SjekmanS

Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

router in meterkast? ervaringen.?

Binnen nu en jaar gaan we verhuizen naar nieuwbouw en ben nu aan het kijken naar hoe het gaat lopen met kabels, nu zou het mooiste zijn om alles in de meterkast weg te werken.

De connectbox in bridge en de asus ax88u komen dan in de meterkast en de ac86u komt op de slaapkamer in aimesh. Ik wil ze hetzelfde aansluiten als nu.

Nu is mijn vraag , hoe zijn de ervaringen met de router qua wifi als ze in de meterkast worden geplaatst, het bereik van de router zou ongeveer 20 meter moeten zijn om ook in de tuin goed bereik te hebben.

2 Reacties 2
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wifi is van erg veel factoren afhankelijk. Er is geen advies te geven dat alle situaties dekt. In het algemeen geldt: de modem in de meter kast en en als u een eigen router of accesspoint heeft plaats die dan bekabeld op een centraal punt in uw huis. Daarmee zult in huis waarschijnlijk voldoende dekking hebben, maar voor de tuin is dan mogelijk nog een extra booster nodig. Een kwestie van uitproberen.

Als u nog invloed heeft op de bouwplannen, dan geeft ik het advies een coaxkabel én een utp-kabel te laten trekken vanuit de meterkast naar alle vertrekken waar u mogelijk ooit een TV wilt aansluiten of van het internet gebruik wilt maken. De kosten bij nieuwbouw zijn in ieder geval lager, dan de kosten die u moet maken wanneer u dat achteraf laat installeren.

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De meterkast is ongeveer de slechtste plek voor een modem. Alle kabels en leidingen verstoren het signaal. Probeer een plek te vinden met zo weinig mogelijk barrières ( muren metalen ed.)

 

https://www.wifiwijs.nl/beste-plek-router-in-huis/

Uitgelicht topic