Injetta

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Geen internetverbinding via nieuwe Connectbox bij pakketwijziging

Overgestapt van mediabox xl naar mediabox next. TV abonnement is hetzelfde gebleven. Gestopt met bellen. Ingangsdatum 16 november (gisteren dus).

Spullen thuis gekregen: modem (connectbox) met splitter en kabel, next box met kabels.

Eerst dus het modem aangesloten volgens instructies. Nl. Splitter, kabel in out 1 en kabel tv in out 2. Vervolgens in modem en aangezet.

Resultaat: onderste groen lampje blijft branden, wifi lampje brandt groen en de twee pijltjes (voor internetconnectie) blijven knipperen. En dus geen internet. De next installeren heeft geen zin zolang het modem geen connectie heeft met internet. En… de mediabox xl heeft ook geen internet meer. Er brandt overigens geen rood lampje, maar… toch géén internet. Niet met wifi en niet met kabel. Overigens wel tv met prachtig beeld.

tot nu toe gedaan:

  1. Eerst wachten. Na ruim 20 uur modem een paar keer van de stroom gehaald, heropgestart via het modemmenu. 
  2. Een paar keer klantenservice gesproken: een keer met de hand geactiveerd, volgens hen zou het moeten werken. Kunnen het modem ‘zien’, maar waarom er geen connectie komt weten ze niet.
  3. coax contactdoos 2 keer opnieuw aangesloten.
  4. de kabel van het modem rechtstreeks in het contactpunt (dus niet via de splitter)
  5. kabels in de splitter omgewisseld
  6. kabel in modem een paar keer opnieuw goed aangedraaid.

Nu monteur besteld. Kan pas woensdag (snif).

Het uiteraard iets zijn met de aansluiting of zo, maar ergens heb ik steeds het idee, dat er bij ziggo iets niet is ‘aangezet’ in mijn abonnement. Nl. Internet. Als ik in mijn ziggo kijk, dan staat hier helemaal niets over de connectbox en mediabox next. Mijn oude abonnement staat er nog.

Alsof ik ergens in een twilightzone terecht ben gekomen waarbij het oude technisch is ‘uitgezet’ nl. Internet via media xl en tegelijkertijd ergens niet is doorgekomen dat ik nu internet via de connectbox moet krijgen omdat ik volgens het systeem de mediabox xl heb. 

Als ik op abonnement wijzigen klik, krijg ik ook een heel raar overzicht met dubbele producten en een dubbel maandbedrag. Ik zou bijna mijn hele abonnement een reset willen geven. 

Ik ben dus bang dat de monteur straks ook niet verder komt als het meer een kwestie is van de juiste instellingen bij Ziggo ipv een montageprobleem.  Want dan wachten we nog weer 2 dagen voor nop. Kan zoiets aan de hand zijn?

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Injetta, goedemorgen!

Ah, dit schiet inderdaad niet op! Je staat te popelen om gebruik te maken van je nieuwe pakket en dan blijkt het aansluiten en installeren iets meer voeten in de aarde te hebben. Je bent in ieder geval al goed aan de slag gegaan! Super! Het rechtstreeks aansluiten (zonder splitters/versterkers) van het modem op de hoofdaansluiting was in dit geval de kortste klap. Ik begrijp uit je bericht dat het modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting ook geen verbinding kreeg. Het is dan wijsheid om een monteur langs te laten komen. Mogelijk dat de hoofdaansluiting in dit geval de boosdoener is. 

Wat betreft je pakket in Mijn Ziggo. Schrik hier niet van! Tijdens een wijziging kan dit er altijd wat gek uitzien. Vanwege synchronisatie kan het eventjes duren voordat het overzicht in Mijn Ziggo weer up to date is. Het pakket zelf staat goed in het systeem, namelijk Internet Complete en TV Max Next (zonder bellen). Ook de bijbehorende apparatuur staat actief. Hier kan het probleem dus niet in zitten. 

Je had voor morgen, 20 november 2019, een afspraak met onze monteur. Deze heb je geannuleerd in Mijn Ziggo. Heb je deze geannuleerd, omdat alles inmiddels werkt? We horen graag van je! 

Injetta
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi, gisterenavond alles zelf aan de praat gekregen!

bedankt voor het reageren. 
Ben blij met de kwaliteit van internet en beeld. 
 

Monteur dus niet meer nodig. ??

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Je bent een topper @Injetta. Fijn om te lezen dat alles nu werkt en je super tevreden bent met het internet en de beeldkwaliteit. Daar doen we het voor! Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden! 

Uitgelicht topic