Het enige wat ik nog kan bedenken is de fabrieksinstellingen, dan zijn wel je eigen instellingen weg en je geplande opnames, niet je huidige opnames.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Wat u kunt doen dat is vanuit de hoofdaansluiting aop meterkast direct een kabel na de mediabox verbinden om te zien of dit oplost , mag het verholpen zijn dan zit het probleem in die 2 gads coaxdoos in de woonkamer en zou u deze kunnen vervangen in een retour geschikt coaxdoos .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
De gewone live zenders kijken gaat via de coax verbinding, retoursignaal is nodig voor on-demand, replay, de gids en de apps.
Werkt replay wel goed Martin1986

Uitgelicht topic