OPAleun

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dreigmail/phishing

Op slechts één van mijn accounts, toevallig van Ziggo, ontvang ik in toenemende mate dreigmail, phishingmail e.a. terwijl ik ervan uitga dat die worden geblokkeerd door de Ziggo internetbeveiliging.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OPAleun wrote:

Op slechts één van mijn accounts, toevallig van Ziggo, ontvang ik in toenemende mate dreigmail, phishingmail e.a. terwijl ik ervan uitga dat die worden geblokkeerd door de Ziggo internetbeveiliging.

 

Spammers hebben telkens weer nieuwe technieken om door de spamfilter heen te komen.

De snelste manier om van ze af te zijn is ze te verslepen of verplaatsen naar de spam map via IMAP of de webmail.
Hier leert de spamfilter van en als er veel in de spam map komen gaat er ook een alarm af en kan er manueel actie worden ondernomen.

Bedenk dat er op dit moment al 85% tegen gehouden wordt.

85% van alle wereldwijde mail is spam, de telling is in miljard per dag: Email and Spam Data || Cisco Talos Intelligence Group - Comprehensive Threat Intelligence

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

tegen zulke mails is niet veel te doen

heb je iets van een spam filter op de pc

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
OPAleun wrote:

 terwijl ik ervan uitga dat die worden geblokkeerd door de Ziggo internetbeveiliging.

Geen enkele beveiliging kan garanderen dat het deze mailtjes tegenhoudt .

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OPAleun wrote:

Op slechts één van mijn accounts, toevallig van Ziggo, ontvang ik in toenemende mate dreigmail, phishingmail e.a. terwijl ik ervan uitga dat die worden geblokkeerd door de Ziggo internetbeveiliging.

 

Spammers hebben telkens weer nieuwe technieken om door de spamfilter heen te komen.

De snelste manier om van ze af te zijn is ze te verslepen of verplaatsen naar de spam map via IMAP of de webmail.
Hier leert de spamfilter van en als er veel in de spam map komen gaat er ook een alarm af en kan er manueel actie worden ondernomen.

Bedenk dat er op dit moment al 85% tegen gehouden wordt.

85% van alle wereldwijde mail is spam, de telling is in miljard per dag: Email and Spam Data || Cisco Talos Intelligence Group - Comprehensive Threat Intelligence

 

OPAleun
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank allen voor de reacties.

De tip van Bert ga ik toepassen. Top!
Veilige feestdagen.

Uitgelicht topic