Slimjim

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dagelijks spontane reboots Connectbox

Meerdere malen per dag totale reset connectbox!

Sinds verhuizing nu 3 maanden geleden 1 en al ellende. In oude voormalig UPC gebied 20 jaar storingsloos!

Totale spontane reset connectbox (alle 3 leds rood)

Tot nu toe in de afgelopen 2 weken:

Mijn connectbox staat in bridge!

-Connectbox vervangen.

-3 nieuwe mesh routers geprobeerd: tp link deco m4, Fritz spullen, tp link deco x60.

-AOP is vervangen, kunststof behuizing splitter verwijderd.

- 3 monteurs over de vloer gehad.

Kortom ik ben er doodziek van, werk thuis ,betaal Ziggo maar de diensten en vooral stabiel internet laten zeer te wensen over.

Bellen met Ziggo is al helemaal om te janken ,heeft u de connectbox al gereset mijnheer: jazeker was mijn antwoord . Ziggo jongeman was bezig met zijn 1e werkdag

Ik heb inmiddels een blaar op mijn wijsvinger,van het resetten zei ik. 

vele dagen! In een chat slechts sporadisch antwoord!

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, op zoek naar een oorzaak:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.


Niet van toepassing
Slimjim wrote:

Meerdere malen per dag totale reset connectbox!

Sinds verhuizing nu 3 maanden geleden 1 en al ellende. In oude voormalig UPC gebied 20 jaar storingsloos!

Totale spontane reset connectbox (alle 3 leds rood)

Tot nu toe in de afgelopen 2 weken:

Mijn connectbox staat in bridge!

-Connectbox vervangen.

-3 nieuwe mesh routers geprobeerd: tp link deco m4, Fritz spullen, tp link deco x60.

-AOP is vervangen, kunststof behuizing splitter verwijderd.

- 3 monteurs over de vloer gehad.

Kortom ik ben er doodziek van, werk thuis ,betaal Ziggo maar de diensten en vooral stabiel internet laten zeer te wensen over.

Bellen met Ziggo is al helemaal om te janken ,heeft u de connectbox al gereset mijnheer: jazeker was mijn antwoord . Ziggo jongeman was bezig met zijn 1e werkdag

Ik heb inmiddels een blaar op mijn wijsvinger,van het resetten zei ik. 

vele dagen! In een chat slechts sporadisch antwoord!

Met zoveel verschillende routes krijg je ip conflicten, zeker als ze ingesteld zijn als router.

De Deco m4 gebruiken als router en de anderen als acces point op de deco.

Zo voorkom je ip conflicten 

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Peter , ik heb tot nu toe 3 andere setjes geprobeerd , ik heb niet gezegd dat ze alledrie tegelijkertijd draaien, ik gebruik 1 router dus


Niet van toepassing
Slimjim wrote:

Peter , ik heb tot nu toe 3 andere setjes geprobeerd , ik heb niet gezegd dat ze alledrie tegelijkertijd draaien, ik gebruik 1 router dus

Neem aan dat je nu deco gebruikt.

Ben je toevallig torrents aan het downloaden? Heb een paar keer meegemaakt dat een ziggo modem daar niet tegen kan. Die modems gingen bij het downloaden van torrents inderdaad opnieuw opstarten.

De oudere type modems hebben hier geen last van.

Na 3 monteurs ga ik ervan uit dat de kabel ook al eens gepulst is.

Misschien ook nog even vragen om nieuw modem kabel. Kan intern kapot zijn door bijvoorbeeld de verhuizing.

 

Ook even doen doen wat Bert aangeeft.

 

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles is nieuw peter modem,aop, bekabeling, splitters.

Wel heb ik een zoon die Bittorrent regelmatig gebruikt, daar gaan we ff mee stoppen idd, alles uitsluiten , bedankt ga er mee bezig.

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

OK, op zoek naar een oorzaak:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn zoon heeft deze week geen torrents gedownload btw

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben niet zo bedreven in knippen plakken maar doe mijn best?


Niet van toepassing
Slimjim wrote:

Mijn zoon heeft deze week geen torrents gedownload btw

Als het programma die het download aan staat krijg je hetzelfde. Pc/laptop volledig  even uit zetten.  Is die bekabeld graag utp eruit halen. 

Door te zeggen dat hij het niet doet is geen garantie.  Dat zeiden ze toen ook, de pc/laptop gaat automatisch zoeken als het aan staat.


Niet van toepassing

Zoek even uit welk apparaat dit is dmv het mac adres.

Kan je zien als je de deco gebruikt in de drco app bij overzicht verbonden apparaten 

Die veroorzaakt een reboot van het modem. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je hebt ruis op de downstream kanalen (post RS).

Ik heb het issue voorgelegd aan het moderatieteam.

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PeterH2020 wrote:

Zoek even uit welk apparaat dit is dmv het mac adres.

Kan je zien als je de deco gebruikt in de drco app bij overzicht verbonden apparaten 

Die veroorzaakt een reboot van het modem. 

Is van een router die ik niet meer gebruik peter, inmiddels vwrvangen


Niet van toepassing
Slimjim wrote:
PeterH2020 wrote:

Zoek even uit welk apparaat dit is dmv het mac adres.

Kan je zien als je de deco gebruikt in de drco app bij overzicht verbonden apparaten 

Die veroorzaakt een reboot van het modem. 

Is van een router die ik niet meer gebruik peter, inmiddels vwrvangen

Datum staat op gisteravond. Hierna volgt gelijk een reboot.

Je hebt inderdaad iets verstoring op de post ber. Maar hierdoor zal je modem niet moeten uitvallen. 

 

Nog 1 tip probeer eens een ander verdeel doosje (stroom) en/of stopcontact. 

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PeterH2020 wrote:

Zoek even uit welk apparaat dit is dmv het mac adres.

Kan je zien als je de deco gebruikt in de drco app bij overzicht verbonden apparaten 

Die veroorzaakt een reboot van het modem. 

Ik heb het Mac adres achterhaald peter, het is het Mac adres van de connectbox zelf!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hardop gedacht, even vanuit een heel andere hoek bekeken:

Heb je Siemens/Bosch/Neff apparatuur in je netwerk?

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee nix van dat alles in mijn netwerk.


Niet van toepassing
Slimjim wrote:

Nee nix van dat alles in mijn netwerk.

Schakel de pc volledig uit waar die torrents op worden gedownload en test het dan eens een aantal dagen of een dag.

Utp eruit en pc/laptop volledig uit.

Slimjim
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
KBX458 wrote:

Je hebt ruis op de downstream kanalen (post RS).

Ik heb het issue voorgelegd aan het moderatieteam.

Wacht ik dat af, bedankt

Uitgelicht topic