HugoT

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gewijzigd abonnement en mediabox niet verwerkt

Afgelopen donderdag heb ik mijn abonnement omgezet naar de Mediabox Next. Vrijdag heb ik alle apparatuur ontvangen en vandaag geïnstalleerd. Nu geeft de Mediabox de melding CS1010. Telefonisch heb ik begrepen dat dit komt omdat mijn contract nog niet verwerkt is, in het systeem een zogenaamde status 2. Dat kon zomaar nog eens 24 uur gaan duren, maar ik vraag me oprecht af of dit bij jullie echt geen zetje kan krijgen in het systeem. Als ik overigens de bestelling oproep dan is daar ook zichtbaar dat de apparatuur niet geleverd zou zijn, daar denken ik en Post.NL toch anders over. Mijn kinderen worden wat onrustig bij de gedachte dat ze de Lego finale vanavond missen, dus als iemand nog wat kan doen zodat ik vanavond de Mediabox kan gebruiken graag.

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator weg, zij kunnen één en ander in bepaalde gevallen sneller door het systeem drukken.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, nu iets sneller, maar of dat vandaag nog lukt?

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt! Gegevens staan in mijn profiel, fingers crossed dat de Ziggo moderators iets kunnen betekenen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HugoT Mocht het vandaag niet lukken?

Heeft je TV een DVB-C tuner aan boord?
Dan kun je de TV op de volgende manier instellen om de vrije zenders te ontvangen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen#/

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat heeft de tv, dus if all else fails heb ik inderdaad nog een nood verband. Dank voor de tip!

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Topic kan gesloten worden, het systeem is in de lucht en het wachten is alleen nog op het hele zenderpakket. Maar dat zou met 15 minuten gepiept moeten zijn. En dank voor degene die op de juiste knop gedrukt heeft! 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9654Likes

Hi @HugoT , welkom op de Ziggo Community   @Be rt heeft mij gevraagd om even naar je vraag te kijken. Ik zie dat hij in elk geval al een belangrijke tip heeft gekeken zodat jullie sowieso vanavond de Lego finale kunnen kijken 

 

Wanneer ik je gegevens erbij pak zie ik inderdaad dat de activatie van je Mediabox Next nog niet was doorgelopen. Ik heb net geprobeerd dit het spreekwoordelijke zetje te geven. Kun je eens kijken of de installatie nu wel doorloopt? Haal de mediabox voor de zekerheid eerst nog even een keer kort van de stroom zodat die vanaf het begin af aan begint met de installatie. Laat maar weten of het lukt! 

 

EDIT: onze berichten hebben elkaar gekruist zie ik. Top dat het is opgelost!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Veel kijkplezier gewenst @HugoT 

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Te vroeg gejuicht, ik heb ook een 2e Next box en je raad het al….. CS1010! @Anne B Ziggo zou je nog een keer kunnen kijken?

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook de zenders zijn nog niet compleet op de 1e box, maar nog 5 minuten van het voorgeschreven kwartier te gaan.

 

Update: Zenders compleet!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HugoT Oeff, maar toch gelukt, Anne B Ziggo is verder vrij dit weekend, laat morgen hier weten of de 2e wel of niet actief is?

En kijk morgen ook even in Mijn Ziggo of de beide Nexten erin staan, er gaat meestal 24 uur overheen voor ze in Mijn Ziggo te zien zijn.

Mocht de 2e het morgen niet doen, dan kan morgen een andere moderator nog even meekijken.

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank @Be rt ! Ik wacht even 24 uur en dan zien we weer verder.

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Box 2 is nu ook in de lucht, dus lijkt dat het nu goed gaat. In MijnZiggo zie ik ze nog niet allebei, maar dat zal wel goed komen. Hopelijk wordt dan mijn abonnement nu ook goed verwerkt, dan lopen de orders voor boosters en internet punten via het stopcontact ook weer door. Die staan nog on hold.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, dat is één opgelost.
Laat morgen even weten hoe de stand van zaken is.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Heb ik gemist dat je een 2e Next kan bestellen of is dit een zakelijk abo?

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Arnold1310, is gewoon een normaal abonnement. Heb net zo lang gewacht tot ik ook een extra Next box kon bestellen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HugoT Kreeg je daar een uitnodiging voor of kon je via de website bestellen?

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ok ik wist niet dat het nu mogelijk was @HugoT .

HugoT
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Be rt en @Arnold1310, geen uitnodiging ontvangen. Toen de Next net uit was had ik ook al geïnformeerd, toen kon het niet. Omdat de Horizon box gammel werd dacht ik…. kom ik bel weer eens met 2 Next boxen als resultaat!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HugoT Had je een Mediabox XL en een extra Mediabox XL?

Uitgelicht topic