1
Vraag
2
Reacties
MW25

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is mijn tv met CI+ module geschikt voor ziggo?

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, en daarbij kijk ik ook naar de ziggo certificatie, omdat ik hem als 2e digitale tv wil gebruiken, zonder extra media box. Ik heb o.a. gekeken naar het tv-merk Salora, en op hun website heeft vrijwel iedere tv een ziggo certificatie. Vul je het typenummer vervolgens in bij de ziggo CI+ check, dan blijken toch niet alle televisies geschikt. Een voorbeeld is de Salora 24HDB6505.

Ik vind dit vreemd. Kan dit met mijn adres te maken hebben? Ik heb gelezen dat regio's binnen Nederland invloed hebben op wat wel en niet werkt, maar er staat nooit waarom. Als dit van invloed is zou ik graag van iemand horen hoe dit precies werkt zodat ik het begrijp. Want in deze moderne tijden is zoiets eigenlijk bizar natuurlijk.

Als het nou niet hieraan ligt, is het dan veilig om een dergelijke tv te kopen? Is de ziggo check betrouwbaarder dan het ziggo certificaat? Want het is altijd zonde als je nieuwe spullen koopt en het werkt niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
De certificering is inderdaad regio afhankelijk. Ik zou dus even online checken of de TV gecertificeerd is voordat je deze aanschaft.

Groeten, Christiaan

Bekijk in context

9 Reacties 9
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
De certificering is inderdaad regio afhankelijk. Ik zou dus even online checken of de TV gecertificeerd is voordat je deze aanschaft.

Groeten, Christiaan
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
O ja: had even je vraag mbt de oorzaak gemist...
In Nederland liggen feitelijk nog technisch verschillende netwerken. Oud UPC en oud Ziggo werkten nu eenmaal verschillend. Dit is iets wat je van de een op de andere dag samen voegt. Op die manier zijn er her en der nog wel meer verschillen.

Hierdoor kan het zijn dat een bepaalde TV wel een certificering heeft voor delen van het huidige Ziggo netwerk en niet voor andere delen. Hierbij is het de verantwoordelijkheid van de fabrikant om een certificering aan te vragen en de verplichting van Ziggo naar de contentaanbieder ( lees zenders) om te zorgen dat jij als klant de content niet gemakkelijk kan delen met anderen. Dit maakt het hele certificeringsverhaal dan ook meteen redelijk ingewikkeld...

Groeten, Christiaan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Voor zover ik weet zijn Ziggo gecertificeerd TV's overal te gebruiken.
Maar in oud-Ziggo kun je interactieve TV gebruiken en in oud-UPC gebied niet.

Salora TV's zijn voor een groot deel wel gecertificeerd, alleen de Salora 24HDB6505 staat er niet / nog niet bij.
Ziggo zegt van niet, iets naar beneden scrollen voor Is je tv geschikt? : https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje

De fabrikant zegt van wel: CI+ (Ziggo/Telenet gecertificeerd)
https://www.salora.nl/product/salora-24hdb6505
Vraag de winkel of zij Ziggo garanderen, zo niet, of zij de TV weer terugnemen.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Be rt wrote:
Voor zover ik weet zijn Ziggo gecertificeerd TV's overal te gebruiken.
Maar in oud-Ziggo kun je interactieve TV gebruiken en in oud-UPC gebied niet.


Niet helemaal. Er zijn nog 'nieuwe' TV's te krijgen die wel degelijk specifiek gecertificeerd zijn voor oud UPC of oud Ziggo.

Vraag de winkel of zij Ziggo garanderen, zo niet, of zij de TV weer terugnemen.


Ik zou er niet op gokken. Niet gecertificeerd betekent niet dat het niet werkt maar dat Ziggo de werking niet kan garanderen. Het kan hiermee voor komen dat het nu wel werkt maar bij een software update van de TV in de toekomst ineens niet meer. Je TV gaat na een jaar of wat echt niet meer terug genomen worden door de leverancier...

Groeten, Christiaan
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Niet kopen als niet gecertificeerd !!

Maar ja kan er wel als het goed is een externe mediabox op aansluiten ,dan zou ik voor de next gaan , die zapt veel sneller als een tv met module
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Ronihd wrote:
Niet kopen als niet gecertificeerd !!

Maar ja kan er wel als het goed is een externe mediabox op aansluiten ,dan zou ik voor de next gaan , die zapt veel sneller als een tv met module


Beetje afhankelijk van de TV in kwestie maar de mediabox next is inderdaad top. 😛
MW25
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de vele reacties! Het is me duidelijk dat ik vooral af moet gaan op de postcode+model check van ziggo.
Huizinga wrote:
In Nederland liggen feitelijk nog technisch verschillende netwerken. Oud UPC en oud Ziggo werkten nu eenmaal verschillend. Dit is iets wat je van de een op de andere dag samen voegt. Op die manier zijn er her en der nog wel meer verschillen.

Hierdoor kan het zijn dat een bepaalde TV wel een certificering heeft voor delen van het huidige Ziggo netwerk en niet voor andere delen. Hierbij is het de verantwoordelijkheid van de fabrikant om een certificering aan te vragen en de verplichting van Ziggo naar de contentaanbieder ( lees zenders) om te zorgen dat jij als klant de content niet gemakkelijk kan delen met anderen. Dit maakt het hele certificeringsverhaal dan ook meteen redelijk ingewikkeld...


Bedoel je dat het niet iets is dat makkelijk samen te voegen is?
Ik snap het technische verhaal niet helemaal. Data is data, internet werkt toch ook gewoon over de hele wereld? En overeenkomsten over contentaanbod is niet iets waar een tv fabrikant zich zorgen over moet maken, daar heb ik die CI+ kaart voor. Of heeft die tv een speciale chip nodig om dit te faciliteren? Dan bestaat er wellicht geen goedkope alles-in-een chip, waar de fabrikant dan op bezuinigd.

Ronihd wrote:
Niet kopen als niet gecertificeerd !!

Maar ja kan er wel als het goed is een externe mediabox op aansluiten ,dan zou ik voor de next gaan , die zapt veel sneller als een tv met moduleHuizinga schreef:Beetje afhankelijk van de TV in kwestie maar de mediabox next is inderdaad top. 😛


De keuze voor geen mediabox is omdat ik zo min mogelijk gedoe wil (dit argument wordt steeds twijfelachtiger), ook een beetje ruimtegebrek, en verder ook slechte ervaringen met de primaire mediabox in mijn huis, die is vreselijk traag en maakt de hele dag geluid, zelfs als ik geen tv kijk. De bijhorende tv staat er al wel redelijk wat jaren.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MW25 wrote:



De keuze voor geen mediabox is omdat ik zo min mogelijk gedoe wil (dit argument wordt steeds twijfelachtiger), ook een beetje ruimtegebrek, en verder ook slechte ervaringen met de primaire mediabox in mijn huis, die is vreselijk traag en maakt de hele dag geluid, zelfs als ik geen tv kijk. De bijhorende tv staat er al wel redelijk wat jaren.



Deze slechte ervaring verdwijnt als sneeuw voor de zon als je de next in huis krijgt.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/

Ik heb in mijn helpdesk ervaring genoeg klanten aan de foon gehad die een niet gecertificeerde Tv hadden gekocht en die het niet wilde doen.......dus doe het NIET is mijn advies.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Nee, de basis voor jou als eindgebruiker is inderdaad gelijk alleen de systemen op de achtergrond hebben verschillen. Dit zit soms in de hardware maar heel vaak in compatibiliteit van de software. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat veel hardware wel werkt in oud Ziggo gebied en niet in oud UPC of andersom. Verder heb je ook nog te maken met verschillende buitenlandse systemen en servers waar ook mee samen gewerkt moet worden.

Dus; ik snap je reactie maar nee, erg simpel is het niet om die netwerken samen te voegen.

Groeten, Christiaan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic