Louisa99

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google Home i.c.m. iOS "Er is iets misgegaan"

Google mini
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Louisa99 Kraaane Bobbruin Michelkok ReneA - Ik zag in een aantal verschillende topics dezelfde foutmelding voorbij komen met verschillende apparaten die via Google Home geïnstalleerd worden vanaf een Apple (iOS) apparaat. Deze heb ik samengevoegd tot dit topic.

Na wat zoeken op internet vind ik ook bij andere providers dezelfde klachten en ik lees ook dat mensen van Google hebben bevestigd dat er problemen zijn met Google Home i.c.m. iOS. De installatie van jullie apparaten moet dus wel lukken met behulp van een Android apparaat, of zodra deze problemen door Google/Apple zijn opgelost.

Ik zoek nog even verder naar een officieel bericht van Google/Apple waar hopelijk ook de status van dit probleem te volgen is. *onvindbaar...*

Edit 13:30: de laatste berichten lijken positief, de installatie is bij sommigen inmiddels gelukt met hun iOS apparaat. Lukt het bij jullie nu ook?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Louisa99
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag Google mini instellen heb ziggo gebeld en alles al geprobeerd krijg steeds deze meldingg
Kraaane

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag, ik wil mijn Google chromecast instellen maar hij wit niet verbinden, hij geeft 2 dingen aan die ik moet doen.. 1: ap isolatie uitzetten en 2: upnp aanzetten, hoe doe ik dat?
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hallo Louisa99,

Een Google Home Mini is erg leuk en handig. Zelf gebruik ik hem om de lichten in de woning aan en uit te zetten, de televisie uit te doen en zelfs om muziek te luisteren. Zo zien gaat het niet lekker met het verbinden van de Google Home Mini. Ik probeer je zo goed mogelijk te helpen.

1. Resetten
Heb je de Home Mini al eerder gebruikt? Reset deze dan eerst, dat doe je als volgt;

  • Houd de knop voor terugzetten op de fabrieksinstellingen onder de voedingskabel op de onderkant van de Mini ongeveer vijftien seconden ingedrukt. Zoek naar een stip op de basis. Je hoort een bevestiging van de Assistent dat de Mini wordt gereset. (Zie ook https://support.google.com/googlehome/answer/7073477?hl=nl voor deze informatie)
Opmerking: Je kunt je stem of de Google Home-app niet gebruiken om de Google Home terug te zetten op de fabrieksinstellingen.

Resetten gelukt? Dan kun je door met de volgende stap.

2. Google Home-app
Je hebt de Google Home-app op je mobiele telefoon staan. Deze uitleg sla ik over :blush:

3. Verbinding maken

  • Zorg dat de Google Home Mini is aangesloten op de stroom
  • Verbind je mobiele telefoon met je wifi
  • Open de Google Home-app op je telefoon
  • Volg de stappen in het scherm.
Zie je geen vervolgstappen in de app? Tik dan op het startscherm van de Google Home-app op Toevoegen > Apparaat instellen > Nieuwe apparaten instellen. En volg de resterende stappen in het scherm. (Op https://support.google.com/googlehome/answer/7029485?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl staat staat dezelfde informatie)

Loop je ergens op vast? Laat het weten!
Louisa99
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de stappen gezet maar krijg weer de melding miss is een kleine wijziging in de WiFi instelling vereist
Bobbruin

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond!

Ik wil mijn nieuwe soundbar(harman kardon - Enchant 800) verbinden met de wifi maar krijg de volgende foutmelding (zie foto's).

Het aansluiten op de Wifi moet via Google Home.

Alles gaat goed tot de laatste stap, de soundbar verbind met de wifi maar niet met de telefoon waardoor de wifi na een paar minuten weer wegvalt.

Iemand tips??

Michelkok

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier ook zelfde probleem, grrrrr.

Google home mini al reset gegeven, modem van stroom gehaald, maar blijft op dezelfde melding komen.

Google home mini krijgt wel ip adres.

Upnp staat ingeschakeld.

Client isolation niets van kunnen vinden in de router.

Ziggo?????
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hier is een bericht van Folkert Ziggo over dit probleem:
https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/hulp-met-google-home-mini-installeren-41673?postid=417754

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
ReneA

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg ook steeds deze melding. Telefonisch contact gezocht met Ziggo. Wisten niet eens wat een Google Home Mini was. Schiet dus niet op.
Weet er al iemand een oplossing??
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
AP-isolatie staat standaard uit op onze modems (behalve op het gast-netwerk), in sommige modems is het niet eens een optie meer.

UPnP (of Multicast) kun je wel zelf aan of uitzetten, log hiervoor in op je modem en kijk onder...
Connectbox: Geavanceerd - UPnP
Technicolor: Geavanceerd - Advanced - Options (ook Multicast!)
Cisco: Geavanceerd - Administration - Management
Ubee: Geavanceerd - Gateway - Options (ook Multicast!)

Zoals jullie lezen werkt het bij mijn collega Folkert thuis ook perfect (i.c.m. een Ziggo Connectbox), dus het moet kunnen!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Louisa99 Kraaane Bobbruin Michelkok ReneA - Ik zag in een aantal verschillende topics dezelfde foutmelding voorbij komen met verschillende apparaten die via Google Home geïnstalleerd worden vanaf een Apple (iOS) apparaat. Deze heb ik samengevoegd tot dit topic.

Na wat zoeken op internet vind ik ook bij andere providers dezelfde klachten en ik lees ook dat mensen van Google hebben bevestigd dat er problemen zijn met Google Home i.c.m. iOS. De installatie van jullie apparaten moet dus wel lukken met behulp van een Android apparaat, of zodra deze problemen door Google/Apple zijn opgelost.

Ik zoek nog even verder naar een officieel bericht van Google/Apple waar hopelijk ook de status van dit probleem te volgen is. *onvindbaar...*

Edit 13:30: de laatste berichten lijken positief, de installatie is bij sommigen inmiddels gelukt met hun iOS apparaat. Lukt het bij jullie nu ook?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zo te zien zijn deze problemen opgelost.

Uitgelicht topic