Henk0273

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Factuur klopt weer niet

In augustus heb ik meerdere weken geen TV kunnen kijken omdat de CS1010 bleef verschijnen. Ik moest op verzoek van Ziggo over naar de “Next” versie. Dat heb ik keurig gedaan. Vanaf dat moment alleen maar ELLLENDE. Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit z'n slecht bedrijf meegemaakt als Ziggo. In augustus werd mij toegezegd dat ik een teruggave zou krijgen ivm de gigantische overlast die mij door deze wijziging bezorg is. Wat denk je?? De factuur van september was ruim € 10,00 hoger. Toen dacht ik nog, ach kan gebeuren.  Het zal in oktober wel gecorrigeerd worden. Maar nee hoor, ook in oktober is de factuur hoger dan afgesproken.
Ziggo te spreken krijgen? Vergeet het!! De Chat geeft als opmerking: “we zijn even in  gesprek” . We zijneven in gesprek. De hele dag bedoel je……… Oftewel KPN je krijgt er een klant bij.

 

7 Reacties 7
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @Henk0273 en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat het allemaal niet van een leien dakje gegaan is met het wijzigen van het pakket! Ik begrijp dat de afspraken die gemaakt zijn niet overeenkomen met het pakket wat je nu gekregen hebt.
Kun je toelichten welk pakket er besproken was en wat hiervan de kosten zouden zijn ? Daarnaast ben ik ook benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt. En tot slot, uiteraard kijk ik graag met je naar een vergoeding voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Maar zou je eerst op mijn bericht kunnen reageren, zodat ik je goed verder kan helpen?

Henk0273
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Paul,
Afspraak was dat de kosten van mijn pakket niet omhoog zouden gaan. Per saldo betaald ik nu € 5,00 per maand meer dan voorheen. Ik heb minimaal 2 weken geen TV kunnen kijken en daarvoor zou ik een teruggave ontvangen Ook heb ik in augustus een klacht neergelegd, daar heb ik ook nog niets van gehoord.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Henk0273 Dank voor je reactie! Ik zie dat je nu Internet Complete en TV Complete Next hebt. Dit pakket kost € 69,50 per maand. 
Hier voor had je TV Complete en Internet Complete met de Ziggo Mediabox XL, dit pakket kwam uit op € 68,- We hebben het dus over een prijsverschil van € 1,50.
Door problemen in de achterliggende systemen, waardoor e.e.a. niet geactiveerd was, ziet de laatste en voorgaande factuur er vreemd uit. Je volgende factuur zal weer normaal zijn. 
Voor de 2 weken dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten heb ik een vergoeding voor je aangevraagd conform de garantieregeling. Deze vergoeding wordt verrekend op de facturen. 

Henk0273
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Paul,

In de brief van Ziggo stond dat het nieuwe pakket niet duurder zou worden. Dus de informatie die jullie geven is niet juist en dus misleidend.
Ik ben heel benieuwd wat de correctie is, maar naar aanleiding van alle toezeggingen in het verleden die niet nagekomen zijn verwacht ik er niet veel van.
Tevens vraag ik mij nog steeds af waarom jullie een klachtenafdeling hebben als er toch niet op een klacht wordt gereageerd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Henk0273 

Bij je nieuwe pakket heb je 12 maanden een korting van € 0,50 per maand. Het verschil tussen je huidige pakket en je vorige pakket is daardoor € 1,00 per maand. Paul heeft onverhoopt deze korting van € 0,50 niet meegenomen in zijn bericht hierboven. Het verschil van € 1,00 zit hem in het feit dat bij je nieuwe pakket ook telefonie is inbegrepen. Indien je geen telefonie in je pakket wilt afnemen, dan kunnen we dit uiteraard aanpassen. Er zit dan de eerste 12 maanden geen verschil meer in de pakketprijs van je vorige en nieuwe abonnement. Hopelijk schept dit meer duidelijkheid 😉

Uit je bericht begrijp ik dat je ook graag de hoogte wilt weten van de vergoeding. Mijn collega Paul heeft voor de twee weken waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten een vergoeding volgens de Garantieregeling aangemaakt van € 41,80. Dit bedrag wordt verminderd op de eerstvolgende factuur.

Henk0273
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

Dat is volgens mij niet juist, omdat ik telefoon ook al in mijn oude pakket had. Dus naar mijn mening is het niet juist wat je zegt. 

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Henk0273 wrote:

Hallo Cecilia,

Dat is volgens mij niet juist, omdat ik telefoon ook al in mijn oude pakket had. Dus naar mijn mening is het niet juist wat je zegt. 

 

 

@Henk0273 We hebben je een tijdje geleden een voorstel gedaan om de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL te vervangen voor een Next Mediabox + extra Next Mediabox.
De insteek hiervan is en was een jaar lang geen prijsverschil. Vandaar dat je 12 maanden lang een korting van €0,50 ontvangt.

Internet Complete en TV Complete Next met bellen is € 69,50 per maand. 
TV Complete en Internet Complete met de Ziggo Mediabox XL zonder bellen € 68,00 per maand
TV Complete en Internet Complete met de Ziggo Mediabox XL met bellen  € 69,00 per maand.

Op deze pagina kun je de mogelijke combinaties ook teruglezen.  Ik hoop dat het hiermee duidelijker is geworden.
 

Uitgelicht topic