Kempi95

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Modem met kuren

Ons modem begint nu gebreken te vertonen, de wifi valt meerdere keren per dag weg en het wordt erger.

Ik heb geen nieuwe storende bronnen aangeschaft, en er zijn maar weinig apparaten op het draadloze netwerk verbonden.

We zouden z.s.m. zouden heel graag een nieuw modem willen ontvangen, hoop dat jullie dit in deze (voor ons allen) moeilijke tijd kunnen realiseren. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag, heb inmiddels het modem binnen gekregen en aangesloten op de setup wat mij het best leek. Alles werkt naar behoren en is een goede verbetering merkbaar en daarom ook tevreden.

 

Versterker weg gehaald en alles vanuit het modem bekabeld met nieuwe en frisse kabels. 

 

Bedankt voor de reacties???

Bekijk in context

37 Reacties 37
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kempi95 wrote:

…..

Ik heb geen nieuwe storende bronnen aangeschaft,….

Dat doen uw buren wel voor u.

Om de situatie te kunnen beoordelen is informatie nodig:

  • Kunt u de up- en downstreamwaardes hier laten zien?
  • Kunt u foto's maken van het AOP en de daarop aangesloten splitter en evt. versterker en andere apparatuur?
  • Welk modem heeft u nu? Graag het typenummer.
  • Heeft u uw mediabox XL opgenomen in uw thuisnetwerk?
Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

We hebben een vrijstaande woning met dichtbijzijnde buren 50 meter verder dus zoveel invloed zou dat niet moeten hebben toch? voorderest hebben wij de Cisco EPC3925 wifi modem

Wifi download speed wat ik kan behalen is 20 mbs 

Tegen upbload speed rond de 5 mbs

 

Met lan kabel direct uit modem en 1.5 snoer soms  met pieken 140mbs maar stabiel 40mbs 

Upload ligt dan vaak rond de 15mbs??

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Up- en downstreamwaardes die ik gevraagd heb zijn iets anders dan de snelheid.

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zal vanavond kijken als ik thuis ben. 

Bedankt alvast

 

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uw downstream signaalsterkte is veel te hoog. Heeft u uw modem achter een versterker hangen? Sluit op uw AOP een splitter aan met op een uitgang de modem en op het andere uw TV('s), al dan niet via een versterker.

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Volgens mij zit het modem al direct door middel van een splitter al aangesloten op het AOP ( zit geen versterker tussen).

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kempi95 wrote:

Volgens mij zit het modem al direct door middel van een splitter al aangesloten op het AOP ( zit geen versterker tussen).

 

Dan lijkt het me zaak uw signaal door een monteur te laten controleren. 

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er zit idd een versterker tussen een technetix fra-752n

Ook vanuit ziggo aangesloten. 

 

Dus je zegt de kabel direct op splitter zetten en dan 1 voor het modem en derest voor de tv

 

Welke splitter is dan aan te raden? 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Kempi95 wrote:

Welke splitter is dan aan te raden? 

Dat hangt er een beetje vanaf hoe de hoofdaansluiting er nu uitziet.

Een nieuw modem is sowieso geen overbodige luxe in jouw geval, maar als ook het AOP vervangen moet worden sturen we liever een monteur die alles in 1x opknapt in plaats van een modem + een splitter die misschien nog steeds niet goed werken nadat je ze aangesloten hebt.

Kun je een foto maken van de hoofdaansluiting, waar de groene kabel binnenkomt en uiteindelijk alles op aangesloten is?

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier komt de kabel binnen en is gelijk op de versterker aangesloten, hiervanuit is de tv direct aangesloten en gaat er een kabel via de versterker naar de achterkant van het huis meter of 20 naar het modem waar 2 pc's op aan zijn geslote.

 

Lijkt me zoizo beter om op dit punt (Aop) ook direvt het modem te plaatsen en miss een acce spoint achter te maken voor de 2  pc die alleen voor de email wordt gebruikt.??

 

Mvg

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het ziet er ook beetje rommelig uit moet ik zeggen??

 

Bij het ingangs punt is ook belangrijkst voor beste signaal ivm streaming, ps4 terugkijken etc etc. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kempi95 wrote:

Het ziet er ook beetje rommelig uit moet ik zeggen??

 

Ja, een echt AOP, aangelegd door een Ziggo monteur lijkt me ook geen overbodige luxe.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Lijkt me zoizo beter om op dit punt (Aop) ook direvt het modem te plaatsen en miss een acce spoint achter te maken voor de 2  pc die alleen voor de email wordt gebruikt.??

@Kempi95 Schot in de roos. Ik verwacht van een Monteur die een AOP komt plaatsen een voorstel in die richting.

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kijk daar komen we dan ergens, dit is ook jaren gekelen aangesloten door een monteur dus stond er wel beetje van te kijke eerlijk gezegt??

 

Moet ik dan via ziggo zakelijk bellen voor een afspraak? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Kempi95 . Dat is niet nodig hoor :-). Ik kan een monteur voor je inplannen. 

Welk van de volgende blokken komt je uit? (bij voorkeur een aantal opties doorgeven. Het kan zijn dat een tijd al vergeven is voor je reageert 🙂

 

Kempi95
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maandag 27/7/2020 12.00 tot 18.00 is een prima tijd als dat kan

Anders dinsdag 28/7/2020 is ook goed

 

Mvg wouter

Uitgelicht topic