Jef Gijsens

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet inloggen op playstation netwerk

Sinds enkele weken kunnen de playstation’s in het thuisnetwerk niet meer inloggen bij psn. Dit probleem begon na de software update van de playstation’s naar versie 7. 
heb van ziggo toen een nieuw modem gekregen (en dus een nieuw extern IP-adres)   4 weken geen probleem meer gehad met inloggen tot enkele dagen geleden. Zelfde probleem weer, verbinding is prima maar inloggen psn lukt niet binnen het thuisnetwerk. Inloggen lukt wel op hotspot van telefoon. 
Sony zegt ligt aan ziggo, ziggo zegt ligt aan Sony. ????

na 2 dagen alle helpdesks gebeld te hebben nog geen oplossing. Sony zegt nu dat mijn IP-adres gebannen is voor eerst 48 uur en daarna weer gebannen is voor 120 uur vanwege schadelijk internetverkeer???

ziggo zegt netwerk is in orde niks aan de hand. 
iemand een oplossing?

22 Reacties 22
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Dit is zeker een lastige…….al 1 van de playstations terug gezet op fabrieksinstellingen ?

Zo nee probeer het eens.

 

Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uiteraard al gedaan zonder resultaat. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Omdat Ron reageert. Ik heb dit probleem al gemeld bij de Ziggo Mods van de Community.

Er komt iemand langs. Het is lastig.

Waarom de melding? Omdat ik bij dit helder geformuleerde probleem geen suggestie heb, waar je iets aan zou kunnen hebben.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jef Gijsens . Welkom hier! 

Goed dat je aan de bel trekt, want ik kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt en nu het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

 

Ik ben benieuwd naar een paar dingen. 

  • Je zegt dat het inloggen niet lukt. Hoe ervaar je dit precies? Krijg je een foutmelding? En zo ja, welke? 
  • Op welke manier zijn de Playstations verbonden? Bekabeld of draadloos? En rechtstreeks met de modem, of gebruik je nog iets van een switch/externe router of iets dergelijks?
  • Maak je toevallig gebruik van een VPN verbinding thuis? 
  • Heb je ook de Ziggo modem al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk hier bestaat uit ziggo modem en 2 wifiboosters. Geen vpn. 1 PlayStation is rechtstreeks aangesloten op modem met kabel. Op elke wifibooster is een PlayStation draadloos aangesloten. Modem is pas een kleine 5 weken in gebruik en is gewoon standaard ingesteld, vanaf de kant van ziggo is hij al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarna ook een keer teruggezet vanaf mijn kant. 
Als ik netwerk test op PlayStation is alles in orde alleen bij inloggen psn staat mislukt, verbinding is er download van 200mb. Verbind ik de PlayStation met de hotspot van mijn iPhone dan lukt inloggen bij psn wel?

alle 3 de playstation’s hebben eigen psn account en reageren hetzelfde, ook de apps van PlayStation op de iphone’s geven foutmelding op WiFi netwerk op 4G geen probleem. 
 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Mijn conclusie op grond van je probleemstelling was: er is iets aan de hand met het externe IP dat je van Ziggo hebt. Kan natuurlijk altijd een foute inschatting zijn……...
Daarom stelde ik geen verdere vragen.

Zoiets voor je oplossen kan ik niet en jij kunt dat ook niet.
Lycke of een collega van haar wel, met behulp van andere technische collega’s op de achtergrond.

Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En uiteraard weer een dag voorbij zonder oplossing. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jef Gijsens wrote:

En uiteraard weer een dag voorbij zonder oplossing. 

 

Ik denk dat een oplossing een moeilijke is……..mogelijk niet echt aan Ziggo te verwijten...dat is te makkelijk.

Je geeft immers aan dat het na een update van de playstations optreed.

En met alle respect gamen met playstations via wifi ???? zou ik nooit doen ivm pingtijden.

Maar vreemd is het wel dat via de hotspot van de telefoon het wel werkt…….

Reboot / reset alles nog een X en of terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Neuzel wat rond in de PS community , mogelijk dat andere ook een probleem hebben/hadden en een oplossing.

Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals ik al eerder zei, Sony geeft aan dat IP-adres gebannen is. 
ziggo kan (of wil) me geen ander geven. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Jawel. Als dit nodig is. Even take it easy. Leuk is anders.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jef Gijsens wrote:

Zoals ik al eerder zei, Sony geeft aan dat IP-adres gebannen is. 
ziggo kan (of wil) me geen ander geven. 

 

Als het echt een ban is kan je toch helemaal niet meer online komen ? of zie ik dat nu verkeerd ?

En dan moet je je afvragen waarom je een ban hebt gekregen.

 

Ander ip adres is lastig , gebruikt daarvoor de zoekfunctie van dit forum 🙂 

Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet alleen wat Sony mij verteld, en dat is niet veel. Als ik wist waarvoor mijn IP-adres gebannen is waren we al een stuk dichter bij een oplossing. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jef Gijsens . We kunnen je niet zomaar een nieuw IP geven. Dat is ook maar goed, want zo'n ban komt natuurlijk niet vanuit het niets. Als we bij ban's altijd nieuwe IP's konden doorgeven, zou zo'n ban natuurlijk nergens meer over gaan. 

Overigens; wij bannen niets. Ik lees in je eerste bericht “Sony zegt nu dat mijn IP-adres gebannen is voor eerst 48 uur en daarna weer gebannen is voor 120 uur vanwege schadelijk internetverkeer???” Hoe komen ze hier precies bij? En via wat zou die ban lopen? Waar komt die 120 uur vandaan en wanneer is gaat die volgens hun in? 

Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier wordt ik dus een beetje moe van, een ban komt niet uit het niets!!!

dus wel. Want hier maken alleen een paar iphone’s en ipad’s contact met de WiFi en 3 playstation’s. 
verder gebeurt hier helemaal niks op het netwerk. 
 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jef Gijsens wrote:

Hier wordt ik dus een beetje moe van, een ban komt niet uit het niets!!!

dus wel. Want hier maken alleen een paar iphone’s en ipad’s contact met de WiFi en 3 playstation’s. 
verder gebeurt hier helemaal niks op het netwerk. 
 

Beetje jammer zo het 1e deel van deze reactie…..

Als Sony een ip adres bant dan is er iets gebeurd via dat ip adres wat niet fraai is.

Mogelijk heeft iemand zich misdragen ? vanuit 1 van de 3 playstations ? 

 

https://community.playstation.com/content/pdc/us/en_US/pdc-communities/support/PlayStation-Network-S...

 

Ik wil niet persoonlijk worden hoor en ik wijs ook niet maar ik zou het overwegen om het toch eens na te gaan.

Jef Gijsens
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beetje jammer dat er niks opgelost wordt!

nodig ziggo graag uit om thuis te komen kijken, want ik weet het niet!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jef Gijsens wrote:

Beetje jammer dat er niks opgelost wordt!

nodig ziggo graag uit om thuis te komen kijken, want ik weet het niet!

 

Hiervoor komt Ziggo niet thuis kijken Ziggo hoeft niet de ondersteuning te leveren die je bij Sonny moet halen.

Ik zou toch nog eens contact opnemen met Sonny en er achter proberen te komen waarom de ban er is.

Ziggo levert een ip adres waar jij als klant alles mee doet , Ziggo niks.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Jef Gijsens wrote:

Beetje jammer dat er niks opgelost wordt!

nodig ziggo graag uit om thuis te komen kijken, want ik weet het niet!


Je kunt Ziggo hier niets verwijten volgens mij. Dit is sony die iets banned. Je moet er met hen uit zien te komen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Let op: via de Hotspot van de telefoon zijn er geen problemen.

Ik heb aangenomen dat hier bedoeld is: met een 4G verbinding van de Phone.

Nu weet ik niet hoe vaak het IP van een Phone in het mobiele netwerk wisselt. Nog nooit naar gekeken. Als dit ook pseudo vast is, dan zou je daar ook een ban op kunnen krijgen als de oorzaak daarvan binnen het eigen netwerk zit.

Uitgelicht topic