gertkatoen

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

glasvezel - wat moet ik nou?

Ik krijg een glasvezel aansluiting aangelegd door KPN.

97% glasvezel en de laatste 3% mijn eigen koax kabel.

Dus binnens huis veranderd er niets voor mij?..klopt dat? 
De KPN functionaris zei: “ om glasvezel verbinding te hebben moet ik KPN nemen met ook andere netwerk kabels” klopt dat of is dat onzin?

De ham vraag: hoeveel gaat mijn nieuwe glasvezel abonnement bij bij Ziggo kosten?

is die laatste 3% coax kabel dan geen probleem?

dank voor het beantwoorden van de vele vragen.

Gert Katoen

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee je moet helemaal niks. Die aansluiting heeft absoluut niks met Ziggo te maken!!

Als je tevreden bent met je Ziggo abonnement veranderd er niks, en hoef je niks te veranderen.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ziggo gaat niet leveren via die glasvezelaansluiting. In hoeverre uw huidige binnenshuisbekabeling bruikbaar is als u een abonnement met een glasvezelprovider afsluit weet ik niet.

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Ziggo gaat niet leveren via die glasvezelaansluiting. In hoeverre uw huidige binnenshuisbekabeling bruikbaar is als u een abonnement met een glasvezelprovider afsluit weet ik niet.

Ik las nu juist dat ze WEL leveren voor 97% en de laatste 3% binnen gewoon het bestaande coax…. dus KON levert de glasvezel tot in de kamer en dan doe ik hier dus niets mee want Ziggo levert het niet?

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Glasveze

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@gertkatoen

KPN levert dan het laatste stukje via DSL/Koper dat gebeurt bij vvdsl. Dat heeft niks met de coax aop van een kabel provider te maken.

Als het om FttH(Fibre to the Home) Gpon gaat heb je binnen UTP netwerkkabel nodig zowel voor internet als voor TV.

Komt de aansluiting in de kamer, niet de meterkast?

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik lees op Ziggo toch echt dat het laatste stukje na glasfiber 3% via coax gaat . Zo staat het er

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
gertkatoen wrote:

Ik lees op Ziggo toch echt dat het laatste stukje na glasfiber 3% via coax gaat . Zo staat het er

Dat klopt allemaal, maar Ziggo heeft een eigen netwerk en levert niet via het netwerk van KPN.

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo levert alleen via zijn eigen netwerk.

En dat komt via coax je huis binnen .

 

Wat de KPN doet staat daar los van.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
gertkatoen wrote:

Ik lees op Ziggo toch echt dat het laatste stukje na glasfiber 3% via coax gaat . Zo staat het er

Nu verwar je zaken glasvezel van KPN NetwerkNL heeft niks met HFC(Hybrid Fibre Coax) van Ziggo te maken.

 

Dus of de vertegenwoordiger heeft je verkeerd voorgelicht omdat deze er zelf geen verstand van heeft, of je hebt het zelf verkeerd begrepen. Je kan de glasvezel aansluiting naar binnen laten leggen, dat zal je niks kosten, een abonnement hoef je daarvoor niet af te sluiten.

 

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

KPN doet al het glasvezel buitenwerk, dat is bekend. Op Ziggo las ik dat ik binnen verder op 3% coax kabel verder kan gaan met abonnementen Ziggo en dan toch het voordeel heb van een snelle glasvezel verbinding. Of moet ik een KPN abonnement nemen met andere binnen kabels om optimaal snel glasvezel te hebben??

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Lees dit eens. Misschien wordt het dan duidelijk.

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, de goede info, bedankt

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
gertkatoen wrote:

Ja, de goede info, bedankt

Alleen doet KPN dat buiten werk niet voor Ziggo zover ik weet en de info op die site is verouderd, met vvdsl is 200/20 mogelijk.

Het aanleggen van glasvezelnetwerken voor Ziggo of KPN wordt door onderaannemers uit gevoerd. Als bij jouw thuis iemand van KPN is geweest, heeft dat bij mijn weten niks met het Ziggo netwerk te maken.

KPN kan jouw via glasvezel tot  1Gb Internet snelheid leveren, Ziggo kan dit ook als het net werk geschikt is gemaakt. Grootste voordeel op dit moment is dat je via glasvezel van bijvoorbeeld KPN synchrone snelheden krijgt wat voor iemand die veel upload van belang is. Via coax Docsis 3.1 zijn nog geen synchrone snelheden mogelijk.

Eerlijkheidshalve KPN levert via glasvezel tot 500 MB upload bij 1 GB download. Ziggo blijft momenteel op 50 Mb upload steken bij  1Gb download.

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, iemand van KPN kwam vandaag kijken waar de glasvezel kabel binnen moet komen en heeft aantekeningen gemaakt. 
als die glasvezel kabel dan tot binnen is doorgetrokken dan kan ik mijn oude coax kabels gewoon gebruiken voor mijn Ziggo abonnement en mijn tv’s er op aansluiten.

Of moet ik zo als die KPN man zei andere kabels gebruiken met ALLEEN een KPN abonnement 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee je moet helemaal niks. Die aansluiting heeft absoluut niks met Ziggo te maken!!

Als je tevreden bent met je Ziggo abonnement veranderd er niks, en hoef je niks te veranderen.

 

gertkatoen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedbedankt , dan gaan we over tot de orde van de dag.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
gertkatoen wrote:

KPN doet al het glasvezel buitenwerk, dat is bekend. Op Ziggo las ik dat ik binnen verder op 3% coax kabel verder kan gaan met abonnementen Ziggo en dan toch het voordeel heb van een snelle glasvezel verbinding. Of moet ik een KPN abonnement nemen met andere binnen kabels om optimaal snel glasvezel te hebben??

 

Kijken noemen ze schouwen. KPN gaat daarna graven en de glasvezelkabel in de woning aansluiten (vaak in de meterkast). 

 

Daarom heb ik thuis alles dubbel uitgevoerd (zowel COAX als UTP van de meterkast naar woonkamer, slaapkamer, kantoor, etc.)

 

KPN: Glasvezel of koper aansluiting en naar de ruimten met UTP

Ziggo: COAX aansluiting en met COAX en/of UTP naar de ruimten (tv, mediabox COAX, netwerk UTP).

 

 

Uitgelicht topic