1
Vraag
2
Reacties
Ger Roos

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox in bridge??

Mijn wifi bereik is op sommige plekken in mijn huis onvoldoende. Besloten om een mesh netwerk in te richten. Hiervoor heb ik gekozen voor een ORBI RBR50 met twee satellieten. Door diverse kenners wordt mij geadviseerd, om de connectbox in bridge mode te zetten. Nu ben ik een deskundige, maar is er iemand die mij kan uitleggen het hoe wat wie en waarom, of waar ik de info zou kunnen vinden.  Bij voorbaat mijn dank

 Ger Roos

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Wat is Bridge Mode? | Wifiwijs Hier wordt het duidelijk uitgelegd. Woon je in het voormalige UPC gebied, dan kan je het zelf. Anders moet de helpdesk of een moderator hier het doen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Wat is Bridge Mode? | Wifiwijs Hier wordt het duidelijk uitgelegd. Woon je in het voormalige UPC gebied, dan kan je het zelf. Anders moet de helpdesk of een moderator hier het doen.

Ger Roos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

MaxH, Dank voor de reactie. Ik woon in een ziggo/ex-multikalbel gebied. Dus ik moet de helpdesk benaderen. Maar is het ook zo dat de bandbreedte niet volledig kan worden benut van het signaal en de beveiliging? Of zit ik er nu helemaal naast??

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ja, de HD kan dit gelijk aanpassen. Je houdt 1 werkende poort over op je modem. Die wordt op je router aangesloten. Van enige beperking is geen sprake. En ja, de beveiliging wordt uitgeschakeld. Het wordt een ‘dom’ modem die alleen maar doorgeeft. Maar dat wordt opgelost door de beveiliging in je router.

Ger Roos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

MaxH, dank. Weer wat wijzer. We gaan het uit proberen.

Ger Roos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

MaxH, Ik heb nog een vraag is er in significant verschil tussen het in bridge mode zetten van de ConnectBox en het uitschakelen van het wifi signaal van de CB?? En dan de eigen router de Orbi RBR50, aansluiten op poort 1 van de CB. Het netwerk wordt netjes door de ORBI opgezet. Of kan ik de CB toch beter in bridge mode laten zetten?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Wanneer je beide als router inzet kan je problemen krijgen met de uitdeling van IP adressen. Persoonlijk(en dat heb ik zelf ook) zou ik de CB in bridge laten zetten en je ORBI alles laten regelen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gebruik je verder geen bedraad aangesloten apparatuur dan de connectbox in bridge.

Of simpelweg de ipv4 dhcp uitzetten 🙂

Ger Roos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mannen, dank.  dus toch maar de CB in bridge mode. Voordeel van deze ORBI RBR50 is dat er telkens 4 poorten zijn om bedaart apparaten aan te sluiten. En laten we de ORBI de IP adressen toekennen! Jullie adviezen  en suggesties zijn zeer welkom.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan wint deze set het van de TP Deco M4 mede door de tri-band.

De 4 poorten zijn er effectief 3 of zelfs maar 2.

 je hebt 1 wan poort de gele die verbind je met 1 ethernetpoort op de voorgaande en vanaf  de eerste gaat de wan naar de Connectbox.

Hardop gedacht.

De Connectbox niet in bridge en de ORBi niet als router geeft drie poorten en kan elke unit direct aan de Connectbox. Mits het mogelijk en wenselijk is kabels te trekken. Ik zou persoonlijk geen apparatuur bedraad aansluiten zonder een aanvoer via de wan poort.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@RoWi. Maak je het nu niet moeilijker dan het is? Wie heeft het over de TP?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
MaxH wrote:

@RoWi. Maak je het nu niet moeilijker dan het is? Wie heeft het over de TP?

@MaxH

Dat is puur voor de eventuele meelezers, om aan te geven dat de 3 geen 4 poorten een pluspunt zijn. En de goed bedoelde tip die poorten niet te gebruiken zonder een draad naar de WAN aansluiting.

Dat heeft niks met moeilijker maken van doen, gewoon een tip voor practisch gebruik. Dit naar aanleiding van de laatste zin: Jullie adviezen  en suggesties zijn zeer welkom.

 

 

 

Ger Roos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog even een reactie mijn kant. Het uitzetten van DHCP ipv4. van de CB. bleek niet handig.  Om de CB in bridge te zetten, moet volgens HD je DHCP ipv4 actief zijn om de CB in bridge  mode te kunnen brengen. Na een reset naar fabrieksinstellingen, was dit probleem ook weer onder controle. Nu staat de CB in bridge mode en heeft de ORBI de controle over de IP adressen. Nogmaals dank voor jullie meedenken en suggesties 🙂 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic