heian

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

kan een Ziggo moderator naar nummerweergave kijken in het systeem

Hoi,

We hebben voor mijn moeder een Gigaset A220 duo gekocht. ( L36852-H2411-M101 ).  Door de laatste M101 weten we dat het toestel voor nederland geschikt is.

We hebben deze in Bussum geinstalleerd en de telefoon werkt, kan bellen en gebeld worden.  Alleen de nummerweergave werkt niet. Wanneer ze gebeld wordt door iemand die in haar telefoonlijst staat, verschijnt er alleen: externe oproep.

Ik heb deze telefoon in Weesp geprobeerd op mijn eigen Ziggo aansluiting, daar werkt de nummerweergave goed. (gebeld vanaf mobile telefoon en landline). Naam wordt weergegeven en wanneer niet in de telefoonlijst, dan wordt het bellende nummer weergegeven. Telefoon in Bussum terug geplaatst en er verschijnt weer; externe oproep.

Ziggo aan de lijn gehad en het verhaal  verteld, ook wat ik gelezen had over de  * In de contractadministratie van Ziggo stond "nummerweergave" uitgeschakeld probleem *

De medewerker ging dit controleren en vertelde dat hij dit ging inschakelen. Zou meteen moeten werken. De volgende dag werkte het nog steeds niet. Telefoon staat direct op de phone 1 aansluiting van de Connect box.

Kan iemand bij Ziggo die met dit onderwerp bekend is, dieper in het systeem kijken of daar alles correct is ingegeven?  Klantnummer kan ik in een PM doorgeven.

Bvd,

heian

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vlak voordat we het  nieuwe modem aansloten nog even de nummerweergave gechecked en deze deed het niet.

De telefoon even spanningsloos gemaakt, de nieuwe Connectbox aangesloten, telefoon weer van spanning voorzien en dan maar wachten tot het groene lampje voor telefonie gaat branden. Pak ik mijn mobieltje, bel ik mijn moeder en……. YES!  het werkt!  Nummer en naam worden weergegeven en ook van een onbekende nummer wordt het telefoonnummer weergegeven.

Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht, dit toont aan dat het echt het modem geweest moet zijn. Oude modem is al retour met de post. Bedankt Cecilia en Ziggo voor het meedenken en de genomen acties! Top dat alles weer helemaal werkt!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt Tom,

Omdat dit een vraag voor mijn moeder was, heb ik mijn profiel maar even verandert met haar gegevens. 

Was bang dat ze anders op mijn postcode op onderzoek zouden gaan, terwijl het probleem op mijn moeders adres is. 

Maar bedankt, ik heb het aangepast. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!?

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Gewoon om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt… heb je het modem bv al even herstart nadat je met de Ziggo medewerker gesproken hebt? Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar mss pakt het modem dan de instelling van nummerweergave wel op als de medewerker dit juist ingeschakeld heeft.

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Arnold1310,

Goed idee inderdaad! 

Ik heb net nog even een minuut de spanning eraf gehaald, zowel van het modem als de telefoon.  Maar hij geeft nog steeds de melding externe oproep.

 

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Helaas is het probleem nog aanwezig.

Is er iemand van Ziggo die dit op kan lossen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik verwacht morgen @heian 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @heian . Welkom hier!

Ik heb het abonnement uit je profiel meteen even geopend om te kijken wat er nu toch nog mis gaat. Vreemd genoeg zie ik alles hier gewoon goed staan. Goed dat je de telefoon op een andere locatie getest hebt, zodat je weet dat de telefoon zelf wel in orde is. 

Waar ik benieuwd naar ben; is de telefoon in Bussum direct aangesloten op de Ziggo modem? Dus modem - kabel - telefoon? Zo nee, zou je dit nog even willen testen voor de zekerheid. Ik stuur voor de zekerheid sowieso nog even een kabel toe, om het mee te kunnen testen. 

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Lycke,

 

Vandaag heb ik de nieuwe telefoon en de Connectbox van mijn moeder meegenomen naar iemand in de buurt. De nieuwe telefoon  geeft de nummers goed weer op de Connectbox van die kennis!

Daarna mijn moeders Connectbox bij die kennis aangesloten samen met mijn moeders nieuwe telefoon. Er worden geen nummers weergegeven. (externe oproep)

Als extra test, de telefoon van die kennis op mijn moeders modem aangesloten en het nummer wordt goed weergegeven!

Hierna heb ik mijn moeders Connect box een factory reset laten uitvoeren, ook dit gaf geen

verbetering.  (ja, ik ben elektronicus, wil dus alles proberen om het zelf op te lossen 😉

Alle tests zijn uitgevoerd met de telefoon *direct*  op de Connectbox aangesloten met een kort kabeltje, zonder andere apparatuur.

Het blijkt dus dat de telefoon niet goed samenwerkt met alleen mijn moeders Connectbox.

 

Op het Ziggo forum vond ik nog zo’n uitzonderlijk geval wat hier een beetje op lijkt. Zou je eens naar die oplossing willen kijken van MODERATOR @Marianne Ziggo  ?

https://community.ziggo.nl/bellen-159/daadwerkelijk-voor-ziggo-telefonie-nummerweergave-geschikte-de...

 

Heb jij nog een idee wat ik eventueel zou kunnen proberen?  Mijn moeder is oud,

we willen wel kunnen zien wie er gebeld heeft. (doktor, ziekenhuis e.d.)

 

 

 

 

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @heian, goedemorgen!

Ontzettend top dat je zelf al zoveel hebt uitgesloten! Als nummerweergave wel werkt op 2 andere aansluitingen, dan is de toestel gegarandeerd FSK geschikt. Anders zou je ook geen nummerweergave zien als het toestel is aangesloten op een andere Connectbox. Doordat nummerweergave wel actief staat bij je moeder haar gegevens vermoed ik dat het ergens in de achterliggende systemen niet lekker loopt. Om die reden heb ik nu zojuist nummerweergave laten verwijderen. Schrik niet. Ik voeg deze later uiteraard weer toe. Mogelijk dat dit voor een nieuwe koppeling zorgt, waardoor de nummers wel worden getoond. Ik geef je een seintje als dit is verwerkt. Als jij dan vervolgens het modem van je moeder wilt terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Cecilia,

Bedankt voor je reactie en voor het grondige doornemen van het probleem!  🙂

Het is grappig om te leren dat je je modem mee kan nemen naar een ander huis (in dezelfde gemeente tot dusver), en dan op je eigen nummer gebeld kan worden 😉

Maar ik wacht op het seintje dat de nummerweergave weer aangezet is. Dan geef ik het nog eens een factory reset en dan maar hopen dat het werkt. Dat zou mooi zijn, dan weten we waar het aan gelegen heeft!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @heian 
Er is op dit moment nog een kabel onderweg, waardoor deze op dit moment alle andere handelingen voor telefonie tegenhoudt. Het systeem kan maar één wijziging per keer verwerken. Ik houd het in de gaten en zodra de telefoonkabel is geleverd en ik aan de slag kan, dan geef ik je een seintje! Sorry. Ik had je liever nu al het seintje willen geven.

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia Ziggo 

Het kabeltje is inmiddel ontvangen.

Als het goed is, zou je nu de nummerweergave kunnen resetten.

Laat aub weten wanneer de nummerweergave weer actief is, dan zal ik het modem naar fabrieksinstellingen terug zetten en de telefoon uit en aan zetten.

Eens kijken wat de techniek voor verrassing heeft 😉

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @heian, goedemorgen!

Ik heb zonet het modem van jouw moeder opnieuw laten reprovisionen. Hierdoor wordt de telefoonlijn opnieuw op de switch geregistreerd en bijbehorende opties dus ook. Dit is in de loop van de middag altijd verwerkt. Het beste is dan inderdaad om het modem even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en het telefoontoestel te resetten. 

Mocht dit het probleem niet oplossen, weet dat ik voor de zekerheid nog een e-mail heb gestuurd naar een andere afdeling om de gehele switch te controleren. Zodra ik daar een terugkoppeling op heb ontvangen, dan hoor jij uiteraard ook weer van mij! 

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Cecilia,

 

Zaterdag middag het modem naar de fabrieks-instellingen terug gezet en de telefoon uit en aan gehad. Helaas geen nummerweergve in het scherm, alleen weer de melding:

externe oproep. Hopelijk vindt die andere afdeling nog iets, of is er nog iets dat we kunnen proberen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @heian 

Wat ontzettend jammer dat deze handeling geen resultaat heeft gehad 😞 Ik heb op dit moment nog geen reactie gehad op mijn eerder gestuurde e-mail. Wat we nog zouden kunnen proberen is het omruilen van het modem. Is dat iets wat je zou willen proberen?

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Cecilia,

Mocht die andere afdeling geen rare dingen tegengekomen zijn, laten we dan maar het modem vervangen idd. Dat is bijna nog de enige mogelijkheid. Wel vreemd, normaal hebben die Connect boxen geen probleem met nummerweergave. Hoop dat dat de oplossing blijkt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @heian 
Het nieuwe modem is aangevraagd! Binnen 3-5 werkdagen wordt deze bezorgd bij jouw moeder. Ik hoop ook dat het probleem hiermee direct is opgelost. Houd me vooral op de hoogte! 

heian
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vlak voordat we het  nieuwe modem aansloten nog even de nummerweergave gechecked en deze deed het niet.

De telefoon even spanningsloos gemaakt, de nieuwe Connectbox aangesloten, telefoon weer van spanning voorzien en dan maar wachten tot het groene lampje voor telefonie gaat branden. Pak ik mijn mobieltje, bel ik mijn moeder en……. YES!  het werkt!  Nummer en naam worden weergegeven en ook van een onbekende nummer wordt het telefoonnummer weergegeven.

Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht, dit toont aan dat het echt het modem geweest moet zijn. Oude modem is al retour met de post. Bedankt Cecilia en Ziggo voor het meedenken en de genomen acties! Top dat alles weer helemaal werkt!

Uitgelicht topic