Ries1967

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Port forwarding op de Connectbox

Zie ook een gesloten topic van 2 jaar geleden (+-2017):
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114

Dit was toen de oplossing ivm een WDCLoud schijf die niet meer via 4g (van buitenaf) te benaderen was sinds de nieuwe Ziggo Connect Box.

Nu heb ik hetzelfde probleem en heb sinds april-2019 een nieuwe Ziggo Connect Box, en met het antwoord van 2 jaar geleden gaat het goed tot stap 10.

Mijn huidige Ziggo Connect Box gaat bij Beveiliging niet verder dan:
>Firewall
>MAC-filtering
>IP- en Poortfiltering

Juist de benodigde
>Poortforwarding
is niet hieronder te vinden, en ook "nog"niet gevonden bij andere selecties, etc.

Graag advies hoe in bij deze nieuwe Ziggo Connection Box TG2492LG-ZG poortforwarding kan instellen?

Alvast bedankt voor reacties.
Groeten,
Richard
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Ries1967, raar probleem dit en jammer dat mijn collega bij het horen van de woorden "port forwarding" eigenlijk meteen al de handdoek in de ring gooit. Want ook al ondersteunen we deze instellingen niet, we moeten wel gewoon je modem om kunnen zetten naar IPv4 en daar zit juist het probleem in dit geval. Ik koppel dit ook terug aan mijn collega.

Het werkt zo:
In principe krijgt je modem een IPv6 profiel, tenzij in je abonnementsregels een IPv4 voorkeursregel staat.
Deze voorkeursregel staat er ook in bij jou, maar je modem krijgt nog geen IPv4 profiel dus er is iets mis in de achterliggende systemen.

Ik ga de voorkeursregel verwijderen en daarna opnieuw toevoegen aan je abonnementsregels, daarmee hoop ik dat de achterliggende systemen nu wel goed worden bijgewerkt en jouw modem netjes op IPv4 zal blijven draaien.

Ik hoop dat ik dat vanmiddag nog kan doen, ligt aan de verwerkingstijd van de zojuist ingeschoten wijziging. Wordt vervolgd...

Bekijk in context

48 Reacties 48
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Welkom Ries1967 op de community.

Ik gebruik zelf ook een WD MyCloud met de Arris Connect Box en ik kan hem zowel 4G+ als via wifi bereiken.

Het kan een paar oorzaken hebben:

Heeft je WD MyCloud een vast IP adres: die van mij heeft een 248 op einde.
Wat heb je in je modem ingesteld?
Staat de Configuratie in de WD MyCloud Admin panel wel goed ingesteld.
Is hij up to date?
Ries1967
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Dave,
WD MyCloud werkte voor apil-2019 met de vorige Ziggo Modem probleemloos via 4G etc.
Deze modem is vervangen voor een nieuw type, en nu werkt het niet meer via 4G. De WD werkt nog wel als ik via WiFi van de nieuwe Ziggo Connectbox of natuurlijk bedraad via LAN de WD MyCloud benader.

PortForwarding selectie is "nog" niet te vinden in deze nieuwe Connectionbox.
Dit is wat het meest vreemd is aan deze situatie. Alsof de s/w in deze nieuwe Connectionbox het niet toestaat of eenvoudigweg niet correct is om deze instellingen onder Beveiligingen te kunnen doen.

WD MyCloud heeft een vast IP adres (11)
WD MyCloud system config OK (en geeft aan via internet verbonden te zijn)
WD MyCloud is up to date.

Groeten,
Richard
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Als je inlogt op je modem 192.168.178.1 dan ga je naar Geavanceerde Instellingen vervolgens zie je diverse opties, Firewall, Poort Forwarding, IP-Poortfiltering, Poort Triggering

Mijn vraag, heb je zelf iets aan het modem gedaan, ( denk zelf niet ) maar moet toch even vragen.

Kijk even bij je Instellingen in de WD MyCloud
bij Algemeen, Netwerk, Media
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je schrijft:
Mijn huidige Ziggo Connect Box gaat bij Beveiliging niet verder dan:
>Firewall
>MAC-filtering
>IP- en Poortfiltering

Dat is dan duidelijk:
Je hebt IPv6 DS-Lite Firmware op je ConnectBox.
Vraag IPv4 Firmware aan bij Ziggo. Dan is het weer zoals je wilt.
Je kunt wachten op een Moderator die hier binnenkort langs zal komen.
Die kan dit ook voor je regelen.
Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
WD MyCloud heeft een vast IP adres (11)

Dit adres zit in de standaard DHCP range van de ConnectBox. Die begint bij 10.
Het adres is Ok als je een adresreservering bij de DHCP Server deed voor het MAC address van de WD MyCloud. Is dit zo?

Dat adres is fout als je dit hebt ingesteld op de MyCloud. Het kan immers ook via DHCP aan een ander apparaat worden uitgedeeld. Dan krijg je een Ip-conflict in je netwerk.
Op apparatuur ingestelde Ips moeten daarom buiten de DHCP range liggen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave- TS meldt dat Port Forwarding niet voorkomt in het menu Beveiliging.
Hij weet dus waar hij dat kan verwachten.
Dat staat er alleen bij IPv4 Firmware of IPv6 Dual Stack Firmware. Bij IPv6 DS-Lite niet.
Idem voor Port Triggering en DMZ-host.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
hanh
Mijn modem is afgelopen donderdag vervangen voor weer een Arris Connect Box, Ik heb nooit iets moeten invullen in het modem, aansluiten op het modem de WD MyCloud en voilla het werkt. Waarom het bij Ries1967 niet lukt snap ik niet..

Maar als het een Dynamisch IP krijgt dan gaat er iets fout in de WD MyCloud menu en moet hij deze op Static IP zetten. Zie screenshot.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave- TS meldt een probleem met de bereikbaarheid van de MyCloud via de buitenwereld. Daarvoor heeft ie Port Forwards nodig. Dat gaat niet met DS-Lite.
Kun jij je MyCloud goed bereiken van buiten je netwerk?
Ik neem aan dat je weer IPv6 Dual Stack Firmware op de nieuwe ConnectBox hebt. Net als bij de vorige. Is dat zo?

Een NAS een vast Ip geven is handig. Anders kan het veranderen.
Lopende instellingen die afhankelijk zijn van het Ip moeten dan worden aangepast.
Ries1967
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Allen ontzettend bedankt voor de reacties. Ik ga nu de avonddienst in en kan er morgen pas mee verder stoeien.
Onderbuik genoeg zegt me dat het richting de Lite Software versie gaat, maar daar contact ik dan Ziggo morgen voor.
Groeten,
Richard
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Of Dave heeft alleen IPv4, ik zag pas iemand met een nieuwe Connect box met alleen IPv4.
Het aantal variaties wordt steeds groter.:relaxed:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
hanh ik kan mijne gewoon op 4G bereiken en ik zit op ipv4. Ik heb Dualstack maar maak geen bereik.
De WD Mycloud heeft standaard al een vast IP.

Ries1967 werk ze en kom je er morgen hier in dit topic op terug.

wat Be rt aangeeft ik zit op Ipv4 ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ik kan mijne gewoon op 4G bereiken

Kan tgv automatische Forwards via UPnP. Bij DS-Lite heb je dat niet.
Je zegt twee dingen:
Ik heb Dualstack maar maak geen bereik.

en
ik zit op Ipv4

Dat begrijp ik niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik gebruik IPv4 als optie maar Dualstack is ook aanwezig. Via 4G mobiele data kan ik mijn WD Cloud bereiken wat TS niet kan en via Wifi.

probleem van TS zit of in de WD Cloud instelling want ik heb niks in mijn modems hoeven veranderen. UpNp staat uit en mijn DMZ ook.

screenshots van de wd mycloud via 4G zie hieronder vanaf me Iphone XR mijn vriendin kan ook met Haar Samsung S10+ via 4G en wifi bereiken.

ik zit nu bij de kaakchirurg ik kom later terug.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave-
Ik gebruik IPv4 als optie maar Dualstack is ook aanwezig.

Je hebt Dual Stack of niet.
Als je Dual Stack hebt bestaat er geen optie voor Ipv4.
Ipv6 wordt gebruikt in die gevallen waarin dat kan.
Bv bij www.google.com, omdat die Server ook een Ipv6 adres heeft.
Daar hebben we het eerder uitgebreid over gehad.

Voor wat jij doet heb je een Account bij WD nodig. Er onstaat dan een triootje:
Phone over 4G, WD Server, je WD-Mycloud NAS. Door gebruik te maken van heel slimme technologie (Peer to Peer) kan het zonder Forwarding.
Zou zelfs met DS-Lite Firmware moeten werken.

Zonder zo'n Account heb je Port Forwards nodig. Dat is kennelijk bij TS het geval.
Dat werkte goed. TS weet wat nodig is, maar kan dat op de nieuwe ConnectBox niet meer configureren omdat er DS-Lite op staat.

Dat is een eenvoudig probleem met een eenvoudige oplossing. Die gaf ik.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha Dave-,
Ik reageerde veel eerder deze dag.
Maar dat moest worden gemodereerd.
Soms gebruik ik een truuk om alsnog.....
Deze keer niet. Heb de tekst niet meer. Dit is gemeld en het wordt afwachten wanneer het wordt teruggeplaatst door een Mod.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
hanh geen probleem en ik snap je helemaal, we proberen de oorzaak te vinden. En ik vond dit een wel een topic voor mij omdat ik zelfde apparaten heb en het ook zelf heb aan gesloten. Ik begrijp alleen niet waarom het bij hem via 4G ( data-mobiel) niet wil werken.

Er is voor de WD MyCloud als Ries1967 mij kan vertellen welke versie hij heeft een Handmatige update die hij moet uitvoeren, deze gaat buiten de automatische om, omdat er een Bug in de software zit. Dan kom ik ook een stapje verder.

Dus Han geen punt en ik weet dat je truc'jes moet toepassen hier ook al een paar dagen en ja dat is echt vervelend met onze vrienden van Offsided :wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dave- Wat bedoel je met "Ik heb Dualstack maar maak geen bereik."
En ik zit op IPv4.

Ik begrijp het niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Be rt wrote:
Dave- Wat bedoel je met "Ik heb Dualstack maar maak geen bereik."
En ik zit op IPv4.

Ik begrijp het niet.

Ik bedoelde zal de verdoving zijn dat ik er geen gebruik van maak. Zal straks even in modem kijken.
Ries1967
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
UPDATE:
Alles zou volgens Ziggo goed staan, maar de 3 missing selecties onder Beveiligingen kloppen niet.
Op Fabrieksinstellingen reset gedaan, met hetzelfde resultaat.
Via de Chat verder gegaan met gevolg dat ik zo wordt terug gebeld.
Wordt vervolgd en komt uiteindelijk vast goed.
Groeten,
Richard

Uitgelicht topic