Ozy.pmu62

Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Giganet Abo. Haalt niet meer dan 450mb

Hallo ik heb meerdere problemen gehad en toch opvergestap en dan weer terug .

Ik haal met giga abonnement maak niet uit welke apparaat ik direct aansluit, het komt niet boven 450 a 480 mbits en en heb last van ping tijdens gamen begibn van game laat die normale ping zien maar later voel ik slapping en wordt traag en upload als ik dchp auto doe dan haal ik 450 en upload 40 maar direct toewijzen van ip dmz modus bridge modus enz ervaar ik up en downs .en nu heb ik helemaal geen internet .heb app in woonkamer 2 gats splitter waar de groenkabel wordt bevestigt.

Verder weet niet wat ik er mee moet als ik niet boven 500 komt heeft dan geen nut denk ik .

Ik ben niet goed in schrijven en gramatica ik heb mijn bestens gegeven heb ook bepaalde ziektes vndaar kan niet onthouden enz.

Heb er niets tussen kiggen app groen kabel en giga modem is direct aangesloten .

 

Alvast bedankt .

O.yildiz

41 Reacties 41
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen#/connectbox/connectbox-giga/ga-verder/verder...

(modem login: http://192.168.100.1)

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kunt u de fotos zien?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je ook het volgende nog willen delen?

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Oke dacht dat u het wel kon zien had extra zo eentje gemaakt hahah ook niet de beste fotograaf dus  zal even snel maken.

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb alles ps4 aangesloten en smartv maar nu niet en me smartphone maar zie ook dat modem .cfg  heeft gekregen staat niet er op .maar kwa snelheden met 500mbit  connectbox haalde ik dan weer niet boven 360mbit.

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb aan modem alleen een cat6 kabel aangeslotwn van 50 cm aan ps4 verder niets verschillende lan kabels geprobeerd heb van jullie ook nieuwe kabels gekregen niets positiefs te zien en als ik zo beetje rond lees zijn mensen die 950 mbit halen met 50 mbit upload constant als ik het niet krijgt heeft ook geen die zo veel uit tegeven kan beter 250 abo nemen denk ik dan wat mij dan 3 stappen terug zet.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je het kapje van het aop eens van de muur kunnen schroeven?

Dan kan ik zien welke aop het is.

 

Daarna de splitter weer op de hoofdaansluiting drukken en je modem 1 minuut van stroom halen.

 

 

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik zie een paar dingen die niet goed gaan:

Je modem profiel klopt niet.

Modem profiel word als onbekend aangeduid (unknown)

De snelheid die er bij staat klopt ook niet.

Je hoofdaansluiting is verouderd en niet geschikt voor Giganet. (Docsis 3.1)

 

Het lijkt me verstandig als een moderator naar je modem profiel kijkt en een monteursafspraak voor je maakt:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Oke ik had gisteren nog internet nu niet wie gaat er naar kijken zit ik nu zonder internet zomaar?

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn adres en alles is in mijn profiel.

Supernaus

Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Welk kleur is je lichtring? en kan je nog de log delen?

 

Zodra je het modem aan zet, zoekt het modem direct naar het Ziggo signaal en beschikbare updates. Dit kan in totaal ongeveer 15 minuten duren. De status van het modem wordt aangegeven met de lichtring. Het modem is succesvol verbonden als de lichtring na het opstarten en updaten continu wit brandt. Na de opstartfase optimaliseert het modem het wifi-signaal, dit kan tot 30 minuten duren.

Hierdoor is het mogelijk dat je wifisnelheid in het begin niet gelijk maximaal is.

Hieronder zie je een overzicht van alle mogelijke signalen.

 

 

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dit is dan netlog van gigabox.

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gedimt wit is het nu

Supernaus

Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Ik sluit me aan bij Tom. Je modem kan niet goed aanmelden en kan ook geen update bestand ophalen. Het enige is wachten totdat een Ziggo medewerker langs komt en voor je een monteur regelt.

Je kan ook zelf bellen en aangeven dat je modem niet goed ingesteld wordt doordat je AOPpunt oud  is. Zij kunnen vaak op korte termijn een afspraak maken.

Heb je nu nog steeds geen internet? Geef dat aan als je een vodafone abb. krijg je vaak extra data. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Persoonlijk zou ik wachten op een Ziggo moderator.

Die kunnen veel dieper in het systeem kijken wat er mis gaat.

Ozy.pmu62
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik probier via livechat  maar heledag in w8rij kan zelf geen 0900 nr bellen en gebruik geen huis telefoon.livechat antwoord ook voor geen meter.

Uitgelicht topic