Verwijderd account
Niet van toepassing

Chromacast werkt niet.

Hoi ziggo community,

Ik heb nogal pech met mijn chromecast, want sinds vandaag krijg ik hem niet meer verbonden met mijn eigen wifi-netwerk. 

Hij heeft het altijd gewoon gedaan en ik heb naar mijn weten niks veranderd aan de instellingen of de verbinding. 

Het enige wat ik nu zie is dat de chromecast een “wifi” signaal uitzend en daar wil mijn telefoon dan verbinding mee maken, maar dat kan natuurlijk niet. Daarbij is mijn chromecast ook niet meer verbonden met mijn wifi. 

Als ik probeer de chromecast opnieuw in te stellen gaat het mis op het moment dat de chromecast en de wifi moeten koppelen. Dan gaat mijn telefoon over naar de verbinding met de chomecast maar niet meer terug naar mijn wifi en krijg ik de melding dat de verbinding niet tot stand kan komen. 

Als ik tijdens dit instel proces mijn wifi zelf terug zet naar de ziggo verbinding dan krijg ik een melding dat de AP-isolatie uitgezet moet worden. En dan wordt de hele ziggo verbinding ook van mijn telefoon gegooid.. 

Wie kan mij op weg helpen. resetten, terug naar fabrieksinstellingen e.d. heb ik allemaal al geprobeerd. ja behalve dan de router uit het stopcontact trekken omdat ik in een studentenhuis woon en ik niet zomaar bij de router kan komen.

 

Groetjes Kayla

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je de modem al 30 seconde van de stroom gehad?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Bij de ultra versie ook bluetooth inschakelen! zie ook : https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=nl 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@anoniemforum 

Helaas is dat nog niet gelukt, zoals ik al zei woon ik in een studentenhuis en staat de modem niet op de gezamenlijke plek. 

Als het goed is kan ik daar vandaag wel bij komen, als de buurman thuis is.. 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

ik zie dat ik geregeld router zeg maar zo noemt de buurman hem ook.. ik zal voor de zekerheid even navragen of hij de modem heeft staan of een router.. dank iig voor de tips! als het gelukt is laat ik het wel weten!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
kaytje-88 wrote:

ik zie dat ik geregeld router zeg maar zo noemt de buurman hem ook.. ik zal voor de zekerheid even navragen of hij de modem heeft staan of een router.. dank iig voor de tips! als het gelukt is laat ik het wel weten!

voor ziggo heb je een modem nodig de connectbox als je daar wel bij kan dan heeft hij idd een router maak eens een foto van zijn  router/modem 

en vraag aan je buurman of hij AP-isolatie uitschakel

 

de connectbox heeft een ingebouwde router het is niet aanbevolen om een router op een router aan te sluiten dus als hij een losse router heeft zet die dan in acces point mode 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Geef ook de 2.4 en 5ghz andere netwerk naam (verschillende namen) Chrome cast kan hier moeite mee hebben als deze de zelfde namen hebben. Dit ook voor meerder netwerken.

Uitgelicht topic