racer135

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met World of Warcraft No response from host

tijdens gamen loopt mn spel steeds vast. Heb enkele malen met Blizzard helpdesk gemailed. zij stellen voor om een aantal WinTMR bestanden aan Ziggo te sturen

Ziggo zegt dat er nix mis is met mn Connectbox

Blizzard zegt:
I'm Technical Specialist Zeadom! In both WinMTRs we see the issue starting at the router to first ISP hop:
158:
| 192.168.178.1 - 98 | 119 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
| No response from host - 100 | 117 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| gv-rc0052-cr102-ae103-0.core.as9143.net - 3 | 537 | 526 | 8 | 14 | 65 | 9 |

157:
| 192.168.178.1 - 100 | 209 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
| No response from host - 100 | 207 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| gv-rc0052-cr102-ae103-0.core.as9143.net - 2 | 992 | 982 | 8 | 12 | 57 | 18 |

At this point it would be best to show your WinMTRs to your Internet Service Provider. They may need to hard reset the devices and check the security settings or send someone out to check the device directly. The issue appears to start at the device: 192.168.178.1

Kastje, muur?
23 Reacties 23
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
racer135 ,

213.51.174.149 is een IP-adres van gv-rc0052-cr102-ae103-0.core.as9143.net en is hier gewoon te pingen zonder problemen. 192.168.178.1 is een prive IP-adres, waarschijnlijk van Uw connectbox, dus ik denk dat er bij U iets niet goed zit.
racer135
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Das mn connectbox ja. En dat er bij mij iets verkeerd zit is evident maar wat 🙂
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Kun je de volledige MTR's posten? Aan zo'n klein stukje heb je niet voldoende om een conclusie te kunnen trekken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
En dat er bij mij iets verkeerd zit is evident

racer135
Verre van dat!
Zie plaatje van een WinMtr van mij. Arris Connectbox.
Die specialist van Blizzard weet niet waarover hij praat.
Mijn Target host www.google.com laat nette cijfertjes zien. Daar draait het in eerste instantie om bij een route trace met WinMTR (of PingPlotter), alvorens je je druk zou moeten gaan maken over Packet Loss bij tussengelegen hops. Dat is op zich normaal gedrag.
Ze geven expres beperkte of geen Response op ping try packets met een levensduur totaan de hop van de route trace. Die moeten toch maar worden weggegooid. Packets met een langere levensduur krijgen netjes een Forward naar de volgende hop.

Welk Ip gebruikte je bij je WinMtr? Dan probeer ik dat ook.

Voor een antwoord op de terechte vraag van Mark, is het het beste een Screenshot te laten zien.
Laat ook een route trace naar www.google.com zien. Voor een vergelijking.
Als hierbij Packet Loss is op de Target host, dan mag je je achter je oor gaan krabben.
Probeer ook maar 's www.netflix.com, www.youtube.com. Ik bedoel de grote jongens met vrijwel altijd robuuste Server Response.
Is die loss er alleen bij de Blizzzard host, dan is er een goede reden te veronderstellen, dat daar het probleem ligt.

Voor meer diepgang over Route traces:
https://en.wikipedia.org/wiki/Traceroute
racer135
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
even voor de duidelijkheid:
A ) ik heb hier geen verstand van
B ) ik wil niet weten wie gelijk heeft
C ) Belangrijk: Ik wil graag een oplossing voor mijn probleem 😄

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Om dit op te lossen moeten we weten waar de oorzaak van de packetloss zit, aan de MTR's te zien lijkt dat in één van de eerste drie hops te zitten maar daarmee zijn we nog niet klaar.

1 ) Ik neem aan dat je dit met je game-pc hebt getest, is er nog een andere PC of laptop in huis waarmee je ook een zelfde MTR test kunt doen?
Als we daarin geen loss zien zit de oorzaak al in de verbinding tussen jouw PC en de router. Zien we ook op de andere PC ook loss, dan moeten we de oorzaak in de modem/router zoeken denk ik.
2 ) Kun je ook een MTR naar een andere bestemming laten lopen (bijvoorbeeld www.google.nl of 8.8.8.8) en de resultaten hier posten?

Ik heb aan onze kant ook een gedetailleerde meting lopen naar je modem om de verbinding tussen onze centrale en het modem te checken. Sinds maandagmiddag zie ik daarop slechts 0,01% packet-loss, dat lijkt dus prima.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zoals eerder aangegeven is de packet loss op hop 1 en 2 geen indicatie van een probleem.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-world-of-warcraft-no-response-from-host-42930#post433573

racer135 je ging helaas niet in op mijn vraag en suggesties.
Doe nu wat Mark van je vraagt.
Wat voor Connectbox heb je?

Commentaar.

MTR 1
Target host Ip is niet gegeven. Trace kan nog ok zijn, als de host hop 10 is en geen ping response geeft.
Nog maar eens:
Welk Ip gebruikte je bij je WinMtr? Dan probeer ik dat ook.


MTR 2 en 3
185.60.112.157 en 158 zijn Blizzard hosts. Heb dat even gecontroleerd.
Ik laat daar straks nog ff een wat langere trace plot naar zien.

Bij jou laten die hosts een kleine Packet Loss zien, die niet dramatisch hoeft te zijn.
RTT is wel ok.
De loss is zeker niet zomaar te wijten aan loss in de trace bij hop 1 en 2.
Als dit zo was dan kan een Route trace onterecht gedropte packets die de Target host moesten kunnen bereiken, helaas niet laten zien. Daar is dit tool te beperkt voor.
Heb geen suggestie waarmee je dit wel makkelijk te weten zou kunnen komen.
racer135
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
😉 Doe nu wat Mark van je vraagt.

ik heb nu denk ik de oorzaak gevonden in een defecte switch denk dat ik t dus heb opgelost

dank voor adviezen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hierbij een plaatje van een trace naar 185.60.112.157
Ik heb de Count laten oplopen richting 1000, zoals in jouw MTR.

Zoals je ziet is er packet loss op de Target. Wat minder. Momentopname!

Eindconclusie. Ik zie nog niks dat iets goed zou kunnen verklaren over problemen die iets te maken zouden kunnen hebben met jouw netwerksituatie.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ik heb nu denk ik de oorzaak gevonden in een defecte switch denk dat ik t dus heb opgelost

Hmm. Niet iets dat ik verwachtte, op grond van de info die je gaf. Hoe ziet een WinMTR er nu uit?
racer135
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
racer135
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dit is met kabel direct in de muur zonder de switch
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
hanh wrote:
Zoals eerder aangegeven is de packet loss op hop 1 en 2 geen indicatie van een probleem.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-world-of-warcraft-no-response-from-host-42930#post433573

Vanaf hop 3 en verder zie je minstens 2% loss, hop 1 en 2 geven nog hogere loss, maar daar kan die 2% loss ook bij in zitten!
Dus de oorzaak zit in hop 3 of daarvoor (hop 2, hop 1, LAN netwerk, PC). De hoge percentages bij hop 1 en 2 zijn an sich dus geen indicatie, maar daarmee kun je ze nog niet uitsluiten.

racer135 wrote:
ik heb nu denk ik de oorzaak gevonden in een defecte switch denk dat ik t dus heb opgelost
dank voor adviezen

Top, graag gedaan en veel gameplezier!
racer135
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas 🙂
Heb nieuwe switch: Cisco 110D-8. Als ik die in mn netwerk doe gaat t fout. WoW disconnect.
Connectbox TG2492LG-ZG Teruggezet naar fabrieksinstellingen etc.


Terug bij AF 😞
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
racer135 wrote:
Helaas 🙂
Heb nieuwe switch: Cisco 110D-8. Als ik die in mn netwerk doe gaat t fout. WoW disconnect.
Connectbox TG2492LG-ZG Teruggezet naar fabrieksinstellingen etc.


Terug bij AF 😞


racer135 GewoonJulian

GOh.. zie ik nu 2 partijen die moeite hebben met blizzard game servers (zij het met verschillende games)?

Zie dit forumonderwerp:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/packet-loss-en-ping-die-random-omhoog-schiet-41788

Ik weet niet of jullie met het zelfde serverpark verbinden, maar dit kan dus ook heel goed een BLIZZARD-probleem zijn!

CIao,
Jbr67
GewoonJulian

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jbr67 hoe gaan we dat oplossen? Wat kan blizzard doen en wat kan Ziggo doen? ?
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
GewoonJulian wrote:
Jbr67 hoe gaan we dat oplossen? Wat kan blizzard doen en wat kan Ziggo doen? ?


GewoonJulian racer135
Zoals de Engelsen zeggen: "you are stuck between a rock and a hard place".

Naar mijn mening is de uitleg van Mark Ziggo in het andere forumonderwerp correct. Volgens mij ligt het niet aan het netwerk.
Je kunt die trace met Marks uitleg (vertaald dan) nog eens naar Blizzard sturen. Maar goed, blizzard is nogal een groot bedrijf, zelfs tov Ziggo... als ze niet willen dan houdt het op.

Wat je nog wel kunt doen (racer135 ook), in het het kader van verdere foutisolatie, is op een andere region te spelen, al was het alleen maar om even te testen. Voor zover een andere region kan tenminste (met diablo3 van blizzard kon dat in ieder geval wel). Als je andere region (die zeer waarschijnlijk op een ander serverpark draait) kunt kiezen, kijk dan eens of het probleem zich nog steeds voor doet...

Groet,
Jbr
GewoonJulian

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jbr67 als ik op een andere region zou spelen heb ik 100ms meer en kan ik niet met vrienden spelen

Moet ik dat alleen doen om even te testen?
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
GewoonJulian wrote:
Jbr67 als ik op een andere region zou spelen heb ik 100ms meer en kan ik niet met vrienden spelen

Moet ik dat alleen doen om even te testen?


GewoonJulian
probeer maar eens met een tijdelijke karakter ofzo..... Die 100ms meer is al geen goed teken trouweens....

Uitgelicht topic