Marjoke

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mails behouden op ipad

hoe kan ik instellen dat mijn mail op de iPad blijft, na openen Outlook?

Ik heb mijn iPad opnieuw moeten installeren en nu blijft bij het ophalen van de e-mail in Outlook de mail niet

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat je in Outlook POP gebruikt en op de iPad IMAP in de mail instellingen.

POP haalt alles klakkeloos binnen en maakt de inbox leeg.

Als je in de instellingen van Outlook aangeeft dat er een copie op de server achter moet blijven, je kunt zelfs een periode instellen of altijd, dan blijven de mails op de mailserver van Ziggo en blijf je op je iPad de mails zien.

Mocht je niet weten waar en hoe en wat, laat het hier dan even weten met erbij welke versie van Outlook je gebruikt, verschillende versies hebben soms verschillende manieren om in de instellingen te komen.

Marjoke
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb je naast ook een telefoon en het grappige is ik heb niets aan de instellingen outlook veranderd en mijn telefoon was zoals nu op mijn iPad is. Leeghalen als Outlook opengaat. Maar mijn iPad heb ik altijd gehad dat onophoudelijk openen, de wil op een iPad blijft staan. Dan moet het toch iets anders zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als iets je mails weghaalt, dan moet het wel ergens een POP instelling zijn.

IMAP kijkt alleen maar in de mailserver en laat zien wat er daar staat.

Met welk protocol is welk apparaat ingesteld om de mail te zien?

Wat zie in webmail van dat mailadres?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Marjoke 

Welkom op de Community! Jammer en onhandig dat de e-mail niet helemaal werkt op de iPad zoals je wilt. Dit lijkt inderdaad te ontstaan doordat je POP3-instellingen gebruikt in plaats van IMAP zoals @Be rt ook aangeeft. We zijn benieuwd naar je antwoorden zodat je verder geholpen kan worden. Laat je het hier weten?

Uitgelicht topic