Roboskoop

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg

Internet valt regematig weg. Vooral ‘savond valt dit op wanneer we film kijken via netflix. Ander internetverkeer valt ook weg.

we horen hetzelfde via buren in onze buurt. Dit is sinds enkele weken zo

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Roboskoop
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijgaande de log en foto van splitter bij binnenkomst

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je de Upstream Channel ook hier plaatsen? @Roboskoop 

Roboskoop
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijgaande de upstream

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De TC7210 is een zeer stabiel modem in vergelijking met andere en je signaal ziet er op zich goed uit, er lijkt iets anders storing te veroorzaken.

In dit geval is de eerste stap de SQ601 splitter vervangen door een nieuwe splitter met een nieuwe korte kabel naar het modem.
Ziggo kan je die gratis toesturen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een nieuwe splitter en kabel in huis wilt hebben, vertel de chat dat je nu een SQ601 splitter hebt.
Het chatscherm (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf aan de rechterkant op onderstaande pagina.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Ik vermoed dat de oorzaak de vervanging van de EuroDOCSIS 3.0 CMTS door een Arris Cadant DOCSIS 3.1 CMTS is waardoor er opeens problemen zijn met timing (SYNC meldingen), ranging en MDD timeouts terwijl er qua signaalwaarden (sterkte en SMR) geen aanduidingen zijn dat er iets aan de hand is.

Roboskoop
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt B ert. Ik krijg een kabel en splitter opgestuurd en hoop dat dit de stabiliteit zal verbeteren.

Roboskoop
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ArChie.DVB ik begrijp niet goed wat je bedoelt met deze vervanging. Is dat iets dat in mijn modem aanwezig is en ik anders moet instellen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Roboskoop Uitleg CMTS, daar kun je zelf niets aan doen, de communicatiestoornis komt meestal doordat er, ergens in de aansluitingen, geen goede verbinding is tussen modem en CMTS.

Cable modem termination system (Wikipedia)

Een CMTS verpakt IP-pakketten in een MPEG datastroom en die datastroom wordt vervolgens via QAM modulatie verzonden over een kabelnetwerk. Data vanaf een DOCSIS modem naar CMTS legt de omgekeerde weg af: het IP verkeer wordt uit de ontvangen datastroom gehaald en uitgekleed tot IP-pakketten.
Andere basis-functies van een CMTS zijn onder andere encryptie om te voorkomen dat verkeer door derden wordt afgeluisterd of zelfs gewijzigd. Ook verzorgt de CMTS de betrouwbaarheid en kwaliteit van het dataverkeer via QOS of Quality of Service parameters: op deze manier kan verkeer vanaf bepaalde modems voorrang worden gegeven boven ander verkeer.
Ook belangrijk is het beheer van de modems: opstartende modems zoeken naar het downstream signaal van een CMTS en maken vervolgens verbinding ermee. Daarna wordt via DHCP en TFTP een (meestal privé) IP-adres en een configuratiebestand naar het modem gestuurd. De CMTS zorgt ervoor dat dit boot-proces correct verloopt en zorgt er verder voor dat de RF-verbinding tussen modem en CMTS stabiel blijft

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cable_modem_termination_system

Roboskoop
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedankt voor je uitleg Bert

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Roboskoop en welkom op de Community,

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend vervelend is wanneer je internetverbinding regelmatig wegvalt! Ook bij jou horen onze diensten natuurlijk gewoon fatsoenlijk te werken.
Ik heb even een blik geworpen op de verbinding tussen je modem en ons netwerk. Het valt mij op dat met name het upstream signaal op je modem verstoord wordt. De oorzaak voor de verstoring op het signaal kan zowel binnenshuis als buitenshuis zitten. Het is in ieder geval van belang dat we eerst mogelijke verstoringen vanuit de binnenhuisinstallatie uitsluiten.

Zo te lezen heb je gisteren contact gehad met een collega van me en is er een nieuwe splitter en coaxkabel naar jou onderweg. Kun je laten weten wat je bevindingen zijn nadat je de huidige splitter vervangen hebt?

Uitgelicht topic