Nature1

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met email

Hallo,

Ik heb probleem met versturen en ontvangen van email, alleen niet elke keer. De ene keer komt email (naar zelfde ontvanger) wel aan en een andere keer niet, krijg geen foutmelding en weet dus niet wanneer de mail wel of niet aan komt, heel vervelend...sinds kort staat er ook een klein blauw streepje bij verzonden email en die mail bleek niet aangekomen te zijn en de ander wel. Ook sommige e-mails van deze instelling komen niet bij mij aan. Ik kan geen goede informatie op de site vinden en kan ook niet via helpdesk vragen hierover stellen. Ik gebruik trouwens gewoon ziggo email. Bedankt alvast

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Wat bedoel je met Ziggo email?

Gebruik je een mailprogramma en zo ja welk of via webmail / Ziggo mail via een browser?

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Ik had deze problemen eerst met een mail app, toen ben ik gaan mailen via mail.ziggo.nl en ervaar daarmee hetzelfde probleem 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een schermafbeelding plaatsen waarop die klein blauwe streepjes te zien zijn?

Wel privéinformatie als mail adressen wegstrepen.

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 1e keer kreeg ontvanger email niet (er stond blauw streepje bij verzonden), 2e x wel en met een blauw pijltje aan haar kant. (wat normaal ook niet gebeurt) Het vervelende is gewoon dat ik niet zeker weet of mail wel of niet aankomt en ik weet niet of dat een link heeft met dat blauwe streepje, lijkt er niet op. En als ik vervolgens de mail die niet is aangekomen opnieuw wil versturen, hetzij door copy/paste in nieuwe mail of gewoon doorsturen, dan komt de mail nog niet aan. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Nature1 Ik begrijp niet waar, op welke pagina, op welke plek je dit ziet in mail.ziggo.nl.

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de "verzonden" map, naast de naam van de ontvanger en dan onder de datum zoals in het voorbeeld, beter kan ik het niet uitleggen, hoop dat het duidelijk is? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik snap nog niet op welke plek dit staat, ik kan het niet thuisbrengen als ik in mijn webmail kijk.

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb even andere schermafbeelding gemaakt, hoop dat het nu duidelijker is

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik snap het al, dank je, ik heb een heel andere opmaak in de webmail.

Helaas heb ik dit nog nooit gezien.

Ik ga er nog eens over nadenken of er moet al iemand anders langskomen die een briljant idee heeft, ook goed.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Nature1

Wat een bijzondere situatie! Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook de eerste keer is dat ik dit blauwe streepje zie. Ik begrijp dat je geen foutmelding of iets dergelijks te zien krijgt. Ook niet als je met je muis op het blauwe streepje gaat staan? Ik heb geprobeerd om het in de webmail omgeving te produceren, maar dat lukt mij helaas niet. 

De mail waarbij het streepje staat weet je zo of deze vanuit de webmail omgeving zelf is verzonden? Of via een mail app? 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Nooit gezien, inderdaad.
Meestal staat daar de grootte van het bericht (aantal bytes), maar die zou je kunnen hebben uitgezet (Berichtgrootte onder Weergave).

Welke browser gebruik je?

Wat gebeurt er als je kolom vergroot/verkleind?

Kun je van die bewuste e-mail ook de headers (via Bron tonen) zien? 

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Ik mail via mail.ziggo.nl, had dit probleem nl ook bij een mail app (het soms, random, niet aankomen van mail zonder foutmelding) en er is mij toen aangeraden om via mail.ziggo te versturen, alleen probleem blijft, als ik foutmelding zou krijgen zou het minder vervelend zijn

Ik kan kolom niet vergroten of verkleinen en ik kan via "bron tonen" allerlei informatie zien, maar ik weet niet wat ik daarmee kan.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Ik ben nog wel even nieuwsgierig welk apparaat/device en welke browser je voor Ziggo webmail gebruikt.

En als de mail niet aankomt, betreft het dan de mail met het blauwe streepje?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Nature1 wrote:

Ik kan kolom niet vergroten of verkleinen en ik kan via "bron tonen" allerlei informatie zien, maar ik weet niet wat ik daarmee kan.

Kun je die informatie hier eens posten. Wel even je privégegevens (e-mail adres) wegpoetsen. 

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik open mail in Google Chrome en mail vanaf Samsung tablet. 

Ik dacht dat ik dan misschien aan dat blauwe streepje zou kunnen zien dat een mail niet is aangekomen, maar dat is het rare, dat is ook niet zo, ook dat is random…

Het lukt me niet om die bron gegevens hier te posten

Bedankt in ieder geval voor het meedenken 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemorgen @Nature1 

Het is inderdaad vreemd. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het streepje aangeeft dat die betreffende e-mail je aandacht vereist. 
Bijvoorbeeld omdat de e-mail niet is aangekomen zoals @bburgg in eerder bericht ook aangeeft. Heb je mail met het blauwe streepje ook al grondig bekeken om te controleren wat er mee 
aan de hand kan zijn? Het kan ook zijn dat je de e-mail per ongeluk gemarkeerd hebt. In mijn browser komt er een vaandeltje achter te staan, maar mogelijk dat het i.c.m. jouw browser en besturingssysteem een blauw streepje is.
Je kan dat laatste nagaan door de mail te openen en dan achter de datum en tijd te klikken. Standaard zal daar Markering “Geen” staan, maar je hebt een drop-down menu waarmee je een kleurmarkering kunt hangen aan de e-mail.

Laat je weten wat eruit komt? We zijn allemaal erg benieuwd. 

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Ook bedankt voor het meekijken...heb het even nagekeken, in alle mails die ik verstuur staat markering (vaandeltje) op geen, heb mail zonder en met blauw streepje bekeken en het is overal hetzelfde, volgens mij heeft het blauwe streepje niet te maken met of mail wel of niet ontvangen is, de 1 met blauw streepje is nl wel ontvangen 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Nature1  Goed dat je dit dan uitgesloten hebt. Heb je dan ook gekeken of het blauwe streepje dan te zien is bij hetzelfde e-mailadres (afzender) ? Mogelijk dat het daar nog mee te maken heeft?

Nature1
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat blauwe streepje is wel bij dezelfde (1) ontvanger, alleen is het niet bij alle gestuurde e-mails naar deze ontvanger (en soms komt mail niet aan en dan staat er geen streepje) en ook andere ontvangers krijgen af en toe mijn mail niet, maar daar staat geen blauw streepje bij...het is raar en vooral lastig als ik belangrijke e-mails verstuur die niet aankomen en ik daar dan pas later achter kom

Uitgelicht topic