hanh wrote:
We gaan deze diskussie niet herhalen.
Alleen nog dit.
Het antwoord van de moderator behoeft iets nuancering. Klanten kochten het installatiepakket en daar zat een smartcard van Irdeto bij. De vergoeding die de klant betaalde was voor de installatie, niet voor het kopen van de kaart.
Deze reactie doet in principe niets af aan mijn antwoord. Het gaat er namelijk niet om of er wel of niet een vergoeding voor de kaart betaald is. Het gaat er om dat het een product is waarop je geen garantie hebt.
Ik merk een grote onvrede (of misschien onbegrip) over dit. En persoonlijk verbaast dit me wat. In mijn ogen is het heel logisch dat spullen die niet in bruikleen in het abonnement zitten, niet vervangen worden door ons. Dat er een garantie wordt gegeven op de spullen en wanneer deze garantie vervalt, er door ons geen vervangend product wordt gestuurd.
Wel begrijp ik de onvrede dat er nu ook geen mogelijkheid meer is om zelf een nieuwe kaart aan te schaffen. Dit is echter "gewoon" de nieuwe vorm van abonnementen bij ons. En ja, omdat er nu klanten zijn die nog proviteren/gebruik maken van de oude vorm, is dat natuurlijk wrang. Maar laten we ook eerlijk zijn; als we de oude wijze eeuwig blijven handhaven, wordt er nooit iets rechtgetrokken. Dan zouden klanten van "vroeger" dus ook altijd blijven profiteren.
Hoe dan ook; we kunnen het er heel lang over hebben. Maar het is zoals het is. Gelukkig heeft
sjoerdVanD inmiddels ontdekt toch nog een kaart te hebben. Ironisch genoeg dus de kaart die wel in het abonnement zit ;-). En voor de duidelijkheid; op die kaart zit dus wel je abonnement lang garantie :-).