Michiel j

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Is internet momenteel traag in omgeving Ridderkerk ?

Goede avond.

ik heb pas een nieuwe computer met Windows 8.1 erop.

normaal is me internet snelheid (Ridderkerk) Zo,n Download 240 mbps en upload 60 Mbps

Maar nu sinds vanavond valt me op dat ik maar download 19.5 Mbps haal en Upload 25.6

kan het zijn dat het netwerk overbelast is ?

of wie heeft er ook last van ? Zie foto

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

me snelheid is gelukkig weer goed 🙂

Het lag waarschijnlijk aan het kastje in de muur waar de tv en radio binnen komen.

Daar zaten losse kabels in (schroefjes zaten los om de kabels)

Alles aangedraaid en schoongemaakt .

en gelijk me modum/router weer gereset.

Dus dit topic kan verwijdert worden …   Opgelost

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is er een melding op de storingspagina? https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen

 

Zo nee, 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

be rt.. bedankt voor je reactie.

maar dat gaat me allemaal wat boven de pet (inologgen op je modum enzo) sorry

Ik vermoed eigenlijk dat het probleem bij ziggo ligt.

Aan me computer en instellingen is niets verandert …

denk eerder dat de modum een verkeerde update heeft gehad (van ziggo)

of ze schroeven de snelheid terug in het weekend.

hopelijk lost het probleem vanzelf op ?

anders zou ik eens moeten gaan vragen aan ziggo voor een nieuwe modum..

wand deze is al oud.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Michiel j wrote:

be rt.. bedankt voor je reactie.

maar dat gaat me allemaal wat boven de pet (inologgen op je modum enzo) sorry

Ik vermoed eigenlijk dat het probleem bij ziggo ligt.

Aan me computer en instellingen is niets verandert …

denk eerder dat de modum een verkeerde update heeft gehad (van ziggo)

of ze schroeven de snelheid terug in het weekend.

hopelijk lost het probleem vanzelf op ?

anders zou ik eens moeten gaan vragen aan ziggo voor een nieuwe modum..

wand deze is al oud.

 

snelheid terug schroeven in het weekend doen ze niet de snelheid op je abonnement zou je altijd moeten kunnen halen

wel zou het kunnen dat door drukte te weinig capaciteit is als dat zo is dan zou een moderator dat kunnen onderzoeken 

Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

me snelheid is gelukkig weer goed 🙂

Het lag waarschijnlijk aan het kastje in de muur waar de tv en radio binnen komen.

Daar zaten losse kabels in (schroefjes zaten los om de kabels)

Alles aangedraaid en schoongemaakt .

en gelijk me modum/router weer gereset.

Dus dit topic kan verwijdert worden …   Opgelost

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Michiel j wrote:

me snelheid is gelukkig weer goed 🙂

Het lag waarschijnlijk aan het kastje in de muur waar de tv en radio binnen komen.

Daar zaten losse kabels in (schroefjes zaten los om de kabels)

Alles aangedraaid en schoongemaakt .

en gelijk me modum/router weer gereset.

Dus dit topic kan verwijdert worden …   Opgelost

 

het aop (abonnee overname punt) mag je niet zelf aan sleutelen daar moet een monteur van ziggo voor komen 

als de kabels los zaten in idd voor storingen zorgen

Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ooo oke dan doe ik dat maar niet meer  (mijn oprechte excuses)

Dan beter dit topic verwijderen ! kan ik dat zelf ?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Michiel j wrote:

ooo oke dan doe ik dat maar niet meer  (mijn oprechte excuses)

Dan beter dit topic verwijderen ! kan ik dat zelf ?

het topic kan je zelf niet verwijderen

wel kun je zelf een reactie aanpassen wel kan het aanpassen  alleen als de reactie niet ouder is dan 3 uur 

een moderator kan je reactie en of topic verwijderen moderators komen eens in de paar dagen langs alle actieve topics

Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke dankje.  

Dan hoop ik dat het  topic snel verwijdert Word ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Michiel j wrote:

ooo oke dan doe ik dat maar niet meer  (mijn oprechte excuses)

Dan beter dit topic verwijderen ! kan ik dat zelf ?

Vanwege het Coronavirus mogen er nu zomaar geen monteurs komen, alleen bij vrijwel volledige uitval van internet.

Als je het nu zelf zo op kan lossen is Ziggo daar ook blij mee, merk ik aan de reacties in vergelijkbare situaties.

Dus tot de tijd dat de monteurs weer volop de weg op mogen, ik vermoed volgend jaar woensdagmiddag, mag men voorzichtig zelf proberen.

In ieder geval succes gewenst verder.

 

Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Be rt …..  Oke dat is dan fijn om te horen 🙂

Waren eigenlijk alleen een paar schroefjes die flink los zaten.. aangedraaid

tot nu toe nog steeds snel inernet.

het zou vast wel veel sneller kunnen ? Maar dan moet ik eens gaan informeren naar een nieuwe modum.

deze is nog uit de Upc tijd.

Maar ik ben tevreden zo.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe snel is je internet nu met welk abonnement?

Ziggo kan je in ieder geval een nieuw modem sturen met een nieuwe splitter en kabels.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een nieuw modem met splitter en kabels in huis wilt hebben.
Het chatscherm (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf aan de rechterkant op onderstaande pagina.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat het nog goed kan werken met deze aansluiting is bijna een bewijs dat je binnenkomende signaal erg goed is.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Michiel j . Welkom hier!

Kijk je bent al een heel stuk opgeschoten zie ik. De snelheden die je nu haalt zijn nog steeds goed? 

Dat is natuurlijk heel fijn, maar je aansluitingen zijn wel echt gigantisch verouderd en zouden op den duur (eigenlijk zo snel mogelijk) wel vervangen moeten worden. Als het nu echt goed is, kunnen we daar nog wel even mee wachten. Maar ervaar je toch toch problemen, hoor ik het wel graag, zodat we een monteur kunnen inplannen :-). 

Michiel j
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Lycke ziggo  ...bedankt voor uw reactie ?

De snelheden zijn nog steeds redelijk goed.

Beter als ooit?

Het zal met een nieuwe aansluiting en nieuwe modum nog wel vele malen sneller kunnen. 

Maar voorlopig ben ik tevreden. 

Ik hou de situatie in de gaten.

Groet ?

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Volgens mij is jouw AOP ook zwaar verouderd. Ik zou maar eens om een nieuwe vragen 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl Lycke van Ziggo heeft al voorgesteld om een gratis monteur te sturen.

Uitgelicht topic