1
Vraag
2
Reacties
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Berichten venster is anders dan eerder

Sinds gisteren ervaar ik dat het berichten venster waar je de tekst in schrijft is aangepast, je ziet daar nu kleinere letters, en het in gedeelte quote van een bericht gaat niet meer zo makelijk als het eerst ging.

 

Mijn vraag is dan ook, waarom is deze aanpassing gedaan, en blijft deze aanpassing of is het een tijdelijke storing ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
hanh wrote:

Mij viel ook op dat je een Quoted reaktie, na wat sloopwerk, niet meer op de juiste plekken van commentaar kunt voorzien, buiten de Quote, met normale tekst. Deze adequate manier van gebruik van een Quote moet blijven kunnen, naar mijn smaak. 

 

Helemaal mee eens

 

hanh wrote:

Niet veel mensen gebruiken dit. Helaas, want er zijn veel complete Quoted reakties die nergens toe dienen. Ze nemen alleen maar nutteloos veel ruimte in.

 

*Verwijderd - Off-topic*

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Dit was mij ook al opgevallen maar ik moet zeggen dat het typen van een bericht via mijn mobiel nu wel een stuk beter gaat. Geen problemen meer met auto aanvullen en dergelijke. Quoten ging sowieso al niet zo lekker dus daar zie ik geen verschil.

 

Groeten, Christiaan

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zoiets is even wennen en kwam voor mij ook onverwacht.
Controleerde nog ff het KPN Forum, dat van de dezelfde dienstverlener afkomstig is.
Zelfde Editor als hier. Dit nieuwe zal dus wel blijven.

Ben redelijk tevreden. Dat wil niet zeggen dat er niets te verbeteren zou zijn.

De lettergrootte bij het intikken is inderdaad wat klein. Dat zal makkelijk op te lossen kunnen zijn en ik verwacht dat dit ook zal gebeuren.

Mij viel ook op dat je een Quoted reaktie, na wat sloopwerk, niet meer op de juiste plekken van commentaar kunt voorzien, buiten de Quote, met normale tekst. Deze adequate manier van gebruik van een Quote moet blijven kunnen, naar mijn smaak. Niet veel mensen gebruiken dit. Helaas, want er zijn veel complete Quoted reakties die nergens toe dienen. Ze nemen alleen maar nutteloos veel ruimte in.

Ook het volgende. In normale tekst werk je nu met alinea’s Een Enter geeft een volgende alinea + extra witruimte. Als je een gewone overgang op een volgende regel wilt, dan moet je nu Shift-Enter gebruiken. Dit is niet ongebruikelijk, maar wel anders dan voorheen en kan onbegrepen blijven. Shift-Enter werkt idem als je in een Bullit of Genummerd List Item zit. Dat kon eerder niet bij een List Item en zie ik als een voordeel.

En zo zijn er nog wat meer dingetjes, waar je het over zou kunnen hebben.
Mijn commentaar heb ik inmiddels gegeven langs een speciale weg, waar ik bij kan komen. Soms wordt er dan iets gewijzigd. Soms niet. Dat is afwachten.

 

 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
hanh wrote:

Mij viel ook op dat je een Quoted reaktie, na wat sloopwerk, niet meer op de juiste plekken van commentaar kunt voorzien, buiten de Quote, met normale tekst. Deze adequate manier van gebruik van een Quote moet blijven kunnen, naar mijn smaak. 

 

Helemaal mee eens

 

hanh wrote:

Niet veel mensen gebruiken dit. Helaas, want er zijn veel complete Quoted reakties die nergens toe dienen. Ze nemen alleen maar nutteloos veel ruimte in.

 

*Verwijderd - Off-topic*

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
DON PAPA wrote:
hanh wrote:

 

Off topic

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Er zijn deze week inderdaad dingen veranderd in het berichten-venster. Dit is gedaan door het platform waarop deze Community draait. Of het blijft zoals het is of ooit weer aangepast wordt, durf ik niet te zeggen. Maar als jullie feedback hebben over hoe het nu werk/hoe het er uitziet, horen we het natuurlijk graag. Dan kunnen we dit doorspelen 🙂 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De quote functie is nu onhandig, het is lastig de originele tekst te bewerken.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Klopt wat Steefb aangeeft, en de spellingcontrole in Chrome werkt bij mij niet meer

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Het beste lijkt mij de hele tekst van een bericht, waarop je wil reageren, te kopiëren naar Word en vervolgens vanuit word de passage te quoten waarop je wil inhaken.

Maar ik vind dit onderdeel van de aanpassingen ondoordacht en zeer onhandig.

In Firefox werkt de spellingscontrole gelukkig nog wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic