bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Kan iemand de vraag om de Ziggo App te installeren op Windows PC uitzetten?

Ik krijg steeds de vraag als ik naar de webtv site ga om de App te installeren. (https://www.ziggogo.tv/obo_nl.html)
Ik heb echter ergens gelezen dat de App niet meer ondersteund gaat worden en ook uit de App store van windows gaat aan het eind van dit jaar omdat de App niet echt gebruikt wordt. Het wordt aangeraden om de website te gebruiken als je Ziggo Go wilt gebruiken. en dat doe ik al.

 

15 Reacties 15
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Klik op het rondje van laat dit bericht niet meer zien.

Vervolgens klik je op later.

De melding zal dan niet meer terug keren ?

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dat begrijp ik maar ik wil het ook bij andere gebruikers uitgezet hebben. Als er geen vraag naar is probeer mensen dan niet iets te laten installeren en meld over een paar maanden dat de App niet meer ondersteund wordt. Dat komt nogal dom over vind ik.

 

Het vinkje gebruik ik ook maar op de een of ander manier verdwijnt dat cookie en komt de vraag steeds terug. daarom wil ik graag hebben dat Ziggo er mee ophoudt.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Hmm apart dat het terug keert…

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@bloemen64 heb het op 3 browsers geprobeerd en ik krijg geen pop-up te zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bloemen64 De Windows 10 Ziggo Go app gaat eruit en wordt juist vervangen door deze Ziggo GO Web app die via Chrome en Edge Chromium werkt en een stuk stabieler is dan de Windows 10 Ziggo Go app.

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-stopt-met-het-aanbieden-van-de-ziggo-go-app-voor-window...

Eind 2020 stoppen we met het actief aanbieden van Ziggo GO app voor Windows 10. Maak daarom gebruik van Ziggogo.tv. Kijk jij Ziggo GO het liefst via een laptop of desktop? Probeer dan nu de Ziggo GO Web app.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Be rt welke app je krijgt is niet duidelijk. Dit window heb ik ook op mijn laptop gehad en toen de app laten installeren. Dan heb je een windows10 app op je desktop erbij. Het kan veranderd zijn nu. 

Ik heb het vinkje uitgezet om er niet aan herinnerd te worden op mijn pc. Op mijn laptop gebruik ik de app maar de website werkt net zo goed.

Als het window om de nieuwe Web app gaat dan heb ik niets gezegd natuurlijk.?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@bloemen64,

Het ziet er op je desktop uit als een app, dit klopt, maar het is een sort van WebApp & geen UWP App.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bloemen64 “Dit window heb ik ook op mijn laptop gehad en toen de app laten installeren. Dan heb je een windows10 app op je desktop erbij. “

Ik had de Ziggo Go app al verwijderd en deze web app geïnstalleerd, dan komt hier de Ziggo Go app uit de Microsoft app store er niet bij.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @bloemen64,

Om eerst even de situatie helder te krijgen: Is het probleem dat je de melding op een ander apparaat terug krijgt en dus niet accountgebonden is? En/of krijg je de pop-up, ondanks het vinkje, ook terug op eenzelfde apparaat zonder dat je met Cookies in de weer bent geweest? Zelf heb ik het ook nog niet kunnen reproduceren, maar als jij télkens bij het inloggen deze pop-up krijgt, ga ik het doorzetten uiteraard.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik gebruik de desktop pc al jaren en vorige week kreeg ik ineens deze popup terwijl ik al jaren de website gebruik om de tv en opnames te bekijken. Hij kwam daar voor het eerst. Op mijn laptop is zo'n soortgelijke popup ook geweest. Lang geleden en toen heb ik de App laten instaleren. Nu gebruik ik op de laptop toch nog vaak de website en ook daar komt er af en toe deze of soortgelijke popup. Terwijl de App er al opstaat.

Of dit met cookies te maken heeft weet ik niet. Ik gebruik CCleaner en die kan dat best opruimen.

Waar het mij om gaat is of deze reklame om de App te installeren, zo lees ik het tenminste, terwijl bekend is dat op windows 10 de App verdwijnt.

Er lijkt ook verwarring over de windows App en Web app. De popup heeft het niet over een Web App. Het wil een applicatie installeren.

De popup komt/kwam vanaf de ziggogo.tv website. Staat ook in de begin topic. 

Ik ben ingelogd op de site. Dus niet anoniem

Misschien lees ik te precies. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64 je weet hoop ik dat web app staat voor web applicatie?  Een applicatie draaiend in een webbrowser.

De term app of applicatie is fout of in ieder geval verwarrend in mijn ogen, in die zin er word zover ik weet geen applicatie geinstalleerd eerder een hyperlink naar een afgeslankte browser scherm.

In weze is de "gewone" website die je nu gebruikt al een web applicatie mij ontgaat deels het nut van dit "speciale" venster.

Het verwarrende zit in de termen. Wat @Jonathan-458 al schrijft de windows store app (uwp) is niet dezelfde als deze browser based app.( hoewel beiden ongetwijfeld al op chromium zijn gebaseerd)

Er wordt met deze popup geen reclame gemaakt voor de windows store app. Je moet het meer zien als een favoriete pagina van je webbrowser met een icoon direct op je werkblad, iets wat met windows 3.11 al mogelijk was.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Hallo @Jowi ik begrijp de termen daarom ook dit topic. Kijk eens naar mijn plaatje op de begin pagina en kijk/lees dan wat er wel en niet staat in de tekst.

Er staat geen web App. En er gaat een applicatie geïnstalleerd worden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
bloemen64 wrote:

Hallo @Jowi ik begrijp de termen daarom ook dit topic. Kijk eens naar mijn plaatje op de begin pagina en kijk/lees dan wat er wel en niet staat in de tekst.

Er staat geen web App. En er gaat een applicatie geïnstalleerd worden. 

Het staat er inderdaad ongelukkig geformuleerd helemaal mee eens.

Laten we het hier ophouden.

Misschien lees ik te precies

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah, ik snap 'm @bloemen64 ! Wij hebben ook met de terminologie geworsteld. Officieel heet het een “progressive web app”, maar die volledige term is ook niet echt laagdrempelig. Web app is inderdaad wel een mogelijkheid, zeker nu de Windows 10 app er nog wel is. Ik ga het in ieder geval doorgeven.

bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Alex Ziggo Beschrijven is inderdaad lastig. Nu lezen veel mensen niet wat er op het scherm staat en klikken "niet meer laten zien" of "installeer" dat scheelt?

Uitgelicht topic