DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

offtopic postings ?

Ik heb een vraag over hoe ik kan reageren op stukken offtopic teksten in een posting van een moderator. Op het forum werd door een moderator Lycke Ziggo in de topic over de beeldkwaliteit van de Next het volgende geschreven.


Ik gaf hier een inhoudelijke reactie op die vervolgens word verwijderd door deze zelfde moderator. Vervolgens vraag ik netjes hoe ik dan in het vervolg op offtopic stuken tekst in een posting kan reageren. Ook deze posting word meteen verwijderd en krijg ik een dreigend prive bericht, waar ik niet op kan reageren omdat dit is uitgezet door de moderator. Dus doe ik het maar op deze manier, omdat ik toch graag antwoord wil hebben hoe ik in de toekomst op dit soort posting van de moderators kan reageren ??
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lycke Ziggo wrote:
Als je offtopic vragen hebt, kan je hier dus (zoals je nu doet) een nieuw topic voor aanmaken. Dan ben je immers on-topic bezig. Ik had duidelijk aangegeven dat ik niet in het beeld-kwaliteit-topic verder wilde discussieren over wanneer iets wel en niet ontopic is. Alle reacties hierna, die wel over deze discussie gingen, heb ik dus verwijderd.


Het eerste stuk van je posting heb ik maar weg geknipt omdat we daar nou eenmaal van mening blijven verschillen (wat niet erg is overigens). Maar daar gaan we niet uitkomen, dus laten we dat maar rusten.

Maar over dit laatste stukje, wil ik nog wel wat kwijt. Je las in mijn offtopic posting duidelijk dat ik mij afvroeg hoe ik op offtopic teksten kon antwoorden. Als ik toen al had geweten dat ik daar een nieuwe topic voor aan kon maken, dan had ik dat uiteraard meteen gedaan. Ik wist dat pas na jouw prive bericht omdat je het daarin vermelden, ik heb dit toen ook meteen gedaan.

Ik begrijp dat je niet op een overvolle prive berichten bus zit te wachten. Maar als je iemand een prive bericht stuurt met teksten als "Dit is, zoals je vast weet, een schending van de huisregels." en "Mocht je de regels vaker overtreden, kunnen hier volgende stappen op volgen" dan word het wel op prijs gesteld dat je hier op kan reageren in een prive bericht.

Als ik ook via een prive bericht mijn vraag had kunnen stellen had ik nooit deze laatste offtopic posting gedaan waar je nu het prive bericht met waarschuwing voor stuurde, en met mijn uitgebreide uitleg waarom ik deze offtopic posting deed, had ik hier wel ook begrip op verwacht. Ik verwacht dan ook dat je deze waarschuwing terug neemt, want daar heb je nog steeds geen antwoord gegeven ?

Bekijk in context

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronihd wrote:

Ik ben geen medewerker van Ziggo en ik voel me vrij om te schrijven wat ik wil zonder dat ik over mijn schouder moet kijken of er een mod zich mee bemoeid , en ik herken zeker niet wat jullie onderandere over@Lycke Ziggo schrijven.

 

Tot een kleine week geleden kon ik mij in deze mening geheel vinden, maar inmiddels is dit geheel anders geworden. Ik moet bij elke posting mijn woorden op een weegschaal leggen, want voor dat ik het weet worden mijn postings door@Lycke Ziggo aangepast/verwijderd omdat er een zin in staat die niet over het onderwerp gaat van de topic. Het begint bijna op een heksenjacht te lijken…

 

En ik heb helemaal geen probleem met regels, maar ik vind dat die wel voor iedereen gelijk moeten zijn. Noem het anders geen huisregels als je ze voor iedereen anders wilt toepassen….

 

Ow en ik kom hier niet voor de gezelligheid, maar omdat ik veel geld betaal per maand voor een product wat heel veel problemen heeft, en ik wil dat Ziggo deze problemen oplost. Als ze dat gedaan hebben, dan zal je mij hier ook niet meer zien. 

Bekijk in context

32 Reacties 32
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey DON PAPA . Je hebt nu een nieuw topic aangemaakt en bent dus automatisch on-topic ;-). Mijn (Off-topic) reactie is puur de uitleg waarom er berichten in het topic worden verwijderd. Zonder verdere uitleg wordt dit natuurlijk een vreemde actie. Ik zie verder de noodzaak niet om weer op mijn reactie in te gaan, omdat we tot in den treure blijven discussiëren over zaken die niet opgelost gaan worden.

Dus doe ik het maar op deze manier, omdat ik toch graag antwoord wil hebben hoe ik in de toekomst op dit soort posting van de moderators kan reageren ??


Dat is prima. En als antwoord; als we voortaan gewoon on-topic blijven, zullen zulke postings van moderators niet meer nodig zijn ;-).

Laat ik voorop stellen dat ik het afschuwelijk vind om berichten te moeten verwijderen en zo de inzet van gebruikers dus ongedaan maak. Maar ik kan simpelweg niet al mijn tijd besteden aan een welles/nietes-discussie. Op gegeven moment moet het gewoon klaar zijn. Ik wil hier graag mensen verder helpen en zal me daar dan ook weer op gaan focussen.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey DON PAPA . Je hebt nu een nieuw topic aangemaakt en bent dus automatisch on-topic ;-).


Gelukkig, doe ik toch nog iets goed op het forum.

Lycke Ziggo wrote:
Mijn (Off-topic) reactie is puur de uitleg waarom er berichten in het topic worden verwijderd.


Nee dat ben ik niet met je eens, je uitleg ging over het optreden van Serkan gisteren in een hele andere topic, en toen verwees je naar zo'n zelfde situatie een tijd geleden in de "slechte beeldkwaliteit" topic maar dat het toen precies anders om was (het ging om deze posting). En daarom sprak ik je aan, want toen was er geen één moderator die in greep, toen ik daar mensen op aansprak dat ze offtopic bezig waren. En nu verwijder je wel mijn posting omdat ik vraag waarom er toen niet ingegrepen werd door de moderators en dit gisteren wel werd gedaan. Dit komt bij mij over dat er je wel positieve postings mag doen. Maar dat de negatieve postings worden verwijderd.

Ik heb je vervolgens proberen een prive bericht te sturen om te vragen hoe ik dan inhoudelijk op je posting kan reageren. Maar dat was niet mogelijk omdat je dit uit hebt staan. Dus vroeg ik het maar in de topic. Ook dat bericht verwijder je meteen en geeft mij ook nog eens een officiële waarschuwing via een prive bericht, waar ik ook weer niet inhoudelijk op kan antwoorden omdat dit dus uitstaat. Ik voel dit als of je mij de mond wil snoeren, en geen comentaar duld.

Ik verwacht dan ook dat je deze officiële waarschuwing in trekt omdat ik gewoon vroeg naar hoe ik dan in de toekomst kan reageren op offtopic teksten van moderators die zij doen in hun postimgs. En dit via een prive bericht niet mogelijk was om te vragen.

Graag zou ik hier een antwoord op willen....
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Al ik zo dit verhaal lees van DON PAPA lijkt mij dat de officiële waarschuwing onterecht is uitgedeeld. Dit forumlid stelde een heel reële en onder de omstandigheden begrijpelijke vraag. Bovendien gaf hij in zijn vraag ook een duidelijke motivering waarom de vraag werd gesteld. In reactie werd de posting verwijderd en een officiële waarschuwing uitgedeeld.
Terecht wordt ook door de TS aangekaart de eenzijdige mogelijkheid om in directe zin met een moderator te communiceren. Een moderator kan een forumlid een pm zenden, maar het forumlid kan in reactie geen pm terugzenden.

Ik vind dat de laatste tijd de wijze van moderaten in het community niet de schoonheidsprijs verdient. Ik kan mij goed voorstellen dat DON PAPA opschrijft dat dit bij hem overkomt alsof je wel positieve postings mag doen., maar dat de kritische postings worden verwijderd. Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij moderators de achterliggende gedachte is bij het in de afgelopen dagen verwijderen van diverse berichten zonder persoonlijke toelichtingen en de aanvechtbare tijdelijke verbanning van @Twigger. Het besef zou echter wel moeten doordringen dat er een bijstelling nodig is voor het beoordelen van geposte berichten, wanneer deze zuiver zijn gebaseerd op zakelijke aspecten zonder anderen onheus te bejegenen. Het gisteren geopperde voorstel om dit soort zaken (officiële waarschuwing, tijdelijke ban) niet langer te laten beoordelen door de moderators zelf maar door een neutrale geschillencommissie lijkt mij een prima idee om verschillen van inzicht of een bericht daadwerkelijk over de schreef ging, te toetsen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
DON PAPA wrote:

Lycke Ziggo wrote:
Hey DON PAPA . Je hebt nu een nieuw topic aangemaakt en bent dus automatisch on-topic ;-).
Gelukkig, doe ik toch nog iets goed op het forum.



Lycke Ziggo wrote:
Mijn (Off-topic) reactie is puur de uitleg waarom er berichten in het topic worden verwijderd.
Nee dat ben ik niet met je eens, je uitleg ging over het optreden van Serkan gisteren in een hele andere topic, en toen verwees je naar zo'n zelfde situatie een tijd geleden in de "slechte beeldkwaliteit" topic maar dat het toen precies anders om was (het ging om deze posting). En daarom sprak ik je aan, want toen was er geen één moderator die in greep, toen ik daar mensen op aansprak dat ze offtopic bezig waren. En nu verwijder je wel mijn posting omdat ik vraag waarom er toen niet ingegrepen werd door de moderators en dit gisteren wel werd gedaan. Dit komt bij mij over dat er je wel positieve postings mag doen. Maar dat de negatieve postings worden verwijderd.

Ik heb je vervolgens proberen een prive bericht te sturen om te vragen hoe ik dan inhoudelijk op je posting kan reageren. Maar dat was niet mogelijk omdat je dit uit hebt staan. Dus vroeg ik het maar in de topic. Ook dat bericht verwijder je meteen en geeft mij ook nog eens een officiële waarschuwing via een prive bericht, waar ik ook weer niet inhoudelijk op kan antwoorden omdat dit dus uitstaat. Ik voel dit als of je mij de mond wil snoeren, en geen comentaar duld.

Ik verwacht dan ook dat je deze officiële waarschuwing in trekt omdat ik gewoon vroeg naar hoe ik dan in de toekomst kan reageren op offtopic teksten van moderators die zij doen in hun postimgs. En dit via een prive bericht niet mogelijk was om te vragen.

Graag zou ik hier een antwoord op willen....



Het is niet zo dat we bewust de positieve berichten laten staan en negatieve berichten verwijderen. Ik blijf het herhalen, maar wij schieten er natuurlijk ook niets mee op wanneer we alleen maar blije regenboog-pony-glitter berichten lezen en niet de berichten die kritisch zijn waardoor we weten wat we kunnen verbeteren. Ik hoop echt dat jullie je dat beseffen.
De reden dat we in het positieve topic wel ingrepen toen de negatieve berichten werden geplaatst, is omdat dat topic puur was gestart om te laten weten dat hij tevreden was. Hij vroeg niets aan anderen, gaf zelfs aan dat hij er bewust van was dat anderen wellicht een andere mening hadden, maar dat hij wel positief was. Hier wordt vervolgens op gereageerd met een "heb je wel dit en dat gelezen?", met eigenlijk het gevoel dat zijn positieve ervaring bijna onmogelijk was. Vervolgens alle punten gaan noemen die jullie wel als negatief ervaren, was hier simpelweg off-topic en niet waar dit topic over ging.

In het "beeld kwaliteit"-topic waar vooral over de gebreken/slechte punten wordt gesproken, werd inderdaad ook wel eens een positieve reactie geplaatst. Maar in dit topic werd in essentie ook gevraagd naar de ervaring "hoe ervaren jullie dit?". En wat dat betreft zou je zeggen; als mensen hun positieve ervaring delen, is dat een letterlijk antwoord op de beginpost.


Het klopt dat gebruikers mij niet priveberichten kunnen sturen tenzij ik ze "volg". Simpelweg omdat mijn privé-inbox dan volloopt met mensen die mijn hulp willen en ik mijn (normale) werk niet meer kan doen.

Als je offtopic vragen hebt, kan je hier dus (zoals je nu doet) een nieuw topic voor aanmaken. Dan ben je immers on-topic bezig. Ik had duidelijk aangegeven dat ik niet in het beeld-kwaliteit-topic verder wilde discussieren over wanneer iets wel en niet ontopic is. Alle reacties hierna, die wel over deze discussie gingen, heb ik dus verwijderd.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lycke Ziggo wrote:
Als je offtopic vragen hebt, kan je hier dus (zoals je nu doet) een nieuw topic voor aanmaken. Dan ben je immers on-topic bezig. Ik had duidelijk aangegeven dat ik niet in het beeld-kwaliteit-topic verder wilde discussieren over wanneer iets wel en niet ontopic is. Alle reacties hierna, die wel over deze discussie gingen, heb ik dus verwijderd.


Het eerste stuk van je posting heb ik maar weg geknipt omdat we daar nou eenmaal van mening blijven verschillen (wat niet erg is overigens). Maar daar gaan we niet uitkomen, dus laten we dat maar rusten.

Maar over dit laatste stukje, wil ik nog wel wat kwijt. Je las in mijn offtopic posting duidelijk dat ik mij afvroeg hoe ik op offtopic teksten kon antwoorden. Als ik toen al had geweten dat ik daar een nieuwe topic voor aan kon maken, dan had ik dat uiteraard meteen gedaan. Ik wist dat pas na jouw prive bericht omdat je het daarin vermelden, ik heb dit toen ook meteen gedaan.

Ik begrijp dat je niet op een overvolle prive berichten bus zit te wachten. Maar als je iemand een prive bericht stuurt met teksten als "Dit is, zoals je vast weet, een schending van de huisregels." en "Mocht je de regels vaker overtreden, kunnen hier volgende stappen op volgen" dan word het wel op prijs gesteld dat je hier op kan reageren in een prive bericht.

Als ik ook via een prive bericht mijn vraag had kunnen stellen had ik nooit deze laatste offtopic posting gedaan waar je nu het prive bericht met waarschuwing voor stuurde, en met mijn uitgebreide uitleg waarom ik deze offtopic posting deed, had ik hier wel ook begrip op verwacht. Ik verwacht dan ook dat je deze waarschuwing terug neemt, want daar heb je nog steeds geen antwoord gegeven ?
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
DON PAPA

Ik heb zojuist een pm ontvangen van Lycke met dezelfde inhoud
Bericht in topic over beeldkwaliteit is verwijderd, omdat dit niet on topic zou zijn met ook de zinsnede 'Mocht je de regels vaker overtreden, kunnen hier volgende stappen op volgen".

Ik sluit mij aan bij jouw kritiek.
Mij wordt de kans op weerwoord ontnomen en ik ben absoluut niet van plan hierover in het openbare forum te debatteren.
Het wrange is ook dat in hetzelfde topic uit een ander bericht van mij een stuk tekst is weggeknipt - dat ook off topic zou zijn - als gevolg waarvan niemand meer de laatste alinea van hetzelfde bericht zal begrijpen.

Vanmorgen heb ik een kritisch bericht geplaatst over de wijze van moderaten de laatste tijd en dit voorval sluit daar wel goed op aan.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ow ik klikten per ongeluk op de V als beste antwoord 🙂 als Lycke Ziggo nu maar niet denkt dat mijn vraag is beantwoord 🙂
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Zeeburgia wrote:
Ik sluit mij aan bij jouw kritiek.
Mij wordt de kans op weerwoord ontnomen


Ik zit net de huisregels nog eens door te lezen, maar daar staat het volgende

-----
Overtreden huisregels:
Overtreed je de huisregels, dan ontvang je een waarschuwing van een moderator. Dit kan door middel van een privébericht, openbaar bericht, aanpassing van je bericht of eventueel via een telefoongesprek/mail. De reden bespreken we natuurlijk graag met je.
-----

Deze laatste zin ontzegd Lycke Ziggo ons door een prive bericht te sturen met waarschuwing waar je niet op kan antwoorden. Dit heeft ze ook gedaan door onze eerste offtopic postings te verwijderen, en geen gelegenheid te geven om daarop te kunnen reageren.

Ik verwacht dan ook dat de waarschuwing ongedaan gemaakt wordt, want als Lycke Ziggo zelf de regels goed had toegepast, dan was mijn offtopic posting waar ik de waarschuwing voor kreeg helemaal niet nodig geweest om te doen. Want daarmee reageerde ik op haar eerste actie omdat ik dit niet via een pb kon doen omdat dit uitstaat bij Lycke Ziggo

Dus nogmaals het verzoek aan Lycke Ziggo om mijn waarschuwing weer in te trekken, omdat als je de regels zelf goed had toegepast, ik helemaal geen offtopic posting had hoeven doen, graag wil ik hier een bevestiging op krijgen van je?
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Nog even ten overvloede als aanvulling op mijn laatste bericht: in de pm van Lycky werd in de laatste zin vermeld dat ik niet op deze pm kon reageren.
Zoals ik al naar voren bracht wordt hiermee een weerwoord geblokkeerd.
Dat een moderator de eigen pm box niet voor iedereen openzet is begrijpelijk, maar dat dit niet minimaal voor 24 uur gebeurt door 'volgen' open te zetten voor het forumlid, aan wie de pm is gericht, is onfatsoenlijk.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Toch nog even een aanvulling.

Een reactie op een dergelijke pm is naar het oordeel van de moderators (ga ervan uit dat Lycke de mening vertolkt van alle mods) alleen mogelijk door het starten van een nieuw topic in het openbare forum. Als je hierover nadenkt, kan je alleen maar concluderen dat dit te absurd is voor woorden. Ik pas ervoor om in het openbare forum met een moderator te gaan debatteren over een door hun verwijderd bericht van mij.
Dat DON PAPA zich met het starten van dit topic er wel toe voelde geroepen vind ik overigens volkomen begrijpelijk als je analyseert hoe de contacten tussen hem en Lycke zijn verlopen. Bovendien is het nuttig dat alle forumleden kunnen lezen op welke wijze momenteel geposte berichten worden getoetst en kunnen worden verwijderd en deze feiten vervolgens zelf kunnen toetsen aan de forumregels, die voor iedereen in het community toegankelijk zijn.

Het openbare forum is bedoeld - even de belangrijkste functies opsommend - dat er vragen aan Ziggo kunnen worden gesteld, forumleden elkaar helpen om problemen op te lossen of goede onderbouwde adviezen te geven, alsmede het leveren van goed onderbouwde kritiek en het plaatsen van positieve reacties met wel een goede onderbouwing waarom je ergens positief over oordeelt. Wanneer de moderators kritisch alle nieuwe topics en nieuwe berichten in topics daarop screenen, zal die dagelijkse check een lawine aan off topic berichten opleveren. Daarvoor ga ik hier absoluut niet pleiten,, laat daarover geen misverstand bestaan, maar de achterliggende gedachte van de moderators waarom er recentelijk zo veel berichten wel zijn verwijderd als zijnde niet on topic, is naar mijn mening moderaten met twee maten.

Naar mijn mening is het openbare forum niet bedoeld om topics te starten over verwijderde berichten, omdat dit de enige vorm van communicatie met een moderator kan zijn.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Zeeburgia wrote:
Dat DON PAPA zich met het starten van dit topic er wel toe voelde geroepen vind ik overigens volkomen begrijpelijk als je analyseert hoe de contacten tussen hem en Lycke zijn verlopen.


Nou het openen van deze topic was voor mij de enigste mogelijkheid om te kunnen reageren op Lycke Ziggo haar prive bericht, ik had ook veel liever via prive berichten verder gecommuniceerd als daar mogelijkheid voor was gegeven door Lycke Ziggo

Daarom vind ik de werkwijzen van Lycke Ziggo ver beneden peil, want ze geeft je totaal geen gelegenheid tot reageren op haar prive berichten, terwijl er in de huisregels staat dat ze een waarschuwing graag met je bespreken...

Zeeburgia wrote:
Naar mijn mening is het openbare forum niet bedoeld om topics te starten over verwijderde berichten, omdat dit de enige vorm van communicatie met een moderator kan zijn.


Geheel mee eens.....
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
DON PAPA . Wij volgen de klant uiteraard wel, wanneer dit gevraagd wordt en de reden hiervan logisch is. En natuurlijk kunnen we de reden van de waarschuwing bespreken. Je kunt me bij deze bereiken.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Lycke Ziggo wrote:
DON PAPA . Wij volgen de klant uiteraard wel, wanneer dit gevraagd wordt en de reden hiervan logisch is. En natuurlijk kunnen we de reden van de waarschuwing bespreken. Je kunt me bij deze bereiken.


Dat thans je pm box openstaat voor een nadere discussie met @Don Papa over de wijze waarop zijn bericht is verwijderd, is natuurlijk verstandig. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Maar dat je als forumlid na een door jou gezonden pm over het verwijderen van een niet on topic bericht met daarin ook nog een officiële waarschuwing ook nog eens via het openbare forum, het initiatief moet nemen voor het starten van pm contact met een verzoek daartoe, is wel uiterst merkwaardig.

Ik wil je adviseren met het verzenden van dit soort pm's je pm box gelijk al (voor een bepaalde periode) op 'volgen' te zetten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Zeeburgia wrote:

Lycke Ziggo wrote:
DON PAPA . Wij volgen de klant uiteraard wel, wanneer dit gevraagd wordt en de reden hiervan logisch is. En natuurlijk kunnen we de reden van de waarschuwing bespreken. Je kunt me bij deze bereiken.
Dat thans je pm box openstaat voor een nadere discussie met @Don Papa over de wijze waarop zijn bericht is verwijderd, is natuurlijk verstandig. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Maar dat je als forumlid na een door jou gezonden pm over het verwijderen van een niet on topic bericht met daarin ook nog een officiële waarschuwing ook nog eens via het openbare forum, het initiatief moet nemen voor het starten van pm contact met een verzoek daartoe, is wel uiterst merkwaardig.

Ik wil je adviseren met het verzenden van dit soort pm's je pm box gelijk al (voor een bepaalde periode) op 'volgen' te zetten.


Helemaal mee eens. Ik zal dit voortaan anders aanpakken 🙂
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Lycke Ziggo

Ik ben blij met je reactie:grinning:
Dan is in ieder geval de mogelijkheid van een direct weerwoord van het betrokken forumlid goed geregeld en ik vertrouw erop dat je collega's het met vergelijkbare pm's ook op deze wijze doen.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes

Ik had ook een offtopic bericht geplaatst dat door Lycke werd verwijderd, toen ik in datzelfde topic vroeg waarom dat bericht verwijderd werd en het offopic bericht van Bloemen64 niet (wat overigens wel verwijderd bleek te zijn) kreeg ik een wel heel onvriendelijke pb van Lycke waarin ik gedreigd werd tijdelijk verbannen te worden als ik nog één keer offtopic zou gaan.

Bloemen64 had ook een pb van lycke gekregen ivm met offtopic berichten maar dat was wel een heel vriendelijke pb. Toen ik vroeg waarom ik harder word aangepakt kreeg ik als antwoord omdat ik al meerdere keren gewaarschuwd ben(Bullshit).  

Eerst werd er gezegd dat ik al meerdere malen het NDA geschonden had wat ook bullshit is.

Ik heb nog heel wat sccreenshots van privé gesprekken tussen mij en een andere moderator, over het zogenaamde NDA schending die misschien nog wel eens van pas komen.

Want in die privé berichten kun je duidelijk zien dat er gewoon nieuwe regeltjes zijn verzonnen om mij te pakken.  De regels naar je hand zetten als het je goed uit komt.

Overigens had Bloem64 die pb gekregen toen lycke zijn berichten had verwijderd, ik kreeg pas een pb toen ik in het topic vroeg waarom mijn bericht verwijderd was, dus niet toen Lycke mijn eerste offtopic bericht had verwijderd.

Ik zei haar dat dit met 2 maten meten is maar dat werd ontkent, terwijl ik de bewijzen nu heb.

Ik wist het al lang maar het werd gisteren nog eens extra bevestigd.

Als je negatief bent over ziggo producten , ook al spreek je de waarheid word je aangepakt door ziggo, dat is nu wel heel erg duidelijk en gelukkig weten meer mensen dit nu, want ik ben niet de enige die de hete adem van ziggo medewerkers in zijn nek voelt elke keer als je hier online kom.

 

 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@twigger  Ja ik ben het met je eens, ik heb ook steeds meer het gevoel dat er met twee maten gemeten word hier op het forum (zal alleen nooit toegegeven worden ben ik bang). Ook ik heb een officiële waarschuwing gehad van@Lycke Ziggo die ze ondanks een uitgebreide uitleg van uit mijn kant waarom ik dit had gedaan niet ongedaan wou maken. Daarom ben ik nu bezig om een officiële klacht tegen haar werkwijzen in te dienen. Ik heb inmiddels via verschillende wegen bewijs weten te vergaren waaruit blijkt dat ze geen rechtlijnig beleid hanteert in het uitdelen van straffen. Wat je na mijn mening wel mag verwachten van een moderator die straffen uitdeelt.

 

Mijn tip: volg het advies van Lycke gewoon op, en open voor elke posting waar je ook maar half van denkt dat hij wel een als offtopic bestempelt zou kunnen worden, gewoon een hele nieuwe topic. Want zoals ze hier boven aangeeft “Je hebt nu een nieuw topic aangemaakt en bent dus automatisch on-topic “ zo kan je dus nooit de fout meer ingaan, of het forum er duidelijker op word vraag ik mij wel af, maar blijkbaar willen de moderators het zo, dus doen we het gewoon zo 

ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Ik vind de kritiek eerlijk gezegd niet helemaal eerlijk. Als er iets is wat ik heb geleerd van het onderhouden van fora en het actief zijn op communities dan heeft iemand die aangesproken wordt op het overtreden van de regels het in zijn/haar ogen nooit fout gedaan. Natuurlijk zijn er uitzondering, maar de norm is toch echt wel wat ik hier omschrijf.

 

Dan is er nog een ander probleem: context, zoals hierboven al een paar maal werd aangehaald. Maar dit geldt ook voor de kritiek; het is makkelijk om kritiek te uiten, maar iemand die hier niet direct bij betrokken is kan hier nooit een goed beeld over vormen, temeer omdat de berichten waar het over gaat al verwijderd zijn. Dus dat is mijns inziens een beetje zinloos. Het enige wat je dan met kritiek bereikt is de bekende ja/nee discussie en dat is vrij zinloos.

 

Maar bovenal…  ik zie het probleem niet zo. Er zijn regels waar we ons aan moeten houden. Misschien te kort door de bocht maar waarom dat niet gewoon doen? Feitelijk zijn wij allemaal gasten op het Ziggo forum dus uiteraard dat Ziggo diegene is die bepaalt wat hier wel en niet kan. Daar mag je het niet mee eens zijn, prima, maar dat neemt niet weg dat dit nog altijd een Ziggo forum is en zij dus de dienst (terecht) uitmaken.

 

twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
ShelLuser wrote:

Ik vind de kritiek eerlijk gezegd niet helemaal eerlijk.  

 

Wat niet eerlijk is, als de een anders word behandeld dan de ander, en dat gebeurd hier.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic