Z_helpinfo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP adres gemarkeerd als spam?

Beste mensen,

Sinds gisteren staat mijn IP adres gemarkeerd als spam bij Spamhaus, de grootste spamfilter ter wereld, ik kan vanaf dat moment geen gebruik maken op een normale wijize van mijn internet, bij Facebook word ik geblokkeerd Marktplaats heeft een blokkade op mijn IP gezet dit komt allemaal vanuit Spamhaus, ik heb letterlijk niets gedaan is het mogelijk om een nieuw IP adres te krijgen?

Informatie komt vanuit:
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3a82.75.108.52&run=toolpage
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Hier ziet het er zo uit en ik heb geen blokkades op de door je genoemde sites.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Zorc

Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes
Als ik je IP bij Spamhaus zelf controleer dan sta je alleen (heel normaal) op hun PBL list. Die lijst wordt niet gebruikt om je op webpagina's te blokkeren....



Help! My IP address is on the PBL! What should I do?
Nothing, in most cases. Read through this FAQ for further explanations.

The first thing to know is: THE PBL IS NOT A BLACKLIST. You are not listed for spamming or for anything you have done. The PBL is simply a list of all of the world's dynamic IP space, i.e: IP ranges normally assigned by ISPs to broadband customers routers/modems (DSL, DHCP, PPP, cable, dialup). It is perfectly normal for these IP addresses to be listed on the PBL. In fact all dynamic IP addresses in the world should be on the PBL. Even static IPs which do not send mail should be listed in the PBL.

PBL listings do not prevent you sending email unless your email program is not authenticating properly when it connects to your ISP or to your company's mail server. This can happen if you have changed something in your email program's settings, forgotten to turn on 'SMTP Authentication' or if you have switched 'SMTP Authentication' off by mistake.

If you are using a normal email program such as Outlook, Entourage, Thunderbird or Apple Mail and you are being blocked by a Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that YOU NEED TO TURN ON 'SMTP AUTHENTICATION' in your email program's account settings. That will immediately solve the problem for you. See: How do I turn on SMTP Authentication?
Z_helpinfo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zorc wrote:
Als ik je IP bij Spamhaus zelf controleer dan sta je alleen (heel normaal) op hun PBL list. Die lijst wordt niet gebruikt om je op webpagina's te blokkeren....



Help! My IP address is on the PBL! What should I do?
Nothing, in most cases. Read through this FAQ for further explanations.

The first thing to know is: THE PBL IS NOT A BLACKLIST. You are not listed for spamming or for anything you have done. The PBL is simply a list of all of the world's dynamic IP space, i.e: IP ranges normally assigned by ISPs to broadband customers routers/modems (DSL, DHCP, PPP, cable, dialup). It is perfectly normal for these IP addresses to be listed on the PBL. In fact all dynamic IP addresses in the world should be on the PBL. Even static IPs which do not send mail should be listed in the PBL.

PBL listings do not prevent you sending email unless your email program is not authenticating properly when it connects to your ISP or to your company's mail server. This can happen if you have changed something in your email program's settings, forgotten to turn on 'SMTP Authentication' or if you have switched 'SMTP Authentication' off by mistake.

If you are using a normal email program such as Outlook, Entourage, Thunderbird or Apple Mail and you are being blocked by a Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that YOU NEED TO TURN ON 'SMTP AUTHENTICATION' in your email program's account settings. That will immediately solve the problem for you. See: How do I turn on SMTP Authentication?

Oke, maar goed ik sta wel geblokkeerd bij Instagram, & Marktplaats
Zorc

Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes
Krijg je daar dan een melding van op hun pagina ofzo?
Z_helpinfo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zorc wrote:
Krijg je daar dan een melding van op hun pagina ofzo?

Ja, ik kan geen fotos liken op instagram, krijg dan een blokkade melding met mijn 4G kan dat wel, en ik kan marktplaats.nl niet bereiken die geeft aan dat mijn ip in de spamfilter staat.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hi Ziggohelpinfo , van harte welkom!

Ik kan mij voorstellen dat het bijzonder frustrerend is wanneer je ineens op een hoop pagina's geen toegang meer kunt krijgen! Je bent zelf al op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken hiervoor, maar het lijkt erop dat deze nog niet boven water is gekomen. Ik help je dan ook graag verder!

Zorc heeft in ieder geval kunnen helpen om een IP-blokkade uit te sluiten. Om het probleem wat duidelijker in kaart te krijgen en de oorzaak hiervoor te achterhalen wil ik je vragen om het onderstaande uit te proberen.


  • Probeer eens een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome of Internet Explorer 11.
  • Controleer op meerdere apparaten of je hetzelfde daarop ervaart, bijvoorbeeld op een laptop of tablet.

Hoe gaat het dan?
Z_helpinfo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo wrote:
Hi Ziggohelpinfo , van harte welkom!

Ik kan mij voorstellen dat het bijzonder frustrerend is wanneer je ineens op een hoop pagina's geen toegang meer kunt krijgen! Je bent zelf al op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken hiervoor, maar het lijkt erop dat deze nog niet boven water is gekomen. Ik help je dan ook graag verder!

Zorc heeft in ieder geval kunnen helpen om een IP-blokkade uit te sluiten. Om het probleem wat duidelijker in kaart te krijgen en de oorzaak hiervoor te achterhalen wil ik je vragen om het onderstaande uit te proberen.


  • Probeer eens een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome of Internet Explorer 11.
  • Controleer op meerdere apparaten of je hetzelfde daarop ervaart, bijvoorbeeld op een laptop of tablet.
Hoe gaat het dan?

Al geprobeerd, op alle apparaten in het netwerk andere browser geprobeerd zodra ik marktplaats bezoek met mijn telefoon die via WiFi is verbonden dan werkt die niet via 4g werkt het wel, ik zou graag een nieuwe modem willen want dan krijg ik een andere ip
Zorc

Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes
Voor een nieuw IP heb je niet perse een nieuw modem nodig.

Maar ik heb zo nog mijn twijfels of het echt wel om een IP blok gaat. Het is mij in elk geval niet helemaal duidelijk wat er nu precies aan de hand is.

Hoe geeft marktplaats aan dat je IP in een spamfilter staat? Heb je een schermafbeelding?
Het is namelijk niet logisch dat ze het een spamfilter noemen..... :-]
Normaal gesproken blokkeren ze bij marktplaats ook gewoon de accounts, niet op basis van IP, dat heeft relatief weinig zin namelijk..... (zeker niet nu steeds meer mensen een ipv4 IP delen, bijvoorbeeld ivm NAT voor DS-LITE van Ziggo)
Kan je wel pingen naar marktplaats.nl?

En wat krijg je dan precies voor blokkade melding op instagram?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Hier ziet het er zo uit en ik heb geen blokkades op de door je genoemde sites.

Uitgelicht topic