6Elsje

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DMR EH-53 en de Humax 5500

Ik heb de Humax aangesloten en kijk nu digitaal.
Heb een dvd recorder DMR EH53 die ik veel gebruik. Een vaste programma op kanaal 51 ma t/m vr.
Via een andere topic alles aangesloten op de humax dvd recorder etc.
Als ik met de recorder de auto-setup doe krijg ik de melding: geen stations gevonden, antenne verbindjng controleren.
Hetzelfde bij handmatig zenders zoeken.
Kan wel vanuit tv binnenhalen maar kan niks programmeren om op te nemen.
Wie heeft de oplossing voor mij?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:
Naar mijn weten kan de Humax 5500c/5550c niet worden gebruikt om (extern) op te nemen.


Ja, dat kan wel, maar dan dien je de scart te gebruiken. Er word nl. een verloopkabel bijgeleverd. Maar dat kan natuurlijk alleen als je via de HDMI uitgang Tv kijkt. Maar 6Elsje , lees dat topic nog eens aandachtig door. Ik begrijp dat je naar zenders zoekt, maar dat kan niet meer. Je moet dan ook niet naar de zenders zoeken, maar AV2 selecteren. Dat doe je simpelweg door de kanalen door te lopen.

Zo heb je bv. NPO 1, NPO 2, maar ook AV1, AV2 etc. En bij aansluiten van de DVD recorder op de decoder dien je dus voor AV2 te kiezen. Nogmaals, je moet niet naar zenders zoeken, want die kan de DVD recorder niet opslaan als het om digitale zenders gaat. Er is dus wel wat veranderd. Je hoeft dus ook de coax kabel niet meer aan te sluiten op de DVD recorder, want dat heeft geen zin meer.

Het moet uiteindelijk lukken met behulp van de stappen die ik heb genoemd in dat topic, want velen hebben daar al gebruik van gemaakt. Jaren geleden al zelfs toen ik dit elders eens in een iets andere vorm heb geplaatst en veel mensen graag ook de zenders wilden opnemen welke digitaal worden aangeboden. Dat zijn er veel meer dan bij analoog (afhankelijk van je pakket) en de kwaliteit van de opnames is ook nog eens een stuk beter.

Maar het moet gezegd, het werkt wel met een omweg. Het is niet anders.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Elsje kijk hier eens

De recorder kan niet digitaal opnemen.

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980


https://community.ziggo.nl/randapparaten-196
6Elsje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steef het antwoord van Willem daarmee heb ik gisteren alles van gedaan maar kan nog steeds niks opnemen.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
A. Hoe moet ik dat weten,
B. De recorder kan niet digitaal opnemen
C Analoog zal wel afgesloten zijn
D Je kan alleen maar opnemen wat er op dat moment op de humax speelt.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Naar mijn weten kan de Humax 5500c/5550c niet worden gebruikt om (extern) op te nemen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:
Naar mijn weten kan de Humax 5500c/5550c niet worden gebruikt om (extern) op te nemen.


Ja, dat kan wel, maar dan dien je de scart te gebruiken. Er word nl. een verloopkabel bijgeleverd. Maar dat kan natuurlijk alleen als je via de HDMI uitgang Tv kijkt. Maar 6Elsje , lees dat topic nog eens aandachtig door. Ik begrijp dat je naar zenders zoekt, maar dat kan niet meer. Je moet dan ook niet naar de zenders zoeken, maar AV2 selecteren. Dat doe je simpelweg door de kanalen door te lopen.

Zo heb je bv. NPO 1, NPO 2, maar ook AV1, AV2 etc. En bij aansluiten van de DVD recorder op de decoder dien je dus voor AV2 te kiezen. Nogmaals, je moet niet naar zenders zoeken, want die kan de DVD recorder niet opslaan als het om digitale zenders gaat. Er is dus wel wat veranderd. Je hoeft dus ook de coax kabel niet meer aan te sluiten op de DVD recorder, want dat heeft geen zin meer.

Het moet uiteindelijk lukken met behulp van de stappen die ik heb genoemd in dat topic, want velen hebben daar al gebruik van gemaakt. Jaren geleden al zelfs toen ik dit elders eens in een iets andere vorm heb geplaatst en veel mensen graag ook de zenders wilden opnemen welke digitaal worden aangeboden. Dat zijn er veel meer dan bij analoog (afhankelijk van je pakket) en de kwaliteit van de opnames is ook nog eens een stuk beter.

Maar het moet gezegd, het werkt wel met een omweg. Het is niet anders.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Dank voor de verheldering as always Willem-A
6Elsje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank allen voor de antwoorden.
Heb ik toch nog een vraag voor Willem.
Welke afstandsbediening gebruik ik dan om op te nemen dn kan ik alleen maar opnemen terwijl het programma op tv is?
M.vr.gr.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
6Elsje wrote:
Dank allen voor de antwoorden.
Heb ik toch nog een vraag voor Willem.
Welke afstandsbediening gebruik ik dan om op te nemen dn kan ik alleen maar opnemen terwijl het programma op tv is?
M.vr.gr.


Daarvoor gebruik je gewoon nog de afstandsbediening van de DVD recorder. Of je kan op de opnametoets drukken op het apparaat zelf. Nadeel is inderdaad dat je alleen kan opnemen wat je op dat moment ziet, en daarom heb ik dit dan ook in het topic vernoemd, met als tip eens te kijken naar een Humax 5200c, die zelf kan opnemen op een schijf, in je netwerk is op te nemen, maar ook op de DVD recorder aangesloten kan worden om zo opnames op DVD te zetten.

Het heeft dus wel wat haken en ogen, al zal dat zichzelf uiteindelijk wel gaan oplossen daar de DVD recorder niet meer word geproduceerd en ook niet alle reparaties nog uitgevoerd worden. Heb jij natuurlijk niets aan, maar het betekent wel dat er op den duur toch naar andere vormen moet worden omgekeken opnames te maken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:
Dank voor de verheldering as always Willem-A



You're welcome! :relaxed:

Uitgelicht topic