62kroes62

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Problemen met wifi en ziggo go app

Goedeavond, sinds een aantal maanden hebben wij regelmatig problemen met onze wifi verbinding op onze Ipad pro, ook het terugkijken via replay tv via de ziggo go app geeft problemen.

Inmiddels is het modem driemaal vervangen, afgelopen donderdag weer een monteur gehad  deze heeft alles doorgemeten en het modem gereset alles was perfect  in het hele appartement.

En werkte allemaal echt snel en goed MAAR dit heeft slechts een drie kwartier geduurd daarna waren alle problemen er weer,haperen,internet online dan even offline en dan weer online.

Replay werkt niet of hapert,of het bufferen gaat oneindig door, of tijdens het kijken komt ineens de melding service niet beschikbaar klik je dan op "opnieuw” dan gaat het programma verder. 

Wij gebruiken twee Ipad pro van 2018 met de laatste updates IOS 13.2.3

Deze problemen spelen op beide ipads tijdens verschillende programma,s , tijdens het spelen van een online spel komt regelmatig de melding offline langs soms een paar seconden en gaat dan door maar ook soms zo lang dat een reset noodzakelijk is.

Het modem is een Connectbox van Arris en staat in de woonkamer op 4 mtr afstand op ongeveer een meter hoog opverzoek van de helpdesk.

Als ik het modem uitlees en de een netwerk diagnose doen is alles ok behalve de melding bij alle verbonden apparaten dat de signaalsterkte te laag is zowel twee ipad's,telefoon en laptop en krijg het advies dichterbij de connectbox te gaan staan.Maar deze melding krijg ik ook als ik naast de box ga zitten.

Zijn er meer mensen met deze problemen en wat is de oplossing of ligt het aan onze ipads

m.vr.g Henk

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De redenen waarom de monteur dit zo heeft gedaan ontgaan me. Mijn advies, schakel 2,4 GHz en en zet het kanaal handmatig op 1, 6 of 11 (even uitzoeken wat het beste resultaat geeft). Verder ook de 5 GHz handmatig instellen op een van de kanalen 36 - 48.

Bekijk in context

7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hoi @62kroes62 
Ik lees net een reactie van @Mark Ziggo op een andere topic:
Dit is dus info aan iemand anders, lees er een beetje overheen, antwoord is misschien niet voor jou van toepassing, of misschien ook wel!
 

dit lijkt op een bekend probleem: Apple devices verliezen herhaaldelijk de verbinding op 5Ghz wifi i.c.m. Compal CH7465LG modems

Alleen zou jij hier volgens de omschrijving geen last van mogen hebben: Gedurende de uitval blijft de SSID zichtbaar, maar heeft klant geen verbinding. Dit speelt alleen met Apple devices en alleen i.c.m. IPv4 verbindingen.

 

Je hebt een Compal Connectbox (check), een Apple apparaat (check), maar geen IPv4 profiel (namelijk full-dual-stack).

Zou het toch opgelost zijn als je de 5GHz wifi verbinding uitschakelt in de Connectbox? Dan moeten we het onderzoek uitbreiden.



Gelden deze bovenstaande vragen c.q. antwoorden ook voor jou?
Want dan is het probleem er nog steeds en wie weet helpt dan de onderstaande vraag je?!?

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

dank voor de reactie voorlopig kunnen wij weer redelijk tv kijken via de app.

De Connectbox is van Artis , Compaq zegt mij niets.

Onze apperatuur is twee iPad Pro van 2018 en een iMac van 2012 en twee Hp Chromebooks.

Bij de DHCP instellingen staat dat er hier de IPv4 adressen worden toegewezen

Wat full-dual-stack is zegt mij niets en waar is dat te controleren of te zien ?

Gisteravond de 5 GHz uitgeschakeld ,resultaat op ipad 1 slecht ontvangst met de ziggo GO app en op het overzicht bleef meer dan 70% beeldjes zwart en bij het kijken veel bufferen.

Op ipad 2 was alles nog minder binnen ongeveer een half uur geen verbinding met internet.

Na een uur van alles geprobeerd te hebben zonder enig resultaat besloten om te wijzigen.

De 2,4 GHz uitgeschakeld en de 5GHz ingeschakeld daarna beide ipad de verbindingen laten herstellen en op ipad 1 was alles perfect zowel de GO app als gebruik van internet.

Op Ipad 2 werkt ook de GO app goed en ook het overzicht op beide is bijna gelijk volledig gevuld. Alleen een spel welke via internet moet worden gespeeld heeft nog regelmatig verbinding verliest en meld dat het offline is.

De verbinding in de slaapkamer is erg zwak,en tv kijken bufferd veel,

Het spel spelen wordt ook regelmatig onderbroken, dit speelt ook in de woonkamer.

Vanmorgen 

Is het kijken via de GO app goed , spel regelmatig offline.

Telefoon heeft geen wifi verbinding werkt op 2,4 GHz

is deze info voldoende en weet iemand een oplossing?

gr.henk.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe heeft u de kanalen op uw Connectbox ingesteld?

 

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Eerst was de 2,4 GHz en de 5GHz ingeschakeld en de kanalen handmatig , toen is door de Ziggo monteur het modem gereset en alles op automatische gezet.Dit was beter volgens hem want dan zocht de IPad de beste verbinding.Gevolg was dat de verbinding met de GO app helemaal hopeloos werd na een uur na zijn vertrek.

De instellingen van dit moment gaat behoorlijk goed behalve dat de 2,4 GHz niet werkt want  als deze wordt ingeschakeld heeft zowel de GO app als de internet verbinding problemen.

Dit betekent wel dat twee oudere Ipad’s en twee telefoons en twee laptops geen wifi hebben

Volgens is het binnenkomende signaal van goede kwaliteit.Het modem staat in de woonkamer.Gemeten snelheid inde woonkamer 250 Mbit/s ,Werkkamer 230 Mbit/s in de keuken 205 Mbit/s . Afstand modem naar Ipad is 4 tot 5 mtr. Naar de IMac 8 mtr.

De eerder genoemde storingen komen op de twee Ipad’s pro van 2018 voor.

gr Henk

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De redenen waarom de monteur dit zo heeft gedaan ontgaan me. Mijn advies, schakel 2,4 GHz en en zet het kanaal handmatig op 1, 6 of 11 (even uitzoeken wat het beste resultaat geeft). Verder ook de 5 GHz handmatig instellen op een van de kanalen 36 - 48.

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het advies opgevolgd en alles werkt nu storing vrij en supersnel.

Alles is nu opgelost 

Dank voor het advies

M,.vr.gr. Henk

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@62kroes62 Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling.

Uitgelicht topic