rvanwel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Onderhoud Ziggo op 20 maart 2020 - svp uitstellen ivm coronavirus

Ik heb mail van Ziggo ontvangen dat volgende week 20 maart 2020 er werkzaamheden in de buurt zullen plaats vinden (postcode 2151 EJ) waarbij Internet geblokkeerd kan worden tussen 07:00 en 17:00. I.v.m. de maategelen die gisteren zijn ingegaan wordt aan veel bedrijven (o.a. aan ons bredrijf) gevraagd om thuis te werken ivm Corona virus. Hierbij is Internet dus essentieel is. Vriendelijk verzoek om de onderhoudwerkzaamheden uit te stellen tot na 1 april 2020.

Graag ontvang ik hiervan een bevestiging.

 

Met vriendelijke groet,

Rob van Wel

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoe gaat VodafoneZiggo om met gepland onderhoud?
VodafoneZiggo past het werk aan op de corona-situatie. Continuïteit en capaciteit van onze netwerken en diensten zijn nu belangrijker dan ooit voor al onze klanten. Onze hoogste prioriteit ligt daarom nu bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van deze capaciteit. Vanzelfsprekend staat hierbij de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal. Dit betekent concreet voor komende drie weken dat:

- Gepland en aangekondigd regulier onderhoudswerk door onze monteurs wordt opgeschort.

- Enkel nog noodzakelijk onderhoud en werk wordt gedaan wat essentieel is voor de continuïteit en capaciteit van ons netwerk.

- Veel van dit essentiële onderhoudswerk ’s nachts en buiten gebeurt, bijvoorbeeld aan kabels of wijkkasten.

- Als het voor het verhelpen van een storing noodzakelijk is om in een huis of bedrijf te zijn, dan houden monteurs de nodige voorzorgs- en veiligheidsmaatregelen aan, zoals geen handen schudden.

- Klanten waarbij eerder al werkzaamheden waren aangekondigd, worden hierover snel verder geïnformeerd. Prioriteit van ons werk ligt de komende weken dus bij het voorkomen en verhelpen van storingen en bij het waarborgen van vitale verbindingen en voldoende netwerkcapaciteit, die ruimschoots op orde is. Daarbij blijven we de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwgezet volgen. Waar passend nemen we aanvullende maatregelen volgens RIVM voorschriften om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken. Boven alles staat de veiligheid en gezondheid van onze collega’s en klanten centraal. We rekenen hierbij op ieders begrip.

 

Zie ook dit topic: Update corona-situatie: gepland onderhoud & monteursbezoek – Tijdelijk extra veel op tv

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Denk niet dat ze speciaal voor 1 klant hun werkzaamheden gaan uitstellen, maar niet geschoten…..

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Vraag is al voorgesteld aan de moderators en zoals @Be rt  al aangeeft, er komen vanzelf moderators topic’s in. Houd alleen rekening mee met drukte en de werkdruk want ze beheren niet alleen de community.

 

En betreft algemene werkzaamheden in wijken/straten en plaatsen, want er zijn meer werkzaamheden gepland, dus niet voor 1 persoon, betreft gewoon complete wijk/straat etc om verbeteringen aan te passen.

rvanwel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Arnold, betreft natuurlijk niet 1 persoon maar dit is van toepassing voor de gehele wijk. Ik neem aan dat Ziggo haar verantwoordelijkheid neemt en onderhoudswerkzaamheden in Nederland tot na 1 april 2020 uitstelt.

 

Webalistic

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met de toename aan thuiswerkers in deze periode zou het ook fijn zijn als Ziggo de uploadsnelheid kon verhogen. Voor mij de grootste beperkende factor als ik thuis werk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Webalistic schreef: “zou het ook fijn zijn als Ziggo de uploadsnelheid kon verhogen”

Dat kan technisch pas als analoge TV is afgeschakeld.

Docsis gebruikt de lage frequenties als upstream/upload en daar zit nu nog in veel delen van Nederland analoge TV en radio.

Webalistic

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok, weer wat geleerd. Vraag me al een tijd af waarom de ratio down/up zo groot is. 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ter informatie:

 

rvanwel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heren, wat dit heeft dit met de oorspronkelijke vraag te maken? Mijn verzoek is om te reageren op de vraag en anders een nieuw topic te starten. Alvast bedank voor de medewerking

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@rvanwel ,

En U denkt dat na 1 April alles weer bij het oude is? Als er onderhoud nodig is om de boel normaal draaiende te houden zal dat toch moeten gebeuren. Gewoon even wachten totdat een van de moderators de tijd heeft om te reageren.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Door werkzaamheden kan de verbinding tijdelijk worden onderbroken. In de praktijk gebeurt dat echter, naar mijn ervaring, zelden of nooit. Herstarten van de modem herstelt dan meestal de verbinding.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-gepland-onderhoud-gaat-door-thuiswerken-niet-in-gevaar/

Tijdens het geplande onderhoud – vooraf aan klanten via mail aangekondigd – kunnen signaalonderbrekingen plaatsvinden. “Daarna kan het nodig zijn om het modem opnieuw op te starten. Dit kan door de stroomvoorziening te onderbreken en het modem na dertig seconden weer op te starten. Doorgaans is het verbindingsprobleem da verholpen", aldus Den Heijer die benadrukt dat klanten contact kunnen opnemen met de helpdesk als na deze handeling de problemen niet verholpen zijn.

 

 Zowel Ziggo als KPN geven aan Totaal TV aan dat de onderhoudswerkzaamheden vooralsnog zoals gepland doorgaan.

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

VodafoneZiggo neemt verantwoordelijkheid en schrapt per direct alle werkzaamheden. 
 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-schrapt-geplande-onderhoudswerkzaamheden/

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoe gaat VodafoneZiggo om met gepland onderhoud?
VodafoneZiggo past het werk aan op de corona-situatie. Continuïteit en capaciteit van onze netwerken en diensten zijn nu belangrijker dan ooit voor al onze klanten. Onze hoogste prioriteit ligt daarom nu bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van deze capaciteit. Vanzelfsprekend staat hierbij de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal. Dit betekent concreet voor komende drie weken dat:

- Gepland en aangekondigd regulier onderhoudswerk door onze monteurs wordt opgeschort.

- Enkel nog noodzakelijk onderhoud en werk wordt gedaan wat essentieel is voor de continuïteit en capaciteit van ons netwerk.

- Veel van dit essentiële onderhoudswerk ’s nachts en buiten gebeurt, bijvoorbeeld aan kabels of wijkkasten.

- Als het voor het verhelpen van een storing noodzakelijk is om in een huis of bedrijf te zijn, dan houden monteurs de nodige voorzorgs- en veiligheidsmaatregelen aan, zoals geen handen schudden.

- Klanten waarbij eerder al werkzaamheden waren aangekondigd, worden hierover snel verder geïnformeerd. Prioriteit van ons werk ligt de komende weken dus bij het voorkomen en verhelpen van storingen en bij het waarborgen van vitale verbindingen en voldoende netwerkcapaciteit, die ruimschoots op orde is. Daarbij blijven we de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwgezet volgen. Waar passend nemen we aanvullende maatregelen volgens RIVM voorschriften om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken. Boven alles staat de veiligheid en gezondheid van onze collega’s en klanten centraal. We rekenen hierbij op ieders begrip.

 

Zie ook dit topic: Update corona-situatie: gepland onderhoud & monteursbezoek – Tijdelijk extra veel op tv

Uitgelicht topic