Sticky

Deel hier je expertise!

Reputatie 7
Wij willen weten waar jij goed in bent!
De Ziggo Community is een enorme verzameling van kennis. We kennen veel enthousiaste leden die allemaal hun uiterste best doen om elkaar te helpen. Super! Op de community worden veel onderwerpen besproken. Voor ieder is er wat wils. Nu heeft iedereen zijn eigen kennis, talenten en expertises. Om elkaar nog beter te vinden, willen we weten waar jij goed in bent. We zeggen niet voor niets: samen weten we meer!

Daarom vragen we jullie: waar ben jij goed in? Waar ligt jouw expertise en over welk onderwerp kunnen we jou het hemd van het lijf vragen?

Help je ons?
  1. Geef in een reactie aan waar je goed in bent en waar je anderen mee kunt helpen, bijvoorbeeld: Outlook en port forwarding instellingen. Wij voegen je dan toe aan de expertise lijst (zie hieronder). Zo kunnen we elkaars expertise nog beter inzien.
  2. Zie je een onderwerp binnen een topic waarin een ander lid is geïnteresseerd? Je kan een ander 'taggen' door de communitynaam met een @ ervoor te plaatsen in je reactie. Bijvoorbeeld: "@Marianne Ziggo, Ligt dit niet toevallig in jouw straatje?"

Vrijblijvend
Word je getagd? Dan wordt jouw input graag gezien en zeer gewaardeerd! Het is natuurlijk niet zo dat je verplicht bent om te reageren, dat verwachten we niet van je. Aan deze lijst meedoen is geheel vrijblijvend en zo willen we het ook gebruiken.

Waarom doen we dit?
  • Overzicht van expertises op onze Community
  • Sneller antwoord op je vraag
  • We leren elkaar zo beter kennen
  • We kunnen elkaar beter ondersteunen in topics

Lijst met expertises

Televisie en mediaboxen: Coax, versterker, mediabox, etc.
  • Be rt
  • Ray_mon - Coax-kabels, AOP, Mediabox XL, Humax 5300C & Diverse TV instellingen.
  • Nick999 -produkten, bekabeling, signaalsterktes, BER/MER metingen etc

Internet en thuisnetwerk: Modem, router, wifi, port forwarding, etc.
  • Be rt (Specifieke extra's: Wifibooster via UTP kabel en via stopcontact, WOL, Remote Desktop)
  • Ray_mon - Modem, Router, UTP-kabels, Switch & WiFi.
  • Nick999 -produkten, bekabeling, signaalsterktes, BER/MER metingen etc

Administratie: Abonnementen, facturen, Mijn Ziggo, etc.

Besturingssystemen: Apple, Android, Windows, etc.
  • Be rt - Microsoft Windows systemen, PC, Tablet, Mobile, Office programma's, antivirus, beveiliging, diverse software
  • EnergieBoy - Apple
  • Ray_mon - Windows & Android
  • Nick999 - Alle Windows versies vanaf 3.0 tot de huidige en zelfs DOS vanaf versie 1.0

Apps: Netflix, Ziggo GO, Custom ROM's, etc.
  • Be rt (Ziggo GO, systeem apps/tools)
  • EnergieBoy - Netflix, Ziggo GO, systeem apps/tools
  • Ray_mon - Netflix, Spotify & Ziggo GO

E-mail: Outlook, Thunderbird, POP3, IMAP etc.
  • Be rt - Outlook, Windows Mail

Telefonie: Voicemail, VoIP, SIP, telefooncentrale, etc.

Specifieke andere kennis: Programma's, Code, design, etc.
  • Be rt - HTML, Magic Packet
  • Ray_mon - PC Hardware & Overclocking
  • Nick999 - Netwerken, hardware, Repareren oude computers, gokkasten. audio/Video (Adobe audition, Vegas Pro, After Effects (green screen etc), muziek (eigen mini studio)

Mis je jouw expertise? Draag hem aan!

12 Reacties

Reputatie 7
Laat ik zelf aftrappen!
Hallo allemaal. Mijn naam is Lycke en werk voor Ziggo als moderator op de Community.

Doordat ik voor Ziggo werk, heb ik uiteraard basiskennis van een hoop onderdelen op het gebied van televisie, telefonie en internet. Waar mijn expertise echter vooral in zit, is de administratieve kant van Ziggo. Vragen over je abonnement samenstelling, producten, facturen en verkoop? Ik bijt me er graag in vast en zoek alles tot in de puntjes voor je uit!
Reputatie 7
Badge +31
Lees meer in mijn profiel: https://community.ziggo.nl/members/be-rt-3157

Televisie en mediaboxen: Coax, kabels, stekkers, versterker, splitters, mediaboxen diversen, TVs.
Internet en thuisnetwerk: Modem, router, UTP bekabeling, switch, wifi, wifibooster via UTP kabel en via stopcontact.
Besturingssystemen en software: Microsoft Windows systemen, PC, Tablet, Mobile, Office programma's, antivirus, beveiliging, diverse software.
Apps: Ziggo GO, systeem apps/tools.
E-mail: Outlook, Windows Mail, POP3, IMAP instellingen.
HTML, WOL, Magic Packet, Remote Desktop.

Thuisnetwerk: "Modem -> UTP/Wifi -> Mediabox XL" storingen - troubleshooting.
Reputatie 2
Badge
Even voorstellen.

Harm
Werkzaam als storingsmonteur bij Ziggo. Van alle markten thuis als.t gaat om problemen met de diensten van Ziggo.
Reputatie 7
Hallo Harm,

Welkom! En tof dat je actief bent op de Community.
Je maakt het me alleen wel wat lastig met 'alle markten' 😃

Heb je specifieke punten waarop ik je aan de lijst mag toevoegen? (Zoals Lycke voor administratie) BV, voor het tv en het internet gedeelte?

Gr,
Reputatie 7
Men zegt dat ik wel iets weet over Apple (verschillende devices).
Weet natuurlijk niet alles, maar doe altijd wel mijn best om een probleem rond Apple op te lossen 🙂

Daarnaast heb ik wel wat kennis in huis over Vodafone mobiel, die is hier niet actief, maar daar kan ik mensen wel mee helpen, als het vragen over zijn. Je kan me ook wel van alles vragen over Netflix, als ik er niet uit kom dan zullen we vast wel anderen zijn die willen bij springen.

En wil je even lekker uitrazen, ben je beetje boos op Ziggo, en wil je gewoon even je ei kwijt. Dan kan dat ook wel bij mij hoor. Ik luister graag naar je en als dat een heleboel oplost, dan kom je maar gerust met je verhaal. Uiteraard kan ik niet alles oplossen maar ben zeker niet de beroerdste om te luisteren naar je en met je mee te helpen denken 🤣 😂
Reputatie 7
Badge +25
Procedures, protocollen, voorwaarden, handleidingen, gebruiksvoorschriften, administratie etc.
Reputatie 2
Badge +2
Mijn naam is Raymon, 29 jaar oud en woonachtig in het prachtige Leeuwarden 🙂

Televisie en Mediaboxen:
Coax-kabels, AOP, Mediabox XL, Humax 5300C & Diverse TV instellingen.
Internet & Thuisnetwerken:
Modem, Router, UTP-kabels, Switch & WiFi.
Besturingssystemen:
Windows & Android.
Apps:
Netflix, Spotify & Ziggo GO.
Specifieke andere kennis:
PC Hardware & Overclocking
Reputatie 7
Badge +15
Mijn naam is Nick,

ex- 1e en 2e lijns servicedesk en installer support (3de lijns) A2000/UPC/@home en ex installatie en servicemonteur UPC/Ziggo (nog steeds in bezit van de meeste eigen meetapparatuur en materiaal)
(dus redelijk ervaren met de produkten, bekabeling, signaalsterktes, BER/MER metingen etc)

Betrokken geweest bij de interne beta uitrol en test van de Horizon en inventarisatie van de (helaas deels nog steeds aanwezige) netwerk issues.

Ervaring met alle Windows versies vanaf 3.0 tot de huidige en zelfs DOS vanaf versie 1.0 (voor de Dinosauriërs onder ons) 😆

Netwerken, hardware, Repareren oude computers, gokkasten.

Momenteel bezig met audio/Video (Adobe audition, Vegas Pro, After Effects (green screen etc), muziek (eigen mini studio)
Reputatie 3
Badge +2
De link naar Ray_mon doet een beetje vreemd in de eerste post. ik kom dan op https://ziggo-nl.insided.com/site/index terecht?
Reputatie 7
Shilka schreef:

De link naar Ray_mon doet een beetje vreemd in de eerste post. ik kom dan op https://ziggo-nl.insided.com/site/index terecht?

Goeie! Aangepast 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Hallo iedereen
Ik ben een gepensioneerde electronica-monteur (vroeger heette dat gewoon radio-TV-monteur) van 72 jaar jong.
Heb veel ervaring met Apple, IOS en MacOS
Vragen over Apple beantwoord ik dan ook met plezier.
Zelf heb ik een 27inch iMac met SSD schijf, een iPhone X en een iPad.
Reputatie 7
Badge +31
Welkom terug @Huistijger . Fijn dat je anderen de juiste weg wilt wijzen.☺

Reageer